2109
مراقبت از پوست: راز سلامتی و زیبایی اهمیت داشتن پوستی سالم و شاداب

مراقبت از پوست: راز سلامتی و زیبایی اهمیت داشتن پوستی سالم و شاداب

1400/09/23 بازدید1186

این روزها توجه به پوست سالم بسیار حائز اهمیت است. شاید در گذشته توجه چندانی به پوست صورت نمی‌شده اما این دلیلی نیست که ما در دنیای پر از آلودگی و پرمخاطره امروز به پوست خود و سلامتش توجه نکنیم.

از این رو باید به سلامتی پوست خودمان اهمیت بیشتری داده و آن را جزو الویت‌های سلامتی و اعتماد به نفس قرار دهیم.

پوستی سالم و شاداب، شخصیت و وجهه ما را بهتر به دیگران نشان داده و بروز می‌دهد.

زیباتر دیده شدن با پوستی شاداب، حس اعتماد به نفس ما را بالا خواهد برد.

سالیانه افراد بسیاری هزینه هنگفت بابت لوازم آرایشی و کلینیک‌های زیبای می‌کنند تا بتوانند پوست خود را زیبا و شاداب نشان دهند. پس داشتن پوستی صاف و بدون لک دغدغه و درگیری بسیاری از افراد بوده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

 

پوست سالم داشته باشید تا پر انرژی شوید

بدون شک یکی از عادت‌های امروزه ما این است که در طول روز بارها و بارها مقابل آینه می‌رویم. این عادت خانم و آقا ندارد. اگر در مقابل آینه با پوستی خراب و آسیب دیده مواجه شوید بدون شک اعتماد به نقس شما کاسته خواهد شد. زیرا بیشتر خود را مقصر می‌دانید که با بی خیالی باعث آسیب به پوست خود شدید.

داشتن پوستی سالم و سلامت شخصیت شما را بهتر نشان می دهد و دیگران را متوجه اهمیت دادن شما به خودتان خواهد کرد.

شما با داشتن پوستی سالم خود را از هر نوع میکروب و عوامل عفونی دور خواهید کرد و این مسئله سلامت شما را تضمین می کند.

شاید در نگاه اول مراقبت از پوست زمان بر و خسته کننده به نظر بیاید، اما شما می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته و راه حل ساده، سلامت پوست خود را سالیان سال حفظ کنید.

 

با پوست ملایم تر رفتار کنید.

لوازم آرایش و آلودگی شهری به پوست آسیب می رسانند. شستشو و پاکسازی‌های مناسب روزانه پوست بسیار کمک کننده خواهد بود. اگر در پایان یک روز کاری قصد پاک کردن چربی و آلودگی روی پوست را دارید سعی کنید تا از شوینده‌ مناسب و اورجینال استفاده کرده و به پوست خود احترام بگذارید.

 

حمام طولانی مدت ممنوع!

تلاش کنید حمام رفتن را کوتاه کنید، استحمام طولانی مدت باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. هنگام دوش گرفتن سعی کنید بجای آب داغ و سوزان از آب ولرم استفاده کنید. هنگام اصلاح مراقب باشید با پوست نرم و منعطف رفتار کنید تا آسیب شدیدی وارد نشود.

استفاده از صابون و شوینده‌های قوی چربی پوست را از بین می برد که این امر پوست را شکننده و خشک می کند. در عوض با استفاده مناسب از یک ژل شستشوی متعادل و مناسب علاوه بر آسیب نرساندن به پوست آن را شاداب و سلامت نگه بدارید.

هنگام خشک کردن پوست با حوله سعی نکنید که تمام آب را بخشکانید تا رطوبت از بین برود، بلکه با نرمی و آرامی پوست خود را خشک کنید و بگذارید بدن کمی رطوبت به خود جذب کند.

 

استرس را کنترل کنیم

ما هر روزه از چپ و راست مورد هجوم اخبار و حوادث غیر قابل مهار هستیم. همه اتفاقات غیرقابل کنترل باعث می‌شود بدون اینکه بفهمیم دچار استرس و اضطراب بشویم.

