2109
نحوه نگهداری اسفناج تازه

نحوه نگهداری اسفناج تازه

1400/11/05 بازدید286

اسفناج یک سبزی رنگارنگ و سرشار از مواد مغذی است که به راحتی می‌توان آن را در هر دستور غذایی گنجاند. در حالی که برگ سبز دارای فواید سلامتی چشمگیری است اما به دلیل داشتن طول عمر کوتاه در یخچال نگه داری می‌شود. اما به جای اینکه مجبور شوید اسفناج‌هایی را که خیلی سریع فاسد شده‌اند دور بریزید، نکاتی را در مورد نحوه نگهداری صحیح اسفناج بخوانید تا بتوانید بیشترین استفاده را از برگ سبز آن ببرید.

 

چطور از اسفناج نگهداری کنیم؟

رطوبت روند زوال برگ‌های ظریف اسفناج را تسریع می‌کند بنابراین مهم است که اسفناج در زمان نگهداری خشک شود. اگر مطمئن نیستید که چطور تشخیص دهید اسفناج مضر است، چند چیز وجود دارد که می‌توانید به دنبال آن‌ها باشید. ابتدا برگ‌ها باید ترد و سبز تیره بدون هیچ گونه علامت زردی در لبه‌ها باشند. یکی دیگر از نشانه‌های اسفناج بد این است که برگ‌های آن لزج یا پژمرده هستند. اسفناج نیز باید بوی شیرینی داشته باشد. اگر برگ‌ها بوی ترش یا کپک زدگی می‌دهند بهتر است آن‌ها را بیرون بیندازید.

نحوه نگهداری اسفناج

- برگ‌های اسفناج را با دستمال کاغذی خشک کنید:

اگر اسفناج از قبل بسته‌بندی شده خریداری کرده‌اید به سادگی آن را روی تخته برش با حوله کاغذی بریزید. برگ‌های اسفناج لطیف هستند بنابراین زدن به آرامی برگ‌ها با دستمال کاغذی کافی است.

- کف ظرف را با یک دستمال کاغذی خشک بپوشانید:

اضافه کردن یک دستمال کاغذی به کف ظرف به جذب رطوبت اضافی کمک می‌کند که عمر اسفناج را طولانی‌تر می‌کند. اسفناج اغلب در کیسه‌های پلاستیکی یا ظروف فروخته می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای نگهداری استفاده کرد.

ماندگاری اسفناج چقدر است؟

زمانی که اسفناج به این شکل نگهداری شود بین سه تا هفت روز ماندگاری دارد. از آنجا که رطوبت اسفناج را خراب می‌کند باید صبر کنید تا برگ‌ها را بشویید تا آماده استفاده از آن‌ها شوید. قبل از نگهداری مطمئن شوید که کاملاً خشک شده باشد.

 

منبع:

www.eatingwell.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8584 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6169 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15090 بازدید