2709
درد کمر در دوران بارداری را چطور درمان کنیم؟

درد کمر در دوران بارداری را چطور درمان کنیم؟

1400/10/03 بازدید18301

روش‌های غیرتهاجمی زیادی برای تسکین درد در دوران بارداری وجود دارد که اگر درد تورم و بدن درد را تجربه می‌کنید می‌تواند به بدن شما کمک شایانی کند. متخصصان توصیه می‌کنند که در دوران بارداری باید چند درمان جایگزین برای تسکین درد وجود داشته باشد تا در کنار یک پد گرم‌کننده برای تسکین بهینه درد پیشگیرانه استفاده شود. در زیر به چند مورد از ملایم‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای استفاده در دوران بارداری می‌پردازیم. این حرکات و روش‌های تسکین درد می‌تواند برای همه افراد باردار مفید باشد.

 

یوگا و حرکات کششی ملایم:

وقتی یوگا انجام می‌دهید حتماً به بدنتان گوش دهید. اگرچه کشش ملایم زمانی که بدن شما درد می‌کند می‌تواند برای سیستم شما بسیار مفید باشد.

طب سوزنی:

تقریباً سه چهارم زنان باردار در طول بارداری و پس از آن کمردرد را تجربه می‌کنند. این چیزی است که طب سوزنی می‌تواند تا حد زیادی آن را کاهش دهد. در دوران بارداری ظاهراً درد‌ها برای بسیاری از ما هرگز پایان نمی‌یابند و طب سوزنی چیزی است که واقعاً می‌تواند به این موضوع کمک کند. طب سوزنی با تحریک پایانه‌های عصبی مربوطه در بدن عمل می‌کند تا مواد شیمیایی را آزاد کند و جریان خون را به ناحیه‌ای که درد دارد منتقل کند.

 

دستورالعمل‌های ایمنی:

برای استفاده صحیح از پد گرم‌کننده در دوران بارداری برای کاهش درد و درد بدن از پد گرم‌کننده در فواصل 10 دقیقه‌ای استفاده کنید.

 

کنار استخر، وان آب یا حمام با پد گرمایشی ننشینید:

هرگز در کنار وان آب یا استخری که یک پد گرمایش برقی به برق وصل است ننشینید زیرا ممکن است باعث برق گرفتگی شود. پس از تولد نوزاد هرگز کودک خود را زیر پد گرمکن در آغوش نگیرید.

 

دمای پد گرمایشی را روی بالاترین درجه تنظیم نکنید:

حتی اگر احساس نمی‌کنید که دمای پد به اندازه کافی بالا است، از بالا بردن درجه حرارت تا حد زیادی اجتناب کنید. این تنظیم بالا می‌تواند باعث افزایش دمای شما شود. پد‌های گرمایشی می‌توانند در بالاترین درجه حرارت به حداکثر دمای 135 درجه فارنهایت برسند که می‌تواند در دوران بارداری خطرناک باشد.

 اگر کمر درد دارید به پزشک مراجعه کنید:

به خصوص در اواخر بارداری زنان ممکن است دچار کمردرد شدید شوند. توجه به مدت زمانی که کمردرد داشته‌اید و اینکه آیا با درمان در طول زمان بدتر یا بهتر می‌شود مهم است. اگر کمر درد شما مداوم است یا با روش‌های مختلف مدیریت درد تسکین نمی‌یابد وقت آن است که برای ویزیت با پزشک متخصص زنان و زایمان خود تماس بگیرید.

 

 اطمینان حاصل کنید که با یک پد گرمایشی روشن به خواب نروید:

اگر بدن شما بیش از حد گرم شود به خواب رفتن با یک پد گرم‌کننده روی بدن در دوران بارداری می‌تواند منجر به عوارض سلامتی شود. اگر می‌دانید در مدت زمانی که می‌خواهید از پد گرم استفاده کنید آنقدر خسته هستید که نمی‌توانید بیدار بمانید پس از چرت زدن یا صبح روز بعد از آن استفاده کنید.

 

یک پد گرم‌کننده چقدر داغ می‌شود؟

یک پد گرم‌کننده می‌تواند به دمای بسیار بالایی برسد، برخی از آن‌ها در حداکثر دما گرم‌تر از سونا می‌شوند. برخی از پد‌های گرمایشی تا 160درجه افزایش می‌یابند که در دوران بارداری بسیار گرم هستند.

 

آیا استفاده از پد‌های گرم‌کننده درد عضلانی را کاهش می‌دهد؟

با استفاده از نوعی درمان به نام ترموتراپی پد‌های گرم‌کننده درد عضلات، مفاصل و بافت نرم را در دوران بارداری تسکین می‌دهند. استفاده از پد گرم‌کننده درد را کاهش می‌دهد.

استفاده از پد گرم‌کننده در سه ماهه اول بارداری:

هنگامی که باردار نیستید این موضوع چندان نگران‌کننده نخواهد بود. در دوران بارداری شما و کودکتان به شدت مستعد تشعشعات هستید و باید تا حد امکان از آن اجتناب کنید. چیز‌هایی که ممکن است در خانه شما باعث تشعشعات شوند عبارتند از: سشوار، اجاق مایکروویو، ماشین لباسشویی، تلفن و تبلت و حتی یخچال. تمام این وسایل خانه باید با احتیاط و تا حد امکان در دوران بارداری استفاده شوند.

 

 استفاده از پد حرارتی در حین زایمان:

اگر در حین زایمان به هر دلیلی دچار تب شدید بهتر است از پد گرم‌ کننده استفاده نکنید زیرا این کار می‌تواند دمای بدن شما را بیشتر افزایش دهد. مطمئن شوید که به اندازه کافی آب بنوشید و اگر بدن شما در هر نقطه از زایمان بیش از حد گرم می‌شود از پد گرم‌کننده اجتناب کنید.

 

نتیجه‌گیری:

پد‌های حرارتی در دوران بارداری و حتی در پایان زایمان بسیار مفید هستند. تا زمانی که نحوه استفاده ایمن از آن‌ها را بدانید دلیلی وجود ندارد که یک پد گرم‌کننده در تسکین درد بارداری خود نداشته باشید. پد‌های گرمایشی برای تسکین درد یا حتی تسکین استرس پس از یک روز طولانی ایمن و مؤثر هستند.

 

منبع:

mominformed.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها