2109
در هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

در هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

1400/10/02 بازدید1285

 سوپ مرغ:

مطالعات نشان می‌دهد که بهتر است از مایعات داغ برای مجاری بینی استفاده کنید و هرگز غذای سرخ شده نخورید. مصرف سوپ مرغ دارای اثر ضد التهابی بوده که ممکن است به علائم سرماخوردگی شما کمک کند.

 

سبزیجات:

کلم پیچ، کلم بروکلی، زغال اخته، چای سبز، پیاز قرمز و زغال اخته آنتی اکسیدانی به نام کورستین دارند که ممکن است به شما در مبارزه با سرماخوردگی کمک کنند.

 

 فلفل قرمز:

فلفل قرمز می‌تواند مجرای بینی شما را پاک کند و این باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. آن‌ها چیزی به نام کپسایسین دارند که مطالعات نشان می‌دهد ممکن است به رفع گرفتگی بینی کمک کند.


 زنجبیل:

یک فنجان چای زنجبیل تازه و داغ ممکن است به نظر تنها چیزی باشد که در هنگام ابتلا به سرماخوردگی به آن نیاز دارید. به رفع احتقان و تسکین گلو کمک می‌کند و برخی مطالعات نشان می‌دهد که این ریشه تند ممکن است با مسدود کردن ویروس به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند.

 لبنیات:

شیر، بستنی و پنیر در هنگام گرفتگی یا آبریزش بینی نباید مصرف شوند زیرا مخاط بیشتری تولید خواهند کرد.

 

سیر:

دانشمندان فکر می‌کنند که سیر ممکن است با سرماخوردگی مبارزه کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سیر ممکن است از سرماخوردگی جلوگیری کند، اما هنوز مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

 

 کافئین و الکل:

بهتر است از این موارد اجتناب کنید. هنگام سرماخوردگی به مایعات زیادی نیاز دارید. اگر بدون نوشیدن قهوه در صبح دچار سردرد شدید می‌شوید می‌توانید از یک لیوان دمنوش گیاهی و سالم استفاده کنید زیرا باعث بهبودی شما خواهند شد.

 

منبع:

www.webmd.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14820 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10485 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2085 بازدید