2109
ایمن نگه داشتن فرزندتان در آشپزخانه

ایمن نگه داشتن فرزندتان در آشپزخانه

1400/11/30 بازدید271

آشپزخانه مرکز زندگی خانوادگی است، اما محیطی است که خطرات زیادی را نیز به همراه دارد. با چند تغییر ساده و رعایت برخی ملاحظات ایمنی می‌توانید کودک خود را ایمن نگه دارید.

 

 فر و اجاق گاز:

این‌ها نقاط مهم خطر هستند بنابراین مهم است که به کودک خود یاد دهید که اجاق گاز و اجاق گاز خارج از محدوده هستند. همیشه از حلقه‌های پشتی روی اجاق گاز استفاده کنید و دسته‌ها را به سمت جلو بچرخانید تا نتواند توسط شما کوبیده شود یا توسط کودکتان چنگ بزند. حفاظ‌های اجاق گاز به عنوان سدی برای گرما و دست‌های کوچک عمل می‌کنند و همچنین می‌توانید روکش‌هایی بخرید تا کودک خود را از بازی با دستگیره‌ها منصرف کنید. در‌های فر ممکن است به طور خطرناکی داغ شوند، بنابراین یک محافظ فر را به جلو وصل کنید تا حرارت سطح را تا  50درصد کاهش دهید. قفل‌های نصب شده بر روی درب یکی دیگر از وسایل مفید است.

 

 کمد و کشو آشپزخانه:

کودکان به طور طبیعی کنجکاو هستند، بنابراین عاقلانه است که قفل‌هایی را روی در‌های کمد و کشو‌ها قرار دهید تا‌اشیاء خطرناک مانند چاقو‌های تیز را از دسترس دور نگه دارید. قفل‌های پلاستیکی و فشاری بسیار رایج هستند اما ممکن است پس از مدتی شکل خود را از دست بدهند. قفل‌های مغناطیسی راه حل دائمی‌تری ارائه می‌دهند. برخی از کودکان نوپا در نهایت به نحوه باز کردن قفل‌ها فکر می‌کنند.

 مواد شیمیایی:

تمام مواد شیمیایی را دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید. سایر مواردی که باید دور ریخته شوند کیسه‌های پلاستیکی، جعبه‌هایی با لبه‌های دندانه دار (مانند فویل آلومینیومی) و اقلام شیشه‌ای هستند. اگر فضای کافی دارید سطل زباله خود را داخل یک کمد قفل دار نیز نگه دارید یا یک قفل مناسب روی درب آن قرار دهید.

 

 تابه و نوشیدنی داغ:

تابه‌ها، کاسه‌های غذای داغ یا نوشیدنی‌های داغ را نزدیک کودک قرار ندهید جایی که کودک نوپا می‌تواند آن‌ها را بکشد.

 

 اقلام برقی:

اگر لوازم برقی جدید می‌خرید به دنبال مدل‌هایی باشید که دارای ویژگی‌های ایمن برای کودکان هستند، مانند کتری دیواری خنک و توستر. در صورت عدم استفاده از پریز‌ها با روکش ضد کودک محافظت کنید و وسایل الکتریکی حاوی قطعات تیز مانند غذاساز را دور از دسترس نگهداری کنید.

 

 صندلی‌های آشپزخانه:

صندلی‌ها را زیر میز آشپزخانه قرار دهید و اگر با کودکتان آشپزی می‌کنید در حالی که از آشپزخانه بیرون می‌روید هرگز او را روی صندلی نگذارید. فقط یک ثانیه طول می‌کشد تا او خطر بالقوه‌ای را که قبلاً دور از دسترس بوده است چنگ بزند. همچنین از گذاشتن کودک خود در صندلی ماشین یا صندلی فنری روی میز یا سطح کار خودداری کنید. با تحرک بیشتر ممکن است بتواند صندلی را به سمت لبه تکان دهد و بیفتد.

 تیزی‌های شیشه:

اگر یک لیوان را شکستید توجه داشته باشید که تکه‌های تیز و ریز می‌توانند در فواصل زیادی پراکنده شوند بنابراین کودک خود را تا زمانی که کاملاً تمیز نکرده‌اید از آشپزخانه خارج کنید و مطمئن شوید که او برای چند روز آینده کفش یا دمپایی می‌پوشد.

 

 ایمنی آتش:

کبریت‌ها را دور از دسترس نگهداری کنید، یک زنگ هشدار دود نصب کنید و یک کپسول آتش نشانی را در نزدیکی خود نگه دارید.

 

منبع:

www.madeformums.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید