2109
                                    معرفی LEGION 5 PRO؛ بهترین لپ‌تاپ گیمینگ لنوو

معرفی LEGION 5 PRO؛ بهترین لپ‌تاپ گیمینگ لنوو

1400/10/19 بازدید361

 

 لنوو جدیدترین فناوری AMD و Nvidia را در شاسی ارائه می‌کند که تا حدودی بازگشتی به روزهای لپ‌تاپ گیمینگ حجیم گذشته است. با توجه به قدرتی که لژیون دارد، ممکن است برایتان مهم نباشد که Legion بیش از یک اینچ ضخامت داشته باشد و طراحی آن کمی‌ ضعیف باشد. این لپ تاپ حول یک صفحه نمایش 16 اینچی QHD (2560 در 1600 پیکسل) با نسبت تصویر 16:10 ساخته شده است که بین پانل‌‌های محبوب تر 15.6 و 17.3 اینچی با نسبت 16:9 قرار ‌‌می‌گیرد. لنوو از پردازنده AMD Ryzen 7 5800H با گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 استفاده می‌کند.

اندازه و وزن

Legion 5 Pro با قیمتی عالی، نقطه مقابل Razer Blade 15 Advanced Edition است. Razer شیک تنها 0.67 اینچ ضخامت دارد و وزن آن 4.4 کیلوگرم است اما قیمتی رو به افزایش دارد. ابعاد Legion 5 Pro 1.1 در 14 در 10.4 اینچ (HWD) است که آن را به یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ ضخیم‌تر از یک اینچ تبدیل می‌کند.

طراحی

در مورد طراحی Legion 5 Pro که آن را به عنوان یک لپ تاپ بازی معرفی می‌کند؛ چهار دریچه در طرفین و لبه پشتی که سرنخی از نیازهای خنک کننده قطعات پرقدرت داخل آن را ارائه ‌‌می‌دهد. دریچه‌ها فاقد هرگونه ویژگی بصری یا عنصر طراحی جالب مانند الگوی لانه زنبوری دریچه‌های Alienware m15 هستند. شاسی پلاستیکی لنوو کاملاً خاکستری تیره با کلیدهای مشکی است که کنتراست کمی‌ دارد. یک آرم Y روشن در مرکز درب قرار دارد. وقتی لپ‌تاپ به برق وصل است آبی روشن می‌درخشد، اما نمی‌توانید رنگ آن را تغییر دهید. در مرکز زیر صفحه‌کلید یک تاچ پد بزرگ قرار دارد و وقتی صفحه اعداد را در نظر می‌گیرید، مایل به چپ به نظر می‌رسد. روکش مات آن امکان سر خوردن صاف و ثبت دقیق حرکات را فراهم ‌‌می‌کند. برای غیرفعال کردن صفحه لمسی هنگام استفاده از ماوس خارجی، می‌توانید کلید F10 را فشار دهید.

Legion 5 Pro علی‌رغم سنگین بودن با چهار دریچه بزرگ، به فن‌های فعال و پر سر و صدا نیاز دارد تا هنگام انجام کارهای سنگین گرافیکی خنک بماند. لپ‌تاپ در حین کار معمولی ویندوز نسبتاً بی‌صدا است، اما هنگام اجرای بازی‌های سه بعدی و برنامه‌های ویرایش رسانه ممکن است سروصدا داشته باشند.

اندازه صفحه نمایش مناسب برای یک گیمر

همانطور که گفته شد اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای نمایشگرهای 15.6 یا 17.3 اینچی با نسبت تصویر 16:9 هستند. نسبت 16:10 صفحه نمایش 16 اینچی Legion 5 Pro کمی‌ شکل مربعی به آن ‌‌می‌دهد.

نمایشگر این لپ تاپ علاوه بر پیمایش کمتر، مزایای دیگری نیز ارائه ‌‌می‌دهد. تصویر آن واضح، روشن و سریع با وضوح 2560 در 1600 پیکسل، درجه روشنایی 500 نیت و نرخ تازه سازی 165 هرتز است. رنگ‌ها در بازی‌ها و عکس‌ها زنده به نظر می‌رسند، و فناوری G-Sync انویدیا با نرخ تازه‌سازی صفحه با خروجی GPU برای گیم ‌پلی بدون پارگی یا لکنت مطابقت دارد.

حاشیه‌های نازک صفحه نمایش را در چهار طرف قاب می‌کنند و با وجود شاسی حجیم سیستم، ظاهری مدرن ایجاد می‌کنند. لنوو یک وب‌کم 720p در بالای نمایشگر قرار داده است که فاقد شاتر محرمانگی کشویی است اما شما می‌توانید برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی خود، کلیدی را در لبه سمت راست فشار دهید تا برق دوربین را قطع کنید. ممکن است به اندازه یک پوشش فیزیکی اطمینان بخش نباشد، اما با این وجود باید کار را انجام دهد.

