2109
آیا شما یک والدین روشنفکر هستید؟

آیا شما یک والدین روشنفکر هستید؟

1400/11/02 بازدید242

تربیت فرزندانمان یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما به عنوان والدین است. والدین روشن فکر معتقدند که ما راهنما‌هایی هستیم که به فرزندانمان اجازه می‌دهیم افرادی شاد و با اعتماد به نفس شوند که به خودشان وفادار می‌مانند.

 فرزندتان را «همانطور که هست» بپذیرید:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پی بردن به منحصر به فرد بودن فرزند کوچکتان گوش دادن است. او نظرات خود را توسعه می‌دهد و جهان را از طریق دید خود می‌بیند. از آن‌ها بپرسید که چه احساسی دارند، چه می‌بینند و چه می‌فهمند. بگذارید بدانند که منحصر به فرد بودن هر کسی چه رنگ پوست، چه زبان یا ویژگی‌های فیزیکی چیزی است که جهان را جالب و رنگارنگ می‌کند.

اشتیاق و ابراز وجود فرزندتان را بیدار کنید:

فرآیند کشف علایق آن‌ها خلاقیت را برمی انگیزد و به آن‌ها نشان می‌دهد که پیروی از علایق آن‌ها یک فرآیند پاداش دهنده است. به عنوان یک والدین وظیفه ما این است که علایق جدید را نیز رشد دهیم، بنابراین باید فرزندان را در معرض امکانات و گزینه‌های جدید قرار دهیم، زیرا بدانیم که برخی از آن‌ها شور و اشتیاق بیشتری را تقویت می‌کند.

 

خودمراقبتی را بیاموزید و الگو بگیرید:

بچه‌ها با تقلید از ما یاد می‌گیرند. با مراقبت خوب از بدن و ذهن خود به فرزندان خود نشان دهید که ما مسئول رفاه خود هستیم. غذا‌های سالم و خوش طعم بخورید و توضیح دهید که چگونه به بدن ما سوخت می‌دهند تا ما را قوی کنند. به آن‌ها اجازه دهید میوه‌ها و سبزیجات تازه خود را در فروشگاه یا بازار کشاورز انتخاب کنند یا به آن‌ها کمک کنید تا میوه‌های مورد علاقه خود را پرورش دهند. مثبت‌اندیش باشید، مدیتیشن کنید و خشم یا ناامیدی را به شیوه‌ای سازنده مدیریت کنید تا فرزندانتان ببینند که چگونه نگرش و ذهن سالمی ایجاد کنند.

 صبور باشید:

پرورش فرزندتان برای تبدیل شدن به بهترین خود به صبر و اراده نیاز دارد تا به او اجازه دهید آزمایش کند. آن‌ها با تجربه فراز و نشیب رشد می‌کنند و به فضایی برای کشف و انتخاب مستقل نیاز دارند. اگر با آن‌ها شریک شوید، صبور باشید و برای آن‌ها حضوری امن داشته باشید خواهید دید که آن‌ها اعتماد به نفس بیشتری دارند و به بهترین فردی تبدیل می‌شوند که در نظر گرفته شده‌اند.

 

منبع:

www.pediatricsotayranch.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9173 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6596 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15154 بازدید