2109
بهترین غذاها برای مهمانی جشن تولد

بهترین غذاها برای مهمانی جشن تولد

1400/10/05 بازدید1246

مهمانی جشن تولد یکی از مهم ‌ترین و هیجان ‌انگیزترین مراسم ‌ها برای افراد محسوب می شود. آن ‌ها معمولاً این روز را همراه با خانواده و دوستان خود سپری می کنند. همچنین در این مراسم غذا و نوشیدنی ‌های متفاوتی سرو می کنند. خیلی از غذاهایی که در مهمانی جشن تولد سرو می شود، ثابت هستند.

اما یک سری از غذاها نیز خیلی خلاقانه تهیه می شوند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین غذاهایی که می توانید در مهمانی جشن تولد تهیه و سرو کنید را معرفی کنیم.

بهترین غذاها برای جشن تولد

جشن تولد همانطور که اشاره شد، یکی از مهم ترین جشن و مراسم‌ برای افراد محسوب می شود. مهمانی تولد به شیوه ‌های مختلفی برگزار می شود. برخی افراد این مهمانی را در خانه و برخی در رستوران‌ ها برگزار می کنند. همچنین نوع مهمانی نیز خیلی به افراد حاضر در جمع بستگی دارد. به طور مثال مهمانی ‌های خانوادگی، مهمانی‌ های رسمی ‌تری هستند. به همین دلیل غذاهایی که در آن‌ها سرو می شود حالت مجلسی ‌تری دارند.

اما مهمانی ‌های دوستانه و یا جشن تولد کودکان با این نوع مهمانی‌ ها متفاوت خواهد بود. بنابراین می توان غذاهای متنوع ‌تر و جوان‌ پسندتری را در آن‌ها سرو کرد. در ادامه به معرفی انواع غذا برای برای جشن تولد خواهیم پرداخت.

سالاد الویه برای جشن تولد های کوچک

سالاد الویه عضو ثابت و جدانشدنی مراسم تولد است. احتمالاً شما نیز در چندین جشن تولد شرکت کرده ‌اید که در آن سالاد الویه سرو شده است. سالاد الویه یک غذای حاضری و جذاب است که طرفداران بسیاری دارد. همچنین طرز تهیه آن نیز ساده بوده و همچنین به صورت سرد سرو می شود. به همین دلیل نیازی به گرم کردن آن نیست. این غذا همچنین معمولاً باب طبع بیشتر افراد بوده و به سن خاصی محدود نخواهد شد.

سالاد الویه را می توان با مرغ و یا ژامبون تهیه کرد و با آن به صورت ساندویچ و یا سلف سرویس از مهمان ‌ها پذیرایی کرد. لازم به ذکر است که سالاد الویه را می توان به شکل فینگر فود نیز تهیه کرد تا سرو آن ساده تر و همچنین ظاهر جذاب تری داشته باشد.

 

پیتزا، گزینه ای برای تولدهای دوستانه

پیتزا جز محبوب ‌ترین غذاها در جهان محسوب می شود. این غذای فست ‌فودی برای دورهمی‌ های دوستانه مناسب‌ تر است. هرچند پیتزا پیر و جوان نمی شناسد و همیشه جز غذاهای پرطرفدار بوده است. این غذا را می توان در خانه تهیه و یا اینکه به صورت آماده و گرم از رستوران تهیه و سرو کرد.

برای سفارش آسان ‌تر غذا نیز می توان از اپلیکیشن اسنپ فود کمک گرفت تا بدون نگرانی و اتلاف وقت، غذا را در سریع‌ ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. در آخر نیز باید اشاره کرد که در کنار پیتزا نیز می توان با نوشیدنی‌ های متفاوتی از جمله نوشیدنی ‌های طبیعی و یا نوشابه‌ های گازدار از مهمان‌ ها پذیرایی کرد.

 

انواع اسنک

اسنک نیز جز غذاهای حاضری و سبک محسوب شده و طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای درست کردن اسنک به ساندویچ ‌ساز نیاز است. همچنین اسنک انواع مختلفی دارد و می توان محتویات آن را بسته به ذائقه افراد تغییر داد. از محبوب‌ ترین اسنک‌ها می توان به اسنک گوشت و اسنک پیتزایی اشاره کرد. همچنین اگر تمایل دارید این غذا را در جشن تولد سرو کنید، می توانید چند مدل اسنک نیز درست کرده تا مهمان‌ ها حق انتخاب بیشتری داشته باشند. این غذا همیشه باب طبع کودکان بوده و یک گزینۀ جذاب و هیجان ‌انگیز برای جشن تولد کودکان است.

میرزا قاسمی برای مهمانان سنتی پسند

میرزا قاسمی یک غذای به نسبت مجلسی محسوب می شود که احتمالاً برای مهمانی‌های خانوادگی مناسب خواهد بود. البته بهتر است میرزا قاسمی را در کنار یک یا دو غذای دیگر تهیه کرد. زیرا ممکن است برخی افراد با سیر موجود در این غذا مشکل داشته باشند و یا تمایلی نداشته باشند که در مهمانی سیر بخورند. طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی نیز پیچیدگی خاصی نداشته و در زمان کوتاه نیز می توان آن را تهیه و سرو کرد.

کشک بادمجان، محبوب دلها

کشک بادمجان یکی دیگر از غذاهای مجلسی است که برای مهمانی ‌های کمی رسمی ‌تر مناسب است. کشک بادمجان نیز طرز تهیه ساده ‌ای داشته و انتخاب خوبی برای جشن تولد است. البته همانطور که در مورد میرزا قاسمی گفته شد بهتر است آن را در کنار یک یا دو غذای دیگر تهیه کنید. چون بادمجان جز سبزیجاتی بوده که خیلی از افراد به آن حساسیت دارند. بنابراین بهتر است تنها غذای موجود نباشد.

ساندویچ هات داگ

ساندویچ هات داگ یکی دیگر از غذاهایی است که می توانید در مهمانی تولد سرو کنید. این غذا بیشتر مناسب کودکان و جوانان است و افراد مسن ممکن است خیلی با آن میانۀ خوبی نداشته باشند. برای درست کردن این ساندویچ می توانید چند مدل خلاقیت به خرج دهید و آن را جذاب ‌تر و هیجان‌انگیز تر کنید.

برای مثال ساندویچ ‌های هات داگ را در نان ‌های کوچک (مینی هات داگ) درست کنید و روی آن نیز سس‌های متفاوتی بریزید تا ظاهر ساندویچ ‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. همچنین می توانید در کنار این ساندویچ چند نوع ساندویچ دیگر بنابر سلیقه و ذائقه خودتان سرو کنید.

 

سالاد ماکارونی، گزینه ای ساده و سریع، اما جذاب

سالاد ماکارونی نیز مانند سالاد الویه سال هاست که پایه ثابت جشن تولد است. این سالاد طعم جذابی دارد و سرو و تهیه آن ساده است. همچنین مهمانان می توانند خودشان هرچقدر که تمایل داشتند از این سالاد جدا کرده و در کنار غذای دیگر میل کنند.

سالاد ماکارونی نیز همانطور که مشخص است، سرد سرو می شود و مشکل سرد و گرم شدن غذا وجود نخواهد داشت. به طور کلی این گونه غذاها که نیازی به گرم کردن و یا گرم نگه داشتن آن ‌ها نیست برای مراسم ‌های مختلف می تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. زیرا میزبان دیگر نگرانی از این بابت نخواهد داشت.

رولت مرغ

درست کردن رولت مرغ ممکن است کمی زمان ‌بر باشد. اما خاطرۀ خوشی را از آن جشن در ذهن مهمان ‌ها به یادگار می گذارد. رولت مرغ غذای بسیار خوشمزه و هیجان ‌انگیزی است که کمتر کسی ممکن است تمایلی به آن نداشته باشد. این رولت همانطور که مشخص است با مرغ تهیه می شود. قسمت رویی آن را نیز می توان با نان و یا خمیر مخصوص تهیه کرد.

لازانیا، آنچه همه میپسندند

لازانیا یک انتخاب جذاب برای مهمانی تولد است. این غذا می تواند در کنار باقی غذاها وجود داشته باشد تا اگر کسی تمایلی به خوردن غذاهای سرد ندارد و از غذای گرم لذت می برد، لازانیا را انتخاب کند. همچنین می توان گفت لازانیا یک غذای همه ‌پسندی است. این غذا را می توان با گوشت، سویا و یا سبزیجات نیز تهیه کرد و از طعم بی ‌نظیر آن لذت برد.

 

مرغ سوخاری

ممکن است این سؤال در ذهن شما نقش بسته باشد که بهترین غذا برای تولد چیست؟! پاسخ این سؤال کاملاً بستگی به نوع مهمانی، افراد حاضر در آن و همچنین ذائقۀ افراد دارد. اما مرغ سوخاری یکی از آن غذاهایی است که بیشتر افراد به آن علاقه دارند. این غذا را نیز می توان در منزل و یا از رستوران تهیه کرد.

مرغ سوخاری را می توان همراه با انواع سس ‌ها از جمله سس سیر، سس چیلی، سس هالوپینو و سس کاری سرو کرد. لازم به ذکر است که اگر این غذا را برای مهمانی خود انتخاب کردید بهتر است که از فیله سوخاری استفاده کنید. زیرا فاقد استخوان بوده و خوردن آن برای مهمان‌ها ساده ‌تر است.

 

انواع کباب، گزینه ای مناسب برای همه جشن های تولد

کباب همیشه جز غذاهای مجلسی ایرانی‌ ها بوده که در بسیاری از مراسم ‌ها نیز سرو می شود. این غذا را می توانید برای مهمانی‌ های رسمی ‌تر سرو کنید. کباب نیز همیشه مورد پسند ایرانی‌ ها بوده و کمتر کسی است که به دست رد به سینۀ این غذای جذاب بزند. بنابراین اگر ترتیب یک مهمانی تولد رسمی را داده‌ اید بهتر است به جای انواع خورشت با گوشت، کباب سرو کنید. زیرا هم تهیه آن ساده‌ تر بوده و هم خوردن آن آسان ‌تر است.

سمبوسه، خوراکی جذاب و دلچسب

سمبوسه یک غذای ساده و سبک است که می تواند انتخاب خوبی برای میان وعده در جشن تولد باشد. تهیه این غذا ممکن است کمی زمان ‌بر باشد اما نتیجۀ آن بسیار لذیذ خواهد بود و ذهن مهمان‌ ها ثبت می شود. محتویات سمبوسه می تواند مختلف باشد. برای مثال سمبوسه ساده با سیب زمینی و سبزیجات درست می شود و سمبوسه پیتزایی شامل سوسیس، پنیر پیتزا و ژامبون است.

کلام آخر

همانطور که خواندید، غذاهای بسیار متنوعی می توانید برای مراسم تولد تهیه کنید. این غذاها بسته به نوع مهمانی و افراد حاضر در آن می تواند مختلف باشد. همچنین این غذاها را می توانید از چند ساعت زودتر خودتان تهیه کرده و یا از رستوران سفارش دهید و دیگر دغدغۀ درست کردن غذا را در آن روز شلوغ نداشته باشید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16272 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11539 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

22 ساعت پیش
|
1933 بازدید