2109
لوسیون برای نوزادان

لوسیون برای نوزادان

1400/10/15 بازدید716

پوست کودک نرم و حساس است. مرطوب‌کننده مناسب، محافظت در برابر نور خورشید و تمیز کردن منظم می‌تواند پوست کودک را عاری از میکروب، خشکی و بثورات پوستی نگه دارد. بیشتر والدین برای محافظت از پوست کودک او را مرطوب می‌کنند. با این حال لوسیون کودک در فصول خشک برای حفظ نرمی و سلامت پوست ضروری است برخی از لوسیون‌ها همچنین می‌توانند پوست را بیش از حد مرطوب، عرق کرده و تحریک‌پذیر کنند.

آیا نوزادان تازه متولد شده به لوسیون نیاز دارند؟

نوزادان در رحم مادر یک لایه محافظ روی پوست خود دارند. این لایه ورنیکس کازئوزا نام دارد و از خشک شدن بیش از حد یا مرطوب شدن بیش از حد پوست کودک محافظت می‌کند. پس از زایمان ورنیکس شروع به ریزش می‌کند که ظاهری پوسته پوسته به پوست کودک می‌دهد. این روند کاملاً طبیعی است. با این حال نوزادان ممکن است نیازی به لوسیون یا روغن بچه نداشته باشند زیرا پوست آن‌ها تا زمانی که ورنیکس از پوست خارج نشود مرطوب می‌مانند.

 

چه زمانی از لوسیون برای نوزاد تازه متولد شده استفاده کنیم؟

پوست لطیف نوزاد شما به عنوان تغذیه روتین نیاز به توجه دارد. برای محافظت از پوست کودک در برابر خشک شدن و حفظ بافت نرم باید از یک محصول ملایم برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید. بنابراین دانستن زمان استفاده از لوسیون و اعتدال مناسب برای پوست حساس کودک بسیار مهم است. در اینجا زمانی است که باید لوسیون را روی نوزاد تازه متولد شده بمالید:

 

بلافاصله پس از حمام لوسیون را روی تمام بدن بمالید:

این به کاهش احتمال خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کودک کمک می‌کند. همچنین از صابون ملایم کودک برای حمام کردن استفاده کنید زیرا خطر خشکی بیش از حد را کاهش می‌دهد.

 از لوسیون در مناطقی که خشک به نظر می‌رسند استفاده کنید:

به ترمیم پوست و مرطوب نگه داشتن آن کمک می‌کند. اگر فکر می‌کنید پوست کودک شما خشک‌تر از حد معمول است باید روزی دو تا چهار بار از لوسیون استفاده کنید.

 

اقدامات ایمنی در هنگام استفاده از لوسیون چیست؟

 اطمینان حاصل کنید که هیچ تماسی با چشم‌ها وجود ندارد. نوزادان تمایل دارند دست‌های خود را در دهان و چشم‌های خود قرار دهند و اگر یک لایه کرم سخاوتمندانه بمالید ممکن است باعث واکنش شود.

 بلافاصله بعد از حمام از لوسیون استفاده کنید تا از خشکی و تحریک‌پذیری پوست جلوگیری کنید.

 از مرطوب‌کننده‌های حاوی مواد غذایی و محصولات گیاهی استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست را مختل کرده و باعث تحریک و واکنش‌های آلرژیک شوند.

 اگر خشکی مداوم وجود دارد بیشتر از لوسیون برای پوست کودک خود استفاده کنید.

 

چگونه لوسیون مناسب را برای نوزاد خود انتخاب کنیم؟

 دستورالعمل‌ها را بخوانید:

دستورالعمل‌ها و مواد تشکیل دهنده روی محصول را بخوانید. سعی کنید از هر چیزی که دارای مواد شیمیایی و سمی زیادی است اجتناب کنید زیرا می‌تواند منجر به تحریک پوست شود.

مشاوره بگیرید:

سعی کنید از سایر منابع معتبر در مورد لوسیون اطلاعاتی پیدا کنید. می‌توانید به صورت آنلاین چک کنید یا از مشاوره مستقیم متخصصان پوست استفاده کنید.

-دنبال یک لوسیون ملایم باشید:

لوسیون طراحی شده مخصوص نوزادان را انتخاب کنید زیرا ملایم خواهد بود. یک لوازم آرایشی قوی برای نوزادان توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است حاوی سطوح بالایی از مواد شیمیایی باشد.

 از لوسیون‌های فانتزی پرهیز کنید:

برای اطمینان از نرم و سالم ماندن پوست کودک از مرطوب‌کننده‌های بدون عطر برای نوزاد استفاده کنید. از استفاده از لوسیون‌های با بوی قوی خودداری کنید زیرا می‌توانند باعث آکنه نوزاد شوند.

 مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید:

یک لوسیون ضد حساسیت را در نظر بگیرید. برخی از نوزادان ممکن است به کرم‌ها و سایر محصولات حساسیت داشته باشند بنابراین قبل از استفاده از هر چیزی بر روی پوست آن‌ها مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کرده‌اید.

چه زمانی باید با پزشک مشورت کرد؟

پوست خشک یک وضعیت غیرعادی نیست و مرطوب کردن منظم می‌تواند آن را سالم نگه دارد. اما اگر پوست کودک شما قرمز می‌شود و با پوسته پوسته شدن و خارش همراه است، می‌تواند نشانه اگزما باشد که برای این منظور باید به پزشک اطفال مراجعه کنید. پزشک اطفال برای شما دارو تجویز می‌کند و درمان‌های خانگی مناسب برای مراقبت از پوست نوزاد را پیشنهاد می‌کند. لوسیون مناسب و استفاده مکرر روی پوست نوزاد می‌تواند به پوستی سالم برای کودک شما منجر شود. همیشه بهتر است از لوسیون‌های توصیه شده توسط متخصص اطفال برای محافظت از پوست در برابر خشکی، بثورات و خارش استفاده کنید. مرطوب کردن پوست کودک باعث ایجاد پوستی صاف و ماندگار می‌شود.

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16291 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11547 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2112 بازدید