2109
4 راه برای پر کردن روز خود با یک نوزاد تازه متولد شده

4 راه برای پر کردن روز خود با یک نوزاد تازه متولد شده

1400/09/17 بازدید1054

وقتی نوبت به تولد نوزاد در خانه می‌رسد تازه مادران فکر می‌کنند که در طول روز دستان خود را با بچه‌های کوچکشان پر خواهند کرد. در حالی که مراقبت از نوزادان انرژی زیادی می‌طلبد در روز‌های اولیه آن‌ها بخش زیادی از روز را به خواب می‌گذرانند. این امر به ویژه اگر آن‌ها روغن نیمه شب را در شب قبل می‌سوزانند صادق است. به این ترتیب مادران تازه متولد شده ممکن است به کمک نیاز داشته باشند تا بفهمند چگونه روز خود را با یک نوزاد تازه متولد شده پر کنند.

 

 با نوزاد خود گفتگو کنید:

نوزادان در حالی که در رحم مادر بودند نه ماه را صرف گوش دادن به صدای مادرشان کردند. به این ترتیب صدا برای آن‌ها بسیار آرامش بخش است. در کنار این واقعیت که مکالمه با بچه‌های کوچک رشد را تحریک می‌کند، صحبت با نوزاد راه بسیار خوبی برای گذراندن لحظات در طول روز است. اندازه مغز نوزادان از بدو تولد تا سه سالگی سه برابر می‌شود. چگونگی رشد آن مغز به میزان تعامل نوزادان و بعداً نوزادان با والدین خود بستگی دارد و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کمک به ایجاد ارتباطات قوی مغزی که منجر به مهارت‌های گفتاری، واژگانی و زبانی می‌شود. صحبت کردن با نوزادان تازه متولد شده در مورد کار‌هایی که مادران سعی در انجام آن دارند یا نشان دادن و توضیح چیز‌های مختلف در خارج از پنجره راهی عالی برای گفتگو با کودکان و تقویت مغز آن‌ها در همان زمان است.

برای نوزاد کتاب بخوانید:

مانند صحبت کردن خواندن کتاب به نوزادان در مهارت‌های زبانی کمک می‌کند. خواندن خواند کتاب نوزاد را با رنگ‌ها، شکل‌ها، بافت‌ها، انحرافات صدا و موارد دیگر آشنا می‌کند که همگی به رشد کمک می‌کنند. آن‌ها دوست دارند بنشینند و به صدا‌هایی که مادرشان می‌سازند گوش دهند. نوزادان با گذشت زمان یاد می‌گیرند که لحن صدا چه معنایی برای احساسات دارد، از کاوش در کتاب‌هایی که دارای بافت‌های مختلف هستند لذت خواهند برد و وقتی همان کتاب‌ها به طور مداوم خوانده می‌شوند نوزادان برای کتاب‌های مورد علاقه‌شان هیجان نشان می‌دهند.

 

 نوزاد را بیرون ببرید:

هوای تازه و طبیعت نه تنها برای مادران بلکه برای نوزادان نیز مفید است. به این ترتیب مادران باید برنامه‌ریزی کنند که روزانه زمانی را برای بیرون رفتن و قدم زدن با فرزندان کوچک خود اختصاص دهند. از صدای جیر جیر پرندگان تا تابش آفتاب که پوست را گرم می‌کند باعث حس و حال خوب بین مادر و نوزاد می‌شود. بنابراین برای تحریک حواس نوزادان به گونه‌ای که طاقت‌فرسا نباشد و برای تازه مادران باعث اضطراب نشود پیاده روی در فضای باز توصیه می‌شود.

خوابیدن نوزاد:

با توجه به اینکه نوزادان تازه متولد شده به اندازه روز‌های اولیه می‌خوابند مادران باید از این فرصت استفاده کنند و به خواب خود نیز برسند. این امر به ویژه زمانی صادق است که برنامه خواب نوزادان در جایی که آن‌ها در طول روز بیشتر از شب می‌خوابند تغییر می‌کند. مادرانی که قادر به جبران بخشی از خواب از دست رفته در ساعات بعد از ظهر هستند، نسبت به نوزادان خود صبورتر هستند و احساس می‌کنند برای مادر شدن مجهزتر هستند و حتی زمان شیردهی راحت‌تری دارند. به این ترتیب خوابیدن برای مادران واجب بوده و به آرامش آن‌ها کمک می‌کند.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید