2109
ترشحات واژن در دوران بارداری

ترشحات واژن در دوران بارداری

1400/11/23 بازدید11143

همه زنان چه باردار باشند و چه نباشند مقداری ترشحات واژن دارند که از یک یا دو سال قبل از بلوغ شروع شده و پس از یائسگی به پایان می‌رسد. میزان ترشحات شما هر از گاهی تغییر می‌کند و معمولاً درست قبل از پریود شدیدتر می‌شود.

 

آیا ترشحات واژن در بارداری طبیعی است؟

تقریباً همه زنان در بارداری ترشحات واژن بیشتری دارند. این کاملاً طبیعی است و به چند دلیل اتفاق می‌افتد. در دوران بارداری دهانه رحم (گردن رحم) و دیواره‌های واژن نرم‌تر می‌شوند و ترشحات افزایش می‌یابد تا از هرگونه عفونتی که از واژن به رحم می‌رود جلوگیری کند. افزایش سطح هورمون پروژسترون نیز می‌تواند باعث شود مایعات بیشتری تولید کنید.

ترشحات واژن در دوران بارداری چگونه تغییر می‌کند؟

میزان ترشح ممکن است در طول بارداری افزایش یابد. در پایان ممکن است آنقدر زیاد باشد که آن را با ادرار اشتباه بگیرید. در اواخر بارداری میزان ترشحات افزایش می‌یابد و می‌توان آن را با ادرار اشتباه گرفت. در هفته آخر بارداری، ترشحات شما ممکن است حاوی رگه‌هایی از مخاط غلیظ و مقداری خون باشد. این"نمایش" نامیده می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که مخاط موجود در دهانه رحم در دوران بارداری از بین برود. این نشانه آن است که بدن در حال آماده شدن برای تولد است و ممکن است چند"نمایش" کوچک در روز‌های قبل از شروع زایمان داشته باشید.

 

چه زمانی به ماما یا پزشک خود مراجعه کنید؟

اگر ترشحات واژن در بارداری بعدی زیاد شد باید به ماما یا پزشک خود اطلاع دهید. اگر در بارداری خونریزی واژینال دارید باید فوراً با ماما یا پزشک خود تماس بگیرید زیرا گاهی اوقات می‌تواند نشانه مشکل جدی‌تری مانند سقط جنین یا مشکل جفت باشد.

 

ترشحات سالم طبیعی باید:

  •  شفاف و سفید باشد
  •  بوی بد ندهد

 

نتیجه‌گیری:

اگر ترشحات رنگی است یا بوی عجیبی می‌دهد یا اگر احساس خارش یا درد می‌کنید، ممکن است دچار عفونت واژن مانند برفک دهان شده باشید که پزشک می‌تواند به راحتی آن را درمان کند یا واژینوز باکتریایی. سعی نکنید خودتان آن را درمان کنید و اگر فکر می‌کنید عفونت دارید همیشه با پزشک، داروساز یا ماما صحبت کنید. می‌توانید با پوشیدن لباس‌های زیر نخی گشاد به پیشگیری از برفک دهان کمک کنید. برخی از زنان معتقدند که این امر به اجتناب از صابون معطر یا محصولات حمام معطر کمک می‌کند.

 

منبع:

www.pregnancybirthbaby.org.au

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید