2109
قند بیش از حد می‌تواند باعث مشکلات سلامتی در کودکان شود

قند بیش از حد می‌تواند باعث مشکلات سلامتی در کودکان شود

1400/09/18 بازدید209

راه‌های بهتری برای تشویق رفتار خوب وجود دارد. ایجاد رابطه سالم با غذا شامل جداسازی احساسات و تأثیرات محیطی از تصمیمات مربوط به خوردن است.  امروز هم 18 آذر و روز شیرینی است. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید به کودکان بیاموزید که به اندازه نیاز بدنشان شیرینی‌جات مصرف کنند.

 

سلامت کودک را به خطر می‌اندازد:

مصرف زیاد قند خطر ابتلا به چاقی و بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان را افزایش می‌دهد به خصوص با افزایش سن. علاوه بر این درد مفاصل، نقرس و بیماری کبد چرب از عوارض احتمالی اضافه وزن هستند. ایجاد عادات غذایی مغذی در اوایل کودکی شما را به سمت یک سبک زندگی سالم‌تر در آینده هدایت می‌کند. به جای عواقب منفی قند بر فواید غذا‌های مغذی تمرکز کنید تا به کودکان کمک کنید نگرش مثبتی در مورد تغذیه خوب ایجاد کنند.

 اطمینان از تغذیه کافی:

به بزرگسالان توصیه می‌شود که شکر اضافه شده را به کمتر از ۱۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه خود محدود کنند (که حدود ۱۲ قاشق چایخوری یا ۴۸ گرم است). تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن بیش از حد قند می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. غذا‌های شیرین نه تنها گروه‌های غذایی ضروری مانند پروتئین، میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و غلات کامل را جایگزین می‌کنند بلکه ویتأمین‌های بدن را در طول هضم کاهش می‌دهند.  کودکان در حال رشد به پروتئین برای رشد عضلات و چربی‌های سالم برای حمایت از مغز و سیستم عصبی خود نیاز دارند. کودکی که به جای شیر نوشابه یا آبمیوه می‌نوشد کلسیم مورد نیاز برای دندان‌ها و استخوان‌های قوی را از دست می‌دهد.

 محافظت از دندان‌های کودکان:

فراتر از پیشگیری طولانی مدت از دیابت و بیماری قلبی اجتناب از قند‌های افزوده می‌تواند کودکان را از انجام درمان‌های دندانپزشکی دردناک و پرهزینه باز دارد. پوسیدگی دندان با مصرف منظم غذا‌ها و نوشیدنی‌های شیرین تشدید می‌شود. در صورت عدم درمان مشکلات دندانی می‌تواند منجر به عفونت‌های جدی شود.

 ترویج تعادل سالم:

به کودکان بیاموزید که چگونه برخی غذا‌ها عضلات ما را می‌سازند یا به ما انرژی می‌دهند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه کودک شما درست غذا می‌خورد پرهیز از نگهداری تنقلات شیرین زیاد در خانه است.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8452 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6093 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15079 بازدید