برای داشتن پوستی سالم در برابر استرس‌ها، باید ذهنی سلامت داشته باشیم. یکی از دلایل حساس شدن پوست و داشتن جوش و آکنه ها استرس است. پس می توانیم با رها کردن عوامل استرس‌زای بیرونی که کنترلی روی آنها نداریم سلامت روان داشته باشیم و با اینکار پوست را در امان نگه داریم.

بهتر است لیستی از اتفاقات روزمره تهیه کنید و خیلی از مسائل که کنترل آنها در دستمان نیست را از لیست خارج کنید و آن را به خدا بسپارید. مسلما خدا عواملی که تحت کنترل شما نیستند را بهتر مدیریت می‌کند. به خدا و نیروی کائنات ایمان داشته باشید.

 

از رژیم و غذاهای مفیدتری استفاده کنید

یکی از عوامل داشتن پوستی سالم، رساندن مواد غذایی با کالری طبیعی و سالم است. موادی که پر از ویتامین و مواد معدنی هستند برای سلامت بدن و پوست توصیه شده و واجب است.

رژیم غذایی مناسب بدن شما را تحت فشار قرار نمی دهد و باعث می شود ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. پس با مشاوره خوب و رژیم مناسب پوست و بدن خود را سلامت نگه بدارید.

غلات سبوس دار، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی مضر و استفاده هر روزه از میوه‌ها باعث می‌شود سلامت باشید و پوستی شاداب و سالم داشته باشید.

 

سیگار ممنوع

سیگار کشیدن باعث چین و چروک می‌شوند که این امر پوستتان را پیرتر نشان می‌دهد. سیگار روزنه‌های زیر پوست را تنگ و خون رسانی را ضعیف می‌کند.

ضعف در خون رسانی باعث نرسیدن اکسیژن و مواد مغذی به لایه‌های زیر پوست می‌شود.

اگر به پوست و سلامتی خود اهمیت بیشتری می‌دهید با یک دکتر مشاوره کنید و حتما سیگار را از فعالیت‌های روزانه حذف کنید.

 

خود را از اشعه فرابنفش خورشید مصون بدارید

خورشید منبع ویتامین D است و یکی از اصلی ترین نیازهای بدن به شمار می‌رود. اما تابش طولانی مدت نور خورشید باعث آسیب و نفوذ اشعه‌های فرابنفش به پوست می‌شود.

استفاده از کرم‌های ضد‌آفتاب مناسب پوست 15 دقیقه قبل از خروج از خانه و پوشیدن لباس‌هایی که بدن را می‌پوشاند می‌توانند شما را از خطرات احتمالی پرتوهای فرابنفش دور کند. همچنین سعی کنید از نور آفتاب در حد امکان دوری کنید و در سایه بمانید.

ساعات 10 الی 2 بعدازظهر، تابش نور خورشید بیشترین اشعه را ساطع می‌کند. اگر در این زمان بیرون از خانه هستید حتما از کرم‌های ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.

 

آرایش صحیح و کم خطر

یکی از اصولی‍‌ترین روش برای آرایش کردن این است ابتدا پوستتان را با مواد زیرساز آرایشی بهداشتی مرطوب و مناسب هموار و صاف کنید. رطوبت در پوست چهره شما را واقعی و عالی نشان می دهد.

از دستمال مرطوب یا پارچه‌ای مناسب برای بهداشت و زیرسازی پوست بهره ببرید و با توجه به نوع پوستتان از محصولات خوب و مناسب استفاده کنید.

5 نوع پوست متفاوت وجود دارد. خشک، معمولی، چرب، حساس و پوستی ترکیبی.

دانستن ویژگی های پوست، شما را برای داشتن پوستی شاداب و جذاب یاری می کند.

 

لایه برداری پوست

زمانی که پوستتان دچار مشکل بیشتری شده است، بهترین راه حل این است که پوست را با لایه برداری مناسب پاک سازی کرده و ترمیم کنید. مواد لایه بردار علاوه بر خارج کردن مواد مضر زیر پوست، رطوبت پوست را بهبود بخشیده و کمک رسان قوی در پوست می‌باشند.

 

در نهایت به یاد داشته باشید که داشتن پوستی سالم نیاز به وقت گذاشتن‌های طولانی و بسیار ندارد. تنها با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به آنها اشاره شد، پوست خود را همواره شاداب و سرحال نگاه دارید و از دیدن پوست سالم خود لذت ببرید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15480 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11002 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2241 بازدید