2109
درمان‌های خانگی برای قارچ ناخن پا

درمان‌های خانگی برای قارچ ناخن پا

1400/10/09 بازدید851

 روغن زیتون:

اولئوروپئین یکی از با ارزش‌ترین اجزای موجود در برگ زیتون بوده که خواص ضد میکروبی و محرک سیستم ایمنی را ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه خواص ضد قارچی نیز دارد که به قارچ ناخن پا کمک می‌کند. این روغن را می‌توان به صورت خوراکی همراه با یک وعده غذایی (دو بار در روز) مصرف کرد یا مستقیماً روی ناخن آسیب دیده پا استفاده کرد.

 روغن ازن دار:

روغن‌های ازن دار خیلی شناخته شده نیستند، اما فواید بالقوه شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارند. این اغلب روغن زیتون یا روغن آفتابگردان است که با گاز ازن تزریق می‌شود و به ناحیه آسیب دیده اعمال می‌شود. ازن به دلیل اثرات قوی خود بر موجودات کوچک مانند مخمر، قارچ و باکتری‌ها شناخته شده است.

سرکه:

سرکه یک درمان خانگی بی‌خطر است و همچنین اثرات مثبت دیگری برای پوست پا‌های شما دارد. می‌توانید سعی کنید پای آسیب دیده خود را به مدت 20 دقیقه در روز در سرکه خیس کنید. قبل از فرو بردن پا در این ماده حتماً سرکه را با آب گرم مخلوط کنید.

سیر:

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می‌شود و همچنین اعتقاد بر این است که خواص ضد قارچی دارد. این درمان ممکن است برای همه به دلیل بوی قوی سیر مرتبط با آن مناسب نباشد، اما اگر بوی قوی آن برایتان مهم نیست می‌توانید از حبه‌های سیر خرد شده استفاده کنید. به سادگی آن‌ها را به مدت 30 دقیقه در روز روی ناخن آسیب دیده بمالید. کپسول‌های سیر نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به صورت خوراکی مصرف کرد.

 سعی کنید رژیم غذایی خود را تغییر دهید:

همه می‌دانند که ارتباط قوی بین رژیم غذایی و سلامتی وجود دارد. هر چه سیستم ایمنی بدن شما قوی‌تر باشد سریعتر از قارچ ناخن پا بهبود خواهید یافت. سعی کنید از غذا‌های زیر استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید:

  • غذای غنی از پروتئین که به رشد ناخن کمک می‌کند مانند ماست پروبیوتیک
  • غذا‌های غنی از آهن برای جلوگیری از شکننده شدن ناخن‌ها (گوشت، لوبیا، اسفناج، کلم پیچ)
  • اسید‌های چرب ضروری (ماهی، روغن جلبک)

 

منبع:

little-tricks.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید