2109
چگونه لکه چای را از لیوان و فنجان پاک کنیم؟

چگونه لکه چای را از لیوان و فنجان پاک کنیم؟

1400/09/24 بازدید623

حلقه‌های قهوه‌ای دور بالای فنجان شما غیربهداشتی نیستند، اما می‌توانند ظاهر یک ست چای چینی را خراب کنند. سرو نوشیدنی میهمانان در لیوان‌های لکه دار تقریباً برای هر میزبان خوبی یک مشکل اساسی است. در اینجا نکات ما برای مقابله با لکه‌های چای در فنجان یا لیوان و همچنین توضیحی در مورد اینکه چرا چای باعث ایجاد لکه روی لیوان شما می‌شود، آورده شده است.

 

چرا چای لیوان و فنجان را لک می‌کند؟

در برخی از نقاط جهان از چای و قهوه حتی به عنوان رنگ برای لباس استفاده می‌شود. هر چه مدت زمان طولانی‌تری لکه روی فنجان چای باقی بماند فرصت پلیمریزاسیون بیشتر می‌شود و لکه بزرگتر می‌شود. اگر لکه‌های قهوه‌ای برطرف نشوند به سادگی رشد می‌کنند و فضای بیشتری از لیوان را تیره می‌کنند.

روش‌های تمیز کردن ساده برای از بین بردن لکه‌های چای روی فنجان:

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه لکه‌های چای را از لیوان‌ها و فنجان‌های مورد علاقه‌تان پاک کنید، در اینجا یک راهنمای تمیزکننده جامع آورده شده است که به راحتی می‌توان آن را دنبال کرد و از محصولات تمیزکننده‌ای که ممکن است قبلاً در خانه‌تان داشته باشید، استفاده می‌کند:

جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از بهترین محصولات پاک‌کننده چند منظوره است. به عنوان یک ساینده ملایم لکه‌ها را از بین می‌برد، در حالی که به مواد شکننده آسیب نمی‌رساند. برای از بین بردن لکه چای از فنجان داخل لیوان را با آب سرد خیس کنید و یک لایه نازک جوش شیرین بپاشید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه یا اسفنج دور حلقه قهوه‌ای را پاک کنید.

 نمک و سرکه:

این تکنیک بسیار شبیه به روش بالا است، با این تفاوت که داخل لیوان را با سرکه سفید خیس کنید و به جای جوش شیرین از نمک معمولی استفاده کنید. نمک یکی دیگر از مواد ساینده ملایم است که در از بین بردن لکه‌ها بدون ایجاد آسیب بسیار مؤثر است. همیشه مطمئن شوید که لیوان خود را کاملاً بعد از آن با مواد شوینده ظرفشویی بشویید.

چطور از ایجاد شدن لک جلوگیری کنیم؟

در حالی که یادگیری نحوه پاک کردن لکه‌های چای از فنجان‌ها سخت بوده و طول می‌کشد تا تمیز شود اما با چند بار شست و شو دیگر خبری از لک نخواهد بود. اگر لیوان‌های چای و قهوه خود را تمیز نگه دارید، بسیار راحت‌تر خواهید بود و در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • وقتی نوشیدنی خود را تمام کردید لیوان را با آب بشویید
  •  اگر متوجه حلقه‌ای قهوه‌ای در اطراف لیوان شدید با یک اسفنج و مقدار کمی مایع ظرفشویی زیر شیر آب آن را بشویید

 

منبع:

www.cleanipedia.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید