2709
غذا‌های سالم و خوشمزه برای نوزادان در زمستان

غذا‌های سالم و خوشمزه برای نوزادان در زمستان

1400/10/06 بازدید572

بالاخره زمستان رسید. این فصل با انواع مختلف غذایی، سبزیجات سبز و میوه‌های رنگارنگ است. وقتی صحبت از تغذیه نوزادان به میان می‌آید هر مادری در مورد تغذیه و کیفیت مواد تشکیل دهنده بسیار آگاه است. نوزادان در زمستان نیاز به مراقبت ویژه دارند و چند غذای خوشبو‌کننده وجود دارد که کودک شما را شاد و سالم می‌کند.

 

 خرما:

خرما سرشار از مواد معدنی است. می‌توانید پس از 6 ماهگی به کودک خود خرما بدهید. مقدار متوسطی به آن‌ها بدهید (در ابتدا ۱ خرما در روز و افزایش آن به دو عدد در روز). خرما را به مقدار کم به فرزندتان بدهید، زیرا ممکن است در گلوی ریزش گیر کند. خرما برای سطح هموگلوبین نیز مفید است و کودک شما را گرم نگه می‌دارد. آن‌ها همچنین به حل مشکلات معده کمک می‌کنند.

تخم مرغ:

همانطور که همه می‌دانیم تخم مرغ سرشار از پروتئین است. شما می‌توانید پس از 8 ماهگی کودک تغذیه با تخم مرغ را شروع کنید. تغذیه با تخم مرغ 2 یا 3 بار در هفته کافی است. با اضافه کردن چند سبزی، نمک و فلفل سیاه املت درست کنید. همچنین می‌توانید تخم مرغ را بجوشانید و به او بدهید.

 ماهی و مرغ:

هنگامی که کودک شما یک ساله شد می‌توانید به او ماهی یا مرغ نیز بدهید. مطمئن شوید که به درستی پخته شده است. ماهی و مرغ سرشار از پروتئین هستند. ماهی بسیار نرم است و خوردن آن آسان است، بنابراین کودک قطعاً آن را دوست خواهد داشت.

 سوپ:

سوپ همیشه برای همه‌ایده خوبی است. هنگامی که کودک شما از مواد جامد استفاده کرد، می‌توانید شروع به معرفی سوپ کنید. ممکن است سوپ سبزیجات یا مرغ باشد.

عسل:

هنگامی که کودک شما یک ساله شد می‌توانید عسل را در رژیم غذایی او قرار دهید. یک یا دو بار در هفته نصف قاشق چایخوری به او بدهید. او را از سرما نجات می‌دهد و هر گونه مشکل گلو را دور می‌کند.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6879 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5052 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14945 بازدید