سخت افزار و نرم افزار

Legion 5 Pro دارای مجموعه‌ای از پورت‌‌ها است. اکثر آن‌ها در لبه پشتی قرار دارند و به طور مفید و واضح برچسب گذاری شده اند: یک خروجی ویدئو HDMI، سه درگاه USB Type-A، یک پورت USB-C (با پشتیبانی از انتقال برق و پشتیبانی از DisplayPort اما بدون قابلیت Thunderbolt)، یک جک اترنت، و برق اتصال دهنده. در لبه سمت چپ، لپ‌تاپ از یک پورت USB-C دیگر و یک جک ترکیبی هدفون/میکرون استفاده می‌کند.

در لبه سمت راست، در کنار سوئیچ حریم خصوصی وب کم، یک پورت USB-A دیگر برای اتصال ماوس پیدا خواهید کرد.

پردازنده گرافیکی

در مقایسه عملکرد Legion را با سایر لپ‌تاپ‌های بازی با پردازنده‌های گرافیکی سریGeForce RTX 30،Acer Predator Triton 300 SE  14 اینچی تنها سیستمی ‌است که قیمت کمتری نسبت به Lenovo دارد. این پردازنده از نسل یازدهم اینتل Core i7 و گرافیک RTX 3060 بهره ‌‌می‌برد. Razer Blade 15 Advanced Edition و Alienware m17 R4 تقریباً دو برابر Legion 5 Pro قیمت دارند اما GeForce RTX 3080 انویدیا را تامین ‌‌می‌کنند که یک پله بالاتر از لپ تاپ RTX لنوو است.

بهره وری، ذخیره سازی و رسانه

PCMark  8 و 10مجموعه‌ تست‌های عملکردی جامع هستند که توسط متخصصان معیار در UL (Futuremark سابق) توسعه یافته‌اند. تست PCMark 10، بهره وری در دنیای واقعی و جریان‌‌های کاری ایجاد محتوا را شبیه سازی ‌‌می‌کند. ما از آن برای ارزیابی عملکرد کلی سیستم برای کارهایی مانند پردازش کلمه، صفحه گسترده، مرور وب و کنفرانس ویدیویی استفاده ‌‌می‌شود. در همین حال PCMark 8 دارای یک آزمون فرعی ذخیره سازی است که از آن برای ارزیابی سرعت درایو بوت سیستم استفاده ‌‌می‌توان استفاده کرد. هر دو آزمون یک امتیاز عددی اختصاصی به دست می‌دهند.

Legion 5 Pro نه تنها از سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ پیشی گرفت، بلکه بالاترین امتیاز PCMark 10 را تا به حال به دست آورد. این لپ‌تاپ یکی از معدود لپ‌تاپ‌هایی است که از مرز 7000 امتیاز عبور کرده است. سرعت کلاک پایه بالا (3.2 گیگاهرتز) AMD Ryzen 7 5800H احتمالاً دلیل برتری آن از CPUهای اینتل است که دارای هشت هسته و 16 رشته هستند (Core i7 در Razer و Core i9 در Alienware m17 R4).

باتری

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در مورد Legion 5 Pro مطرح است عمر باتری است. در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های Ryzen Zen 3، لپ تاپ جدید لنوو عمر باتری متوسطی را ارائه می‌دهد. مدل 2022 دارای باتری 80 وات ساعتی است، اگرچه لنوو برای شارژ آن از طریق USB-C بیش از دو برابر وات را از 65 وات به 135 وات افزایش داده است. بنابراین، حداقل شارژ سریع آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد، و برای انجام این کار نیازی به آداپتور 230 واتی آن نخواهید داشت (مگر اینکه قصد انجام بازی جدی را داشته باشید).

Lenovo Legion 5 Pro ترکیب AMD و Nvidia را ارائه ‌‌می‌دهد که عملکرد کلی فوق العاده ای را در پشت یک صفحه نمایش جادار منحصر به فرد ارائه ‌‌می‌دهد. صفحه نمایش 16 اینچی 16:10 نسبت به یک لپ تاپ گیمینگ معمولی 15.6 اینچی و رزولوشن 1080p، پیکسل‌‌های بصری بیشتری ارائه ‌‌می‌دهد و مطمئناً از صفحه نمایش 14 اینچی Acer Predator Triton 300 SE بزرگتر است.

اگر با درنظر گرفتن هزینه چیزی‌ کم زرق و برق دارتر برای بازی درنظر داری، Legion 5 Pro یک گزینه وسوسه‌انگیز برای بازی‌های حرفه‌ای شما است.

شما برای خرید لپ تاپ و اطلاع از قیمت‌های آن می‌توانید با مراجعه به سایت تلکام از یک مسیر جدید دست به انتخاب بزنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8290 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5979 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15065 بازدید