2709
5 علت جدی ریزش مو در کودکان نوپا

5 علت جدی ریزش مو در کودکان نوپا

1400/11/21 بازدید3996

اکثر مردم ریزش مو را تنها مشکل بزرگسالان می‌دانند. نوزادان و کودکان نوپا نیز می‌توانند این مشکل ناامید‌کننده را تجربه کنند. تنها تفاوت این است کودک نوپا شما اهمیتی نمی‌دهد که تمام مو‌هایش میریزد. تنها 3 درصد از بیمارانی که به متخصص اطفال مراجعه می‌کنند از ریزش مو شکایت دارند. بنابراین اگر متوجه ریزش مو‌های کودک نوپاتان شدید با پزشک مشورت کنید.

 

چه چیزی باعث ریزش مو در کودکان نوپا می‌شود؟

دلایل مختلفی برای ریزش مو در کودکان نوپا وجود دارد. برخی از آن‌ها خفیف هستند و به راحتی قابل درمان هستند، اما برخی دیگر به برنامه‌های درمانی دقیق‌تری نیاز دارند. دلیل ریزش مداوم مو‌های کودکتان را بررسی کنید:

 کچلی:

کرم حلقوی یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو در کودکان نوپا است. این عفونت پوست سر که به عنوان کچلی نیز شناخته می‌شود باعث نازک شدن مو‌های نوپا و لکه‌های طاسی می‌شود. سایر علائم:

  •  ضایعات دایره‌ای قرمز
  •  شوره سر مانند پوسته پوسته شدن
  •  لکه‌های فلس دار گرد یا بیضی روی پوست سر
  •  خارش
  •  مو‌های شکسته‌ای که مانند نقاط سیاه روی پوست سر ظاهر می‌شوند

 

درمان و پیشگیری:

درمان کچلی معمولاً شامل دارو‌های ضد قارچ خوراکی مانند گریزئوفولوین است. همچنین ممکن است برای درمان عفونت قارچی شامپو‌های ضد قارچ برای شما تجویز شود. کرم‌های حلقوی مسری هستند. بنابراین مطمئن شوید که‌اشیایی مانند کلاه، بالش، برس مو و غیره کودک نوپا را جدا نگه می‌دارید.

 

آلوپسی آرئاتا:

از هر 100 کودک یک نفر می‌تواند آلوپسی آرئاتا را تجربه کند. این یک اختلال نادر است که در آن فرد نسبت به مو‌های خود حساسیت ایجاد می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که این اختلال مو ممکن است ارثی باشد. سایر علائم:

 لکه‌های گرد یا بیضی بدون مو روی پوست سر

برخی از کودکان نیز ممکن است سوراخ شدن و کنده شدن ناخن‌ها را تجربه کنند

 

درمان و پیشگیری:

بیوتین و مواد معدنی نیز برای کمک به رشد مجدد مو در کودکان نوپا شناخته شده‌اند. اگر کودک نوپا شما به آلوپسی آرئاتا مبتلا شد به او یک رژیم غذایی غنی از بیوتین مانند شاتوت، هویج و گوجه فرنگی بدهید.

 

تلوژن افلوویوم:

تلوژن افلوویوم یکی دیگر از علل شایع ریزش مو در کودکان نوپا است. ریزش مو معمولاً به دنبال یک بیماری اخیر مانند تب بالا یا جراحی رخ می‌دهد. استرس عاطفی نیز می‌تواند باعث تلوژن افلوویوم شود. سایر علائم:

کاهش وزن نیز می‌تواند علامتی باشد که باید مراقب آن بود.

 

درمان و پیشگیری:

بیشتر موارد تلوژن افلوویوم بدون درمان برطرف می‌شود. بیشترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به کودک نوپا محیطی عاری از استرس و یک رژیم غذایی سالم بدهید.

شیمی درمانی:

شیمی درمانی تأسف بارترین علت ریزش مو در کودکان نوپا است. شیمی درمانی زمانی که برای درمان سرطان در کودکان نوپا استفاده می‌شود، می‌تواند منجر به ریزش مو شود. سایر علائم:

سایر علائم مرتبط با شیمی درمانی مانند حالت تهوع و بی‌اشتهایی.

درمان و پیشگیری:

ریزش مو در اثر شیمی درمانی نیازی به درمان ندارد. پس از پایان جلسه شیمی درمانی مو‌های کودک نوپای شما دوباره رشد می‌کند.

 

 علل دیگر:

به غیر از دلایل اصلی ذکر شده در بالا کودکان نوپا ممکن است به دلایل زیر نیز ریزش مو را تجربه کنند:

اگر کودک نوپای شما مو‌هایش را به صورت دم اسبی یا بافته می‌بندد ممکن است در نواحی خاصی از پوست سر خود دچار ریزش مو شود. همچنین ممکن است یک کودک نوپا به دلیل تغذیه نامناسب مو‌های خود را از دست بدهد. بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی کودک نوپا حاوی تمام مواد مغذی ضروری است. اگر کودک شما بیش از حد معمول مو‌های خود را از دست می‌دهد با پزشک خود در مورد انجام آزمایش خون صحبت کنید. عفونت‌های باکتریایی نیز می‌توانند باعث ریزش مو در کودکان نوپا شوند.

 

نتیجه‌گیری:

همانطور که می‌بینید دلایل ریزش موی کودک نوپا می‌تواند بسیار باشد. اما نکته اصلی این است که اگر نگران هستید به پزشک خود مراجعه کنید.

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7550 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5479 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15012 بازدید