2109
رشد موهای جنین به چیزی بستگی دارد؟

رشد موهای جنین به چیزی بستگی دارد؟

1400/09/11 بازدید4840

به محض اینکه پدر و مادر متوجه وجود نوزادی می‌شوند شروع به تصور اینکه بچه‌ کوچکشان چه شکلی خواهد بود از جمله بافت موهای نوزاد می‌کنند. با این حال پس از تولد نوزادن اطلاعات بیشتری در مورد فولیکول‌ها در دسترس است و والدین می‌توانند به دنبال نشانه‌هایی بگردند که نوزاد دارد مانند حالت و رنگ موی او. این روزها چیزهای زیادی می تواند در مورد نوزادان قبل از تولد پیش بینی یا از قبل تعیین کرد. یکی از معدود چیزهایی که والدین باید منتظر بمانند تا ببینند رنگ و بافت موهای نوزادانشان چگونه خواهد بود رشد مو است. از آنجایی که هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا نوزادان موهای روشن یا تیره یا صاف یا مجعد خواهند داشت وجود ندارد. رشد و نشانه‌های موهای جنین به موارد زیر بستگی دارد.

 ژنتیک:

بزرگترین عامل برای تعیین موهای نوزاد والدین آنها هستند. اگر یکی از آنها موهای صاف داشته باشد این احتمال وجود دارد که نوزاد نیز آنها را داشته باشد. هنگامی که ژن ها برای تسلط در تعیین بافت مو مبارزه می کنند، ژن موهای مجعد بر ژن موهای صاف غالب در نظر گرفته می شود. به این ترتیب اگر ژن در هر نقطه ای باشد DNA وجود  موها فر هستند. تنها راه وجود موهای صاف این است که هر دو ژن موهای صاف داشته باشند.
 

 سوزش سردل:

زنانی که در دوران بارداری مقادیر زیادی رفلاکس اسید یا سوزش معده دارند نوزادی با موهای پر به دنیا می آورند. همانطور که معلوم است حقیقتی در این قطعه فولکلور وجود دارد. زمانی که زنان در دوران بارداری از سوزش سر دل یا رفلاکس رنج می بردند، در 82 درصد مواقع نوزادان با موهای پر به دنیا می آمدند. تصور محققان این است که همان هورمونی که باعث باز شدن مری می شود و به اسید اجازه می دهد به جای پایین آمدن به سمت بالا جریان یابد ممکن است مسئول رشد موی نوزادان در دوران رحم باشد.   تصور محققان این است که همان هورمونی که باعث باز شدن مری می شود و به اسید اجازه می دهد به جای پایین آمدن به سمت بالا جریان یابد، ممکن است مسئول رشد موی نوزادان در رحم باشد.

 موهای وز شده هنگام تولد:

هنگامی که نوزادان تازه متولد شده موهای وز دارند به احتمال زیاد موهایی که در حال رشد هستند موج دار تا مجعد هستند.
 

 موهای حجیم:

نوزادانی که موهای صافی دارند راحت‌تر شسته خواهد شد و کودک اذیت نمی‌شود. این موها گره هم نخواهند خورد.

 موهای صاف به سرعت خشک می‌شوند:

زمانی که مو حالت دار است احتمال فر شدن مو وجود دارد. با این وجود اگر بافت موها خشک باشد نوزادان احتمالا موهای حالت دار دارند.

 

منبع:

https://www.babygaga.com/signs-baby-will-have-curly-hair/

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7091 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5190 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14965 بازدید