2709
چگونه از آنفولانزا در نوزادان و کودکان نوپا پیشگیری کنیم؟

چگونه از آنفولانزا در نوزادان و کودکان نوپا پیشگیری کنیم؟

1400/11/27 بازدید3467

 محافظت از نوزاد تازه متولد شده:

هنگامی که کودک شما اولین نفس‌های هوا را می‌کشد یا اولین سطوح را لمس می‌کند یا آن دست‌های کوچک توسط بازدیدکنندگانی که همراه با هدایا، گل‌ها و بادکنک‌هایشان میکروب دارند فشار داده و بوسیده می‌شوند کودک شما در برابر ویروس آنفولانزا قرار می‌گیرد. از آنجایی که نوزادان کمتر از 6 ماه سن کافی برای دریافت واکسن آنفولانزا ندارند، متخصصان توصیه می‌کنند که سایر اعضای خانواده از جمله مراقب کودک شما واکسینه شوند. مادران باردار همچنین به واکسن آنفولانزا نیاز دارند تا نه تنها از خود بلکه از نوزادان متولد نشده خود محافظت کنند تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند که خودشان واکسینه شوند. اگر تغذیه با شیر مادر را انتخاب کنید ممکن است کودک شما برخی از آنتی‌بادی‌های محافظ شما را از طریق شیر مادر دریافت کند. شما همچنین باید سعی کنید با داشتن یک رژیم غذایی سالم (بدون حذف وعده‌های غذایی)، استراحت کافی و اطمینان از تناسب اندام در زندگی پرمشغله خود هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا سیستم ایمنی خود را قوی نگه دارید.

 

 محافظت از کودک پس از 6 ماهگی:

پزشکان واکسن آنفولانزا را برای همه کودکان 6 ماهه به بالا به عنوان بهترین دفاع در برابر ابتلا به ویروس توصیه می‌کنند. اگر کودک شما یک بیماری مزمن مانند آسم یا دیابت دارد، بسیار مهم است که واکسینه شود زیرا آنفولانزا به احتمال زیاد منجر به عوارض در کودکان با سایر مشکلات سلامتی می‌شود. در اینجا چند راه خوب دیگر برای محافظت از نوزاد یا کودک نوپا در برابر ابتلا به آنفولانزا آورده شده است:

دست‌های کودک خود را مرتب بشویید (و اصول اولیه شستن دست‌ها را به کودک نوپا آموزش دهید).

 مطمئن شوید که کودک شما مقدار زیادی استراحت و مایعات دریافت می‌کند و در فصل آنفولانزا لباس مناسب برای آب و هوا بپوشد، حتی زمانی که بیمار نیست.

 از دستمال مرطوب کودک و ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.

 

چه زمانی با دکتر تماس بگیریم؟

هر زمان که مشکوک شدید که کودک یا کودک نوپاتان آنفولانزا گرفته است، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و در صورت مشاهده علائم آزاردهنده زیر فوراً با پزشک اطفال خود تماس بگیرید:

  •  تحریک‌پذیری شدید (مثلاً فرزند شما حتی نمی‌خواهد در آغوش گرفته شود)
  •  ننوشیدن مایعات کافی
  •  تب با هر نوع بثورات
  • علائم بهبود می‌یابند اما بدتر از قبل باز می‌گردند (این می‌تواند نشانه ذات‌الریه یا- عفونت جدی دیگری باشد)
  •  تنفس سریع یا مشکل در تنفس
  • رنگ پوست یا لب مایل به آبی

 

نتیجه‌گیری:

اگر معلوم شد که کودک شما به آنفولانزا مبتلا شده طبیعی است که نگران و حتی ترسیده باشید، به خصوص در مورد نوزادان خردسال و کودکان نوپا. اما با مراقبت‌های پزشکی، نظارت و درمان مناسب توسط پزشک اطفال به علاوه استراحت و مایعات زیاد احتمالاً فرزند شما به زودی بهتر خواهد شد.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

login captcha

من برای پسرم آزمایش همزمان کرونا و آنفولانزا را انجام دادم بیشتر درگیر آنفولانزا شده بود. در 

این آزمایش انجام میشه.

پربازدیدترین ها