2109
نکاتی درباره حریم شخصی که باید به کودک آموزش دهیم

نکاتی درباره حریم شخصی که باید به کودک آموزش دهیم

1400/11/17 بازدید528

می‌دانیم که موضوع حریم شخصی بسیار حساس است، که می‌توان درباره آن گفت‌وگو کرد. اجازه دهید با آن روبرو شویم زیرا در جهان و عصر امروزی که کودک‌آزاری به طرز نگران‌کننده‌ای رواج یافته است، توانمندسازی و تجهیز فرزندانمان به دانش و آگاهی بسیار مهم است. گفتگو در مورد لمس خوب در مقابل لمس بد باید در سنین بسیار پایین آغاز شود تا به بچه‌ها کمک کند تفاوت اساسی بین این دو چیز را درک کنند. ما باید زمان‌های مناسبی را برای گفتگو با فرزندانمان درباره موضوع حریم شخصی اختصاص دهیم.

 

 به فرزندتان بگویید که بدن او «فقط» متعلق به اوست:

کودک شما باید بداند که اگر با آن راحت نیستید، از بوسه، در آغوش گرفتن یا حتی دست زدن به پشت خودداری کنند. آن‌ها مالکیت کامل بدن خود را دارند و هر کسی که به مرز‌های تعیین شده توسط آن‌ها بی‌احترامی کند مشکل ساز است.

 

مفهوم لمس ایمن را به آن‌ها آموزش دهید:

فرزند شما همچنین باید درک کند که وقتی والدین و پزشکان شما را لمس می‌کنند این کار را برای امنیت شما انجام می‌دهند. این کاملاً متفاوت از یک غریبه یا هر بزرگسال دیگری است که می‌خواهد همین کار را انجام دهد. این مفهوم لمس ایمن نامیده می‌شود و درک آن برای بچه‌ها بسیار مهم است.

 رعایت حریم شخصی:

رعایت حریم شخصی به فرزندان شما در مورد قانون لمس خوب در مقابل لمس بد از دیدگاه بدن آن‌ها آموزش می‌دهد. به فرزندان خود اجازه دهید بدانند که هر قسمتی از بدن که زیرپوش آن را می‌پوشاند، یک نقطه خصوصی است و نباید اجازه دهند کسی آن‌ها را لمس کند. عادی‌سازی این قانون اساسی نه تنها آگاهی کودک شما را افزایش می‌دهد، بلکه به عنوان دروازه‌ای برای برقراری گفتگو‌های بیشتر در مورد لمس خوب و بد عمل می‌کند. خواندن کتابی در مورد لمس خوب در مقابل لمس بد یا تماشای یک فیلم آموزشی با فرزندتان نیز می‌تواند به درک بهتر مفاهیم کمک کند.

 

منبع:

www.hopscotch.in

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15586 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11095 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2263 بازدید