2109
چرا کودک من هنگام تنبیه می‌خندد؟

چرا کودک من هنگام تنبیه می‌خندد؟

1400/09/23 بازدید10784

وقتی فرزندتان را به خاطر رفتار بد تنبیه می‌کنید می‌خواهید به حرف شما گوش دهد اما وقتی آن‌طور که می‌خواهید پاسخ نمی‌دهند ممکن است ناامید شوید و تعجب کنید که پشت رفتار شگفت‌انگیز آن‌ها چیست به‌خصوص اگر کودک نوپایتان هنگام تنبیه می‌خندد. اگر فرزندتان هنگام کتک خوردن یا زمانی که شما فریاد می‌زنید می‌خندد ممکن است احساس کنید که او شما را جدی نمی‌گیرد، اما ممکن است کاملاً اینطور نباشد. ما قصد داریم به برخی از دلایلی که چرا کودک نوپای شما در زمان تنبیه می‌خندد و اینکه برای مقابله با این موقعیت می‌توانید انجام دهید نگاهی بیاندازیم.

 

آیا خندیدن کودک من هنگام تنبیه طبیعی است؟

اگر فرزندتان هنگام تنبیه می‌خندد شما تنها نیستید. روانشناسان به شما خواهند گفت که این بسیار رایج است. دلیل این رفتار ممکن است از کودکی به کودک دیگر متفاوت باشد.

دلایلی که چرا کودکان شما ممکن است در هنگام تنبیه بخندند:

 اعصاب:

برخی از کودکان این کار را انجام می‌دهند زیرا عصبی هستند و نمی‌دانند چگونه احساسات خود را کنترل کنند. به یاد داشته باشید که شما با یک کودک کوچک سر و کار دارید نه یک بزرگسال. آن‌ها چیز‌های جدید زیادی را در اطراف خود تجربه می‌کنند که پردازش همه آن‌ها برایشان دشوار است. آن‌ها باید یاد بگیرند که چگونه در موقعیت‌های مختلف واکنش نشان دهند.

 احساس بی‌قدرتی:

سایر کودکان ممکن است این کار را انجام دهند زیرا می‌خواهند کمی بر موقعیت کنترل داشته باشند و ممکن است احساس ناتوانی کنند.

نگران بودن:

مهم است بدانید که قهقهه در هنگام فریاد زدن لزوماً نشانه بی‌احترامی نیست. فرزند شما در مورد دنیای اطراف خود یاد می‌گیرد و باید بفهمد که چگونه واکنش نشان دهد.

 

چگونه با کودکی که در زمان تنبیه می‌خندد رفتار کنیم؟

رفتار بد او را برایش توضیح دهید:

اگر بخواهید کتک بزنید یا فریاد بزنید ممکن است کودک شما احساس خشم و ترس کند.  شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها در اولین بار آن را درک کنند. این نیاز به صبر دارد. وقتی چیز‌هایی را برای کودک نوپا توضیح می‌دهید صبور باشید تا او بتواند از رفتارش درس بگیرد.

 قوانینی را تنظیم کنید و آن‌ها را حفظ کنید:

همانطور که رفتار بد را برای فرزندتان توضیح می‌دهید، قوانینی را در مورد اینکه چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند انجام دهند تعیین کنید. حتماً این قوانین را رعایت کنید تا فرزندتان بفهمد در صورت شکستن آن‌ها عواقبی در پی خواهد داشت.

 ابراز احساسات کنید:

بچه‌های کوچک ممکن است درک نکنند. آن‌ها را در آغوش بگیرید و به آن‌ها بگویید که هنوز آن‌ها را دوست دارید اگرچه ممکن است رفتار آن‌ها را در لحظه خاص دوست نداشته باشید.

 خونسردی خود را از دست ندهید:

هر چقدر هم که سخت باشد اگر فرزندتان در هنگام تنبیه می‌خندد خونسردی خود را از دست ندهید. نفس عمیق بکشید و با شرایط به شیوه‌ای مثبت برخورد کنید. با صدایی آرام با فرزندتان صحبت کنید تا توضیح دهید چرا رفتار او قابل قبول نیست.

نتیجه‌گیری:

همانطور که سعی می‌کنید از عصبانیت و رفتار کودک نوپا خود عبور کنید به یاد داشته باشید آن‌ها به احتمال زیاد در هنگام تنبیه برای بی‌احترامی نمی‌خندند. این می‌تواند ترکیبی از چیز‌ها از تلاش برای درک احساسات تا نگرانی در مورد موقعیت باشد. نکته مهم این است که بدانید چگونه با همه این‌ها کنار بیایید. سعی کنید خونسردی خود را از دست ندهید و به جای آن رفتار بد را توضیح دهید. همچنین‌ایده خوبی است که قوانینی وضع کنید و آن‌ها را حفظ کنید تا فرزندتان بداند که اقداماتش عواقبی دارد. توجه به زمانی که کودک شما سعی می‌کند رفتار خود را اصلاح کند و تمجید از او کمک زیادی به خنده او در حین تنبیه می‌کند.

 

منبع:

mominformed.com

ارسال نظر شما

login captcha

مقاله جالبی بود

چه جالب که کتک زدن کودک رو تا این امر عادی و بدیهی جلوه دادید !

واقعا تعجب کردم وقتی از کلمه ی کتک زدن انقدر راحت استفاده کردید!

تنبیه کردن طبیعیه ولی کتک زدن به هیچ عنوان طبیعی نیست!

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5101 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14753 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3827 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3708 بازدید