2109
آیا سکسکه نوزاد در رحم طبیعی است؟

آیا سکسکه نوزاد در رحم طبیعی است؟

1400/09/18 بازدید3307

بارداری یک دوره تغییر مداوم برای شما و کودک در حال رشد شما است. حالت تهوع صبحگاهی، خستگی و تعداد بیشماری از علائم دیگر وجود دارد. همچنین ضربات و لگد در داخل رحم وجود دارد. معمول است که شکم شما به طور ناگهانی شبیه پاپر پاپ کورن شود. پاپ… پاپ… را خواهید شنید. این صدا به خصوص اگر در سه ماهه دوم یا سوم خود هستید بیشتر است. شما شروع به تعجب خواهید کرد که چرا کودک شما در رحم سکسکه می‌کند و آیا این طبیعی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد سکسکه نوزاد در رحم و زمان مراجعه به پزشک به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چه اتفاقی برای کودک می‌افتد؟

در هفته‌های 18 تا 20متوجه حرکات جنین خود شوید یعنی زمانی که حرکت جنین که به آن تسریع نیز می‌گویند اغلب برای اولین بار تجربه می‌شود. مادران با تجربه ممکن است در بارداری‌های بعدی زودتر احساس تسریع کنند. با این حال بر اساس عواملی مانند وضعیت جفت و وزن ممکن است برای مادران جدید مدتی طولانی‌تر طول بکشد. حرکات جنین به طور متوسط ​​می تواند بین هفته‌های 13 تا 25 احساس شود. اغلب با لگد زدن‌های کوچک پروانه شروع می‌شود یا ممکن است شبیه پاپ کورن در شکم شما باشد. پس از مدتی غلت زدن، تلنگر زدن و لگد زدن را در طول روز تجربه خواهید کرد. حتی ممکن است حرکات دیگری مانند انقباضات ریتمیک را احساس کنید. این حرکات ممکن است بیشتر شبیه سایر اسپاسم‌های نبض یا عضلانی باشد. با این حال آن‌ها ممکن است سکسکه جنینی باشند. سکسکه جنین حرکات کوچکی است که دیافراگم کودک هنگام شروع تمرین تنفس انجام می‌دهد. با استنشاق کودک مایع آمنیوتیک وارد ریه‌های او می‌شود و باعث انقباض دیافراگم در حال رشد می‌شود.

 

سکسکه جنین چه حسی دارد؟

سکسکه بیشتر پیچ و تاب‌های ریتمیک است. اولین باری که سکسکه را احساس کردید ممکن است فکر کنید که این یک لگد است. اما پس از آن بار‌ها و بار‌ها و بار‌ها اتفاق خواهد افتاد و هنگامی که آن‌ها را تجربه کردید آن‌ها را با هیچ چیز دیگری اشتباه نخواهید گرفت. حرکات منظم کودک اغلب به عنوان تسریع نامیده می‌شود و به طور تصادفی رخ می‌دهد. سکسکه جنین حدود 15 دقیقه طول می‌کشد و یک ریتم منظم که بار‌ها و بار‌ها از همان مکان در رحم شما می‌آید. سکسکه جنین نشانه خوبی است و درست مانند هر لگد زدن یا تکان دادن دیگری نشان می‌دهد که کودک شما به خوبی رشد می‌کند.

چرا نوزادان در رحم سکسکه می‌کنند؟

برخلاف کودکان و بزرگسالان خوردن سریع غذا منجر به سکسکه نمی‌شود. در رابطه با جنین صرفاً یک عارضه جانبی از «تلاش» جنین برای تمام کار‌های جدیدی هستند که می‌توانند انجام دهند. هنگامی که کودک در رحم سکسکه می‌کند نقاط عطف رشد مختلفی در حال رخ دادن است. در اینجا نحوه رشد کودک شما آمده است:

- سیستم تنفسی:

توانایی تنفس و خروج مایع آمنیوتیک و در نتیجه سکسکه نشانه خوبی است که دیافراگم آن‌ها به خوبی در حال رشد است.

- سیستم عصبی کودک:

سکسکه نشان می‌دهد که عصب کنترل‌کننده دیافراگم فعال شده است. آن‌ها کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که نخاع و مغز سالم هستند و وظیفه خود را انجام می‌دهند. به عبارت دیگر کودک شما از نظر عصبی به اندازه کافی خوب رشد می‌کند.

سکسکه جنین را چطور متوقف کنیم؟

هیچ قانون سخت و سریعی برای تعیین دفعات وقوع آن‌ها وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند به طور تصادفی و اغلب گاهی اوقات چندین بار در روز رخ دهند. با این حال سایر نوزادان زیاد سکسکه نمی‌کنند و این نیز خوب است تا زمانی که شما حرکات دیگری را در شکم خود تجربه کنید. شما تا سه ماهه سوم به آن عادت خواهید کرد و می‌توانید انتظار داشته باشید که در آن زمان بیشتر و سپس با نزدیک شدن به زایمان کمتر شوند. اگر در طی ۳ تا 4 هفته گذشته منتهی به موعد زایمان افزایش یافتند با پزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که مشکل بند ناف نیست. همیشه به روده خود اعتماد کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا سؤال با پزشک خود تماس بگیرید. در دوران بارداری حرکت کودک شما باید فوراً مورد توجه قرار گیرد و در صورت نگرانی نظارت شود. سکسکه طبیعی است به خصوص اگر سعی می‌کنید کار کنید یا بخوابید. شما می‌توانید موقعیت خود را تغییر دهید، راه بروید و آب بنوشید زیرا هر محرک جدیدی روی کودک تأثیر می‌گذارد تا دنده را عوض کند.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9544 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6935 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15196 بازدید