2109
۵ مزیت اصلی شاه بلوط برای سلامتی

۵ مزیت اصلی شاه بلوط برای سلامتی

1400/09/23 بازدید630

شاه بلوط یکی از آجیل‌های خوراکی از درختانی است که با درخت راش هم خانواده هستند. آن‌ها در پوسته‌های سبز و سیخ‌دار رشد می‌کنند. امروز هم ۲۳ آذر و روز جهانی شاه بلوط است. بر خلاف سایر آجیل‌ها، شاه بلوط دارای محتوای کم روغن و آب زیاد است و از این رو بافت نرمی دارند.

 

شاه بلوط چه فوایدی دارد؟

منبع خوب آنتی اکسیدان:

شاه بلوط حاوی تعدادی آنتی اکسیدان محافظ از جمله ویتأمین C و کاروتنوئید‌های لوتئین و زآگزانتین، به علاوه ترکیبات گیاهی مختلف از جمله پلی فنول‌ها مانند اسید گالیک و تانن است. این مواد مغذی و ترکیبات گیاهی از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند و ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک کنند.

ممکن است از قلب حمایت کند:

شاه بلوط به عنوان منبع پلی فنول‌هایی مانند اسید گالیک و الاژیک بوده و ممکن است به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند. شاه بلوط همچنین منبع خوبی از پتاسیم بوده که برای تنظیم فشار خون مهم است.

دارای فیبر بالا:

شاه بلوط منبع عالی فیبر است که از عملکرد دستگاه گوارش پشتیبانی می‌کند. فیبر همچنین به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند و به باکتری‌های روده سوخت می‌دهد و به نوبه خود به حفظ سلامت روده و محیط روده کمک می‌کند.

قند خون را کاهش می‌دهد:

اگرچه شاه بلوط کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایر مغز‌ها دارد فیبر اضافی موجود در آن‌ها به تنظیم آزاد شدن آن کمک می‌کند. 

وزن را کاهش می‌دهد:

شاه بلوط سرشار از فیبر بوده و در مقایسه با سایر آجیل‌ها ممکن است به کاهش اشتهای شما کمک کند. همچنین چربی و کالری کمتری دارند. علاوه بر این مطالعات‌امیدوارکننده حیوانی نشان می‌دهد که افزودن شاه بلوط به رژیم غذایی ممکن است تجمع چربی شکم را کاهش دهد.

 

آیا شاه بلوط برای همه بی‌خطر است؟

برخی از افراد ممکن است به شاه بلوط حساسیت داشته باشند. شاه بلوط خام برای اکثر افراد بی‌خطر است اما به دلیل اینکه حاوی تانن بوده ممکن است در برخی افراد باعث اختلالات گوارشی و حالت تهوع شود.

 

منبع:

www.bbcgoodfood.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید