2109
همه تکنیک های رنگ آمیزی

همه تکنیک های رنگ آمیزی

1400/11/02 بازدید525

 برای خلق یک شاهکار نقاشی، در ابتدا باید اطلاعاتی در مورد رنگ، تن، قلم مو، بافت و ترکیب رنگ ها به دست آورید تا شما را قادر کند تا شاهکارهای  نقاشی خود را با عشق خلق کنید. مداد رنگی جز اصلی لوازم التحریر هر دانش آموزی است و شاید متداول ترین ابزار رنگ آمیزی است.

هنگامی که حرف از هنر نقاشی باشد ، به یاد ابزارهای لوازم التحریر مثل انواع مداد رنگی، قلم مو، آبرنگ، رنگ روغنی می افتیم. این تصور یک فرد آماتور از حرفه و هنر نقاشی است. در کنار ابزار نقاشی، آن چه که باعث خلق شاهکارهای هنری بی نظیر می شود، عمق تفکر خلاق نقاش آن است. در این مقاله سعی شده است برخی از انواع تکنیک های رنگ آمیزی و لوازم التحریر را شرح دهیم.

 

ابزار رنگ آمیزی

امروزه تکنیک  و ابزار رنگ آمیزی نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است . امروزه نقاشی دیجیتالی در رایانه ها یا به صورت دستی با کمک ابزار رنگ آمیزی صورت می گیرد. در ادامه مقاله سعی شده است این تکنیک ها را مرور می کنیم. شما تجربه استفاده از کدام یک را دارید.

 رنگ آمیزی با رنگ آکریلیک

یکی از نکات مثبت در رنگ آمیزی با آکرلیک،  سریع خشک شدن آن است. رنگ  های آکریلیک، در آب، محلول هستند و بعد از خشک شدن به آب مقاوم تبدیل می شوند. این رنگ علاقمندان زیادی دارد. بسیاری از هنرمندان نقاش، در مجمسه سازی، قالب سازی، برای ویژگی های صورت از رنگ آکرلیک از آن استفاده می کنند. شستشوی قلم موها بعد از رنگ آمیزی با رنگ آکرلیک بسیار آسان است و به راحتی با آب تمیز می شود. علاوه بر این، اکریلیک می تواند گرما را بهتر از سایر انواع رنگ ها تحمل کنند.

زیبایی استفاده از رنگ اکریلیک در توانایی آن در ایجاد شفافیت آبرنگ و بافت رنگ روغن نهفته است.

رنگ آمیزی با آبرنگ

تکنیک رنگ آمیزی با آبرنگ روی کاغذ صورت می گیرد، در این سبک خاص از نقاشی،آب،  محلول پایه برای ترکیب کردن رنگ ها است. علت نامگذاری آبرنگ به همین علت است.  نقاشی با آبرنگ برای کسانی که مبتدی هستند، توصیه نمی شود . چون برای شروع، ابزار رنگ آمیزی سختی است.

برای رنگ آمیزی پرتره های واقع گرایانه از آبرنگ استفاده می شود. ترکیب کردن رنگ ها در این روش، نیاز به مهارت خاصی دارد. اگر رنگی بیش از حد ترکیب شود، باعث می شود که سایه رنگ عوض شود.

رنگ  آمیزی با رنگ روغن

ترجیح داده شده ترین سبک نقاشی، نقاشی رنگ روغن است که توسط اکثر هنرمندان در سراسر جهان انجام می شود.رنگ ها از مخلوط کردن رنگدانه ها با روغن های خشک کننده مانند روغن دانه خشخاش، روغن گردو، روغن بذر کتان و روغن گلرنگ ساخته می شوند. استفاده از رنگ روغن به شما تطبیق پذیری ایجاد طیف گسترده ای از کدورت و شدت در هنر خود را می دهد.

رنگ روغن بر خلاف تمپر، رنگ اکریلیک، آبرنگ یا گواش که همه آنها در اثر تبخیر خشک می شوند، با اکسیداسیون خشک می شوند. به این معنی که روغن با اکسیژن هوا واکنش شیمیایی می دهد و به تدریج از مایع به ژل تبدیل می شود و در نهایت سخت می شود.

 

محبوب ترین نوع روغن مورد استفاده در نقاشی روغن بزرک است زیرا (برخلاف سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا کانولا) در اثر اکسیداسیون خشک می شود. روغن بذر کتان تنها روغن خشک کننده  نیست، بسته به درخشندگی، زمان خشک شدن و سایر اثرات مورد نیاز نقاش، ممکن است از گلرنگ، دانه خشخاش یا روغن گردو نیز استفاده شود. با این حال، روغن بذر کتان سریع تر خشک می شود و در این فرآیند، یک لایه رنگ انعطاف پذیرتر تشکیل می دهد که می توان آن را راحت تر دوباره کار کرد. همچنین توجه داشته باشید که رنگدانه ها با سرعت یکسان خشک نمی شوند: به عنوان مثال، رنگ روغنی مشکی زغالی، کندتر خشک می شود،

 رنگ آمیزی با مداد

یکی از انواع تکنیک رنگ آمیزی در هنر نقاشی، طرح مدادی است . مداد گرافیتی که به دلیل توانایی خود در ایجاد یک طرح واقعی و دقیق شناخته شده است. قابلیت لکه دار شدن مداد گرافیتی به شما این توانایی را می دهد که چشم اندازی عمیق در نقاشی کنید و آثار نقاشی زیباتری خلق کنید. طراحی با مداد روشی برتر برای طراحی توسط بسیاری از هنرمندان حرفه ای و افرادی است که عاشق ابله سازی هستند.

رنگ آمیزی با پاستل

برای کشیدن نقاشی های پاستلی معمولاً از مداد پاستلی استفاده می شود، با استفاده از مداد پاستلی می توان  راحت و سریع شروع به نقاشی و رنگ آمیزی کرد. در این نوع مداد از رنگ دانه های که به هم اتصال دارند استفاده  شده است، درواقع مداد پاستلی در ابتدا به شکل پودر هست که با کمک یک ماده ی اتصال دهنده به هم وصل می شوند و به شکل مداد آماده برای رنگ آمیزی می شود. اگر به دنبال رنگ هایی خالص و عمیق هستید، حتما از مدادهای پاستلی در نقاشی های خود استفاده کنید.

نقاشی های پاستلی را روی بوم هم می توان انجام داد، در نتیجه شما قادر خواهید بود لایه بندی زیبایی از رنگ ها را با  مداد پاستلی  انجام داد.

نقاشی با قلم راپید

راپید نوعی قلم برای نقاشی است که در ضخامت های مختلف در فروشگاه لوازم التحریر عرضه می شود.  دو نوع قلم راپید وجود دارد. یک نوع یکبار مصرف و نوع دوم قلم دائم در بازار وجود دارند. در نوع دائم آن بعد از اینکه جوهر قلم به اتمام رسید می توان دوباره داخل آن جوهر ریخت و استفاده کرد.  اما قلم یکبار مصرف را نمی توان بعد از اتمام شارژ کرد.

رنگ آمیزی با اکولین

 اکولین  یک ماده رنگی است که از ترکیب جوهر و پیگمنت است. اکولین به آبرنگ شباهت دارد. اکولین برخلاف رنگ روغنی یا آبرنگ که باید با فرم دادن آن ها را به شکل قرص در آوریم، به شکل محلول تولید می شود . اکولین جز رنگ هایی است که محلول در آب است. البته می توان به صورت دست ساز آن را هم خریداری کرد. شما می توانید از کسانی که رنگ اکولین می سازند درخواست کنید که مواد ثابت کننده رنگ را افزایش دهند.

در این صورت می توانید روی بوم هم نقاشی کنید. وقتی مواد ثابت کننده رنگ بیشتر شود، اگر دستمال خیس هم روی آن بکشید، رنگ ها با هم مخلوط نمی  شوند.

 

رنگ آمیزی با گواش

گواش یک رنگ مبتنی بر آب است که بسیار تنوع دارد و می تواند نقاشی های روشن و درخشان عرضه کند. رنگ گواش درواقع یک رنگ آبرنگ سنگین است که به نسبت آبرنگ های معمولی بسیار مات و خشک می شود. می توان آن را برای ایجاد لایه های نرم و شفاف آب کرد و همچنین می توان آن را برای جلوه ای بافت مشابه رنگ اکریلیک ساخت. اگرچه گواش به اندازه رنگ های روغنی یا اکریلیک شناخته شده نیست، اما به دلیل تطبیق پذیری و سهولت استفاده، وسیله مورد علاقه بسیاری از هنرمندان است.

نتیجه نهایی

برای شناخت مواد اولیه و تکنیک های رنگ آمیزی زمان صرف کنید تا ببینید شما با کدام یک راحتر هستید. هر کدام از ابزار رنگ آمیزی در نوع خود زیبا هستند. توصیه می شود به عنوان مبتدی، هنگام خرید لوازم التحریر مورد نیاز نقاشی از قیمت های ارزان و مناسب خریداری کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها