2709
خارش سینه و نوک سینه در دوران بارداری

خارش سینه و نوک سینه در دوران بارداری

1400/09/27 بازدید12302

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سینه‌ها و نوک سینه‌ها ممکن است در دوران بارداری خارش پیدا کنند. بدن شما در حال گذر از تغییرات زیادی است که برای تولد نوزاد آماده می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که سینه‌های شما کمی حساس شوند. خارش با هورمون‌های در گردش یا تحریک پوست مرتبط است. با این حال، مواقعی وجود دارد که خارش ممکن است باعث مراجعه به پزشک شود. در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا خارش جدی است یا فقط آزاردهنده آمده است. در اینجا همه چیز‌هایی که باید در مورد علت درد و خارش سینه در دوران بارداری و چگونگی کمک به آرامش و تسکین سینه‌های دردناک بدانید آورده شده است.

 

چه چیزی باعث خارش سینه در دوران بارداری می‌شود؟

خارش سینه در دوران بارداری می‌تواند ناشی از حساسیت پوستی یا تغییرات هورمونی باشد. این خارش معمولاً موقتی است. با این حال اگر علائم برطرف نشد و ناراحتی همچنان ادامه داشت باید به پزشک مراجعه کنید. علت خارش سینه در اینجا آمده است:

هورمون‌ها:

هورمون‌های شما در دوران بارداری تغییر می‌کنند و وقتی این اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث ایجاد انواع علائم از جمله خارش سینه شود. اگرچه ممکن است شما را اذیت کند اما بسیار رایج بوده و بسیاری از مادران دیگر این را تجربه می‌کنند.

 کشش پوست:

با رشد شما و کودکتان پوست شما نیز رشد می‌کند. برای تطبیق با شکل جدید و افزایش وزن کشیده می‌شود. حتی ممکن است خطوط یا رگه‌های فرورفته کوچکی را که به عنوان علائم کشش شناخته می‌شوندروی باسن، ران‌ها، سینه‌ها و شکم خود مشاهده کنید. با تشکیل آن‌ها ممکن است احساس خارش یا سوزش داشته باشید. علائم کشش در طیف رنگی از صورتی تا قرمز، بنفش و حتی آبی وجود دارد. آن‌ها در نهایت به مرور زمان به سایه روشن‌تری محو می‌شوند و ممکن است قسمت‌های بزرگی از بدن شما را بپوشانند. علائم کشش در دوران بارداری طبیعی است و نیازی به پنهان کردن آن‌ها ندارید.

 اگزما:

یکی دیگر از علل شایع درد و خارش سینه در دوران بارداری اگزما است. این می‌تواند باعث شود که لکه‌های پوست خشک، ترک خورده، قرمز و ترک خورده و پوسته پوسته روی سینه شما به همراه سایر اعضای بدن ظاهر شود.

 

آیا خارش سینه می‌تواند نشانه بارداری باشد؟

خارش سینه ممکن است نشانه بارداری باشد. باز هم تغییرات سینه زود شروع می‌شود. تغییرات هورمونی نیز می‌تواند باعث برخی شرایط شود. به عنوان مثال حدود نیمی از زنانی که قبلاً اگزما دارند علائم بدتری را در دوران بارداری تجربه می‌کنند. اگر مشکوک به بارداری هستید، یک تست بارداری انجام دهید یا برای دریافت نتایج دقیق‌تر به پزشک مراجعه کنید. همچنین تغییرات سینه از جمله حساسیت، تورم و رشد معمولاً در اوایل بارداری شروع می‌شود. تمام این احساسات ممکن است حتی در چند هفته اول باعث خارش شوند.

خارش سینه را چطور درمان کنیم؟

 آب بیشتری مصرف کنید:

مادران باردار و شیرده به حداقل ده لیوان آب در روز نیاز دارند. در غیر این صورت دچار کم آبی می‌شوید و باعث خشک شدن پوست می‌شوید که باعث می‌شود احساس خارش کنید. شاید فکر می‌کنید که آب زیاد است. با این حال هیدراته ماندن در دوران بارداری مهم است، زیرا به بدن شما کمک می‌کند تا از طریق ادرار و حرکات روده از شر مواد زائد خلاص شود. همچنین احتمال ابتلا به عفونت‌های مثانه و کلیه را کاهش می‌دهد.

 از مرطوب‌کننده استفاده کنید:

یک مرطوب‌کننده تسکین دهنده را مستقیماً روی سینه‌ها و نوک سینه‌های خود بمالید. پماد‌ها و کرم‌ها برای پوست‌های خشک یا تحریک شده بهتر هستند. زنان دیگر حتی لانولین را روی نوک‌های ترک خورده می‌مالند. محصولاتی مانند کره کاکائو، کره شی، روغن جوجوبا و روغن زیتون انتخاب‌های خوبی هستند. محصولات حاوی اسید هیالورونیک، اسید لاکتیک، دایمتیکون و گلیسیرین نیز همینطور هستند. اطمینان حاصل کنید که بلافاصله پس از خشک کردن پوست خود با حوله مرطوب‌کننده را بمالید.

 

 به پزشک مراجعه کنید:

اگر خارش حتی پس از استفاده از این دارو‌ها ادامه داشت بهتر است به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشانه مشکلات دیگری مانند عفونت قارچی، کلستاز و غیره باشد.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها