2109
7 ویژگی مشترک کودکان درونگرا

7 ویژگی مشترک کودکان درونگرا

1400/11/10 بازدید728

 بچه‌های درونگرا دنیای درونی غنی و زنده‌ای دارند:

کودکان درون گرا به دلیل دنیای درونی غنی خود از بازی‌های تخیلی و گذراندن وقت به تنهایی لذت می‌برند. امروز هم 12 دی و روز درونگرها است. شما اغلب می‌توانید آن‌ها را در اتاق‌های خود یا سایر فضا‌های خلوت پیدا کنید که در حال انجام فعالیت‌های انفرادی مانند خواندن، نقاشی، یا بازی‌های رایانه‌ای باشند. داشتن دنیای درونی می‌تواند باعث شود بچه‌های درونگرا احساس انزوا و بیگانگی از همسالان خود کنند.

 

 آن‌ها کنجکاو هستند:

گاهی اوقات آنها زندگی خود را با سطح خلاقیت و حل مسأله خود شگفت‌زده می‌کنند، به نظر می‌رسد که دارای خرد فراتر از سال‌های خود هستند. اغلب در سنین پایین بچه‌های درونگرا این توانایی را دارند که از خودشان بیرون بیایند و در مورد رفتار خود فکر کنند. کاری که همه بچه‌ها نمی‌توانند انجام دهند.

 اول مشاهده می‌کنند و بعد عمل می‌کنند:

وقتی صحبت از شلوغی و گروه‌های بازی به میان می‌آید احتمالاً بچه‌های درون‌گرا پیدا می‌شوند که در امتداد لبه‌ها قرار دارند. ممکن است برای پیوستن به آن مردد و محتاط به نظر برسند، اما لزوماً به این دلیل نیست که می‌ترسند.

 

 آن‌ها بر اساس ارزش‌های خود تصمیم می‌گیرند:

بچه‌های درون گرا تمایل دارند به جای پیروی از جمعیت بر اساس معیار‌های خودشان تصمیم بگیرند. اگرچه این می‌تواند دوباره آن‌ها را در تضاد با همسالان خود قرار دهد اما می‌تواند جنبه مثبت طبیعت آن‌ها نیز باشد زیرا به این معنی است که آن‌ها کمتر در برابر فشار همسالان آسیب‌پذیر هستند. بچه‌های درون‌گرا کار‌ها را صرفاً برای هماهنگی انجام نمی‌دهند.

 

 ظاهر شدن شخصیت:

درست مانند بزرگسالان بچه‌های درون گرا به آرامی با افراد جدید گرم می‌شوند و شما فوراً خود واقعی آن‌ها را نخواهید دید. ممکن است در اولین ملاقات با کسی ساکت و محتاط باشند، اما وقتی در حضور آن شخص راحت‌تر می‌شوند حرفشان را باز می‌کنند. اغلب هدف آن‌ها در گفتگو درک بهتر دنیای درونی خود یا دیگران است. آن‌ها ممکن است به آرامی صحبت کنند، گهگاه برای جستجوی کلمات مناسب مکث کنند و در صورت قطع شدن صحبت را متوقف کنند. آن‌ها ممکن است هنگام صحبت کردن برای جمع‌آوری افکار خود نگاهشان را برگردانند اما هنگام گوش دادن تماس چشمی برقرار می‌کنند.

 

 در محیط‌های گروهی دچار مشکل می‌شوند:

در سنین پایین‌تر و کوچک‌تر کودکان وقت خود را در مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها می‌گذرانند. هنگامی که آن‌ها شروع به تحصیل می‌کنند ممکن است 6 تا 7 ساعت در روز را با حداکثر30کودک دیگر در یک کلاس درس بگذرانند. همه این‌ها برای افراد درون گرا کاملاً چالش برانگیز است، که ممکن است در سال‌های اولیه زندگی خود در خانه یا در گروه‌های کوچک بهتر عمل کنند و با افزایش سن بهتر با گروه‌های بزرگتر سازگار شوند.

 بچه‌های درون‌گرا متفاوت از بچه‌های برون‌گرا معاشرت می‌کنند:

از آنجایی که درونگرا‌ها به جای وسعت در روابط به دنبال عمق هستند، بچه‌های درونگرا ممکن است فقط یک یا دو دوست صمیمی داشته باشند و بقیه را به عنوان یک آشنا به حساب آورند. آن‌ها به اندازه بچه‌های برون‌گرا زمان زیادی را برای معاشرت نمی‌گذرانند و باید بعد از مدتی خودشان را ترک کنند تا انرژی خود را دوباره شارژ کنند. اگر اشک، آب شدگی، خلق و خوی بد یا مشکل در خواب وجود دارد این ممکن است به این معنی باشد که کودک درونگرا شما بیش از حد تحریک شده است.

 

کودکان درونگرا در مقابل کودکان برونگرا چگونه هستند؟

  •  نزدیک شخصی که با او صحبت می‌کنند می‌ایستند
  • مکالمات را قطع می‌کنید
  • هنگام گوش دادن نگاه می‌کنند
  • اگر مکالمه بیش از حد طولانی طول کشید، حوصلشان سر می‌رود
  • سریع وارد موقعیت‌های جدید می‌شوند

 

اگر والدین یک کودک درونگرا هستید بهترین کاری که می‌توانید برای او انجام دهید احترام گذاشتن به خلق و خوی آرام آنهاست. به کودک خود کمک کنید بفهمد چرا بعد از معاشرت احساس خستگی و بدخلقی می‌کند. به آن‌ها بیاموزید که نیازی به صرف وقت به تنهایی وجود ندارد و به آن‌ها کمک کنید تا از بسیاری از نقاط قوت یک درونگرا استفاده کنند.

 

منبع:

introvertdear.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16094 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11442 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2388 بازدید