2109
۱۰ نکته در مورد ستون فقرات فرزندتان

۱۰ نکته در مورد ستون فقرات فرزندتان

1400/09/04 بازدید2136

۲۴ استخوان در ستون فقرات وجود دارد که از ۷ استخوان در گردن، ۱۲ استخوان در قسمت فوقانی کمر و ۵ استخوان در کمر تشکیل شده است.

 ستون فقرات بیش از ۹۰ درصد نوزادان از موقعیت مناسب خود خارج شده بودند. این امر در نوزادانی که تحت مداخلاتی مانند فورسپس، وکیوم، سزارین یا کشیدن گردن نوزاد در حین زایمان قرار گرفته‌اند شایع‌تر است. خوشبختانه این می‌تواند از طریق مراقبت‌های کایروپراکتیک اصلاح شود.

 زمانی که کودک به ۵ سالگی می‌رسد تخمین‌زده می‌شود که او می‌تواند ۲۰۰۰ بار زمین بخورد که ۲۰۰ بار می‌تواند برای ستون فقرات مضر باشد.
 اتفاقات جزئی در زندگی مانند زمین خوردن در حین یادگیری راه رفتن، روند زایمان، حمل کیف‌های سنگین، وضعیت‌های بد نشستن یا خوابیدن و غیره می‌تواند باعث شود استخوان‌های ستون فقرات از موقعیت خود خارج شوند.

 ستون فقرات ۲۴ استخوانی از نخاع و عصبی که مغز را به بقیه بدن متصل می‌کند محافظت می‌کند. بنابراین ستون فقرات و سیستم عصبی، کلید سلامت کودک و شما را در دست دارند.

 ستون فقرات کودک شما به عنوان یک غشاء و غضروف شکننده شروع می‌شود و بعد از ۳ ماه شروع به تبدیل شدن به استخوان می‌کند.

ستون فقرات کودک شما (نمای کناری) به شکل C شروع می‌شود. با گذشت زمان ۳ منحنی شکل می‌گیرد و به شکل یک C معکوس می‌شود که با یک S به هم متصل می‌شود.

 هر استخوانی که از موقعیت خود خارج شود می‌تواند مانع از رشد کودک شما به حداکثر توان خود شود. یک متخصص کایروپراکتیک کودکان می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که ستون فقرات کودک شما به خوبی در یک راستا قرار دارد و رشد و تکامل مطلوب است.

 پرورش یک گیاه در جوانی آسان‌تر است و مطمئن شوید که به صورت درختی مستقیم رشد می‌کند و پس از تبدیل شدن به درخت سعی کنید آن را صاف کنید. به طور مشابه، اطمینان از اینکه ستون فقرات کودک شما به درستی و در تراز بهینه خود از دوران جوانی رشد می‌کند، آسان‌تر از این است که در بزرگ‌تر شدن آن‌ها را تراز کنید.

 برخی از علائم رایج استرس ستون فقرات در نوزادان عبارتند از: گریه زیاد یا قولنج، تورتیکولی (گردن به یک طرف کج شده)، سرماخوردگی و بیماری مکرر، تأخیر در مراحل رشد، مشکلات راه رفتن و تعادل، عفونت گوش و غیره.

 

منبع:

thenewageparents.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6383 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15120 بازدید