2109
سفت شدن پوست صورت؛ لیفت صورت راهکارها و نکات مهم

سفت شدن پوست صورت؛ لیفت صورت راهکارها و نکات مهم

1400/09/02 بازدید9295

بالا رفتن سن در کنار تغییرات بسیاری که در فرد ایجاد می‌کند، پوست را نیز به حال خود رها نمی‌کند. عوامل زیادی چون جاذبه‌ی زمین، بالاتر رفتن سن، سبک زندگی نامناسب، استرس‌ها و عوامل استرس‌زا، تغذیه‌ی نامناسب، ژنتیک و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند باعث شل‌شدن و افتادگی پوست شوند. حتی اگر افتادگی پوست در سنین بالا باشد هم باعث ناخوشایندی فرد می‌شود. اگر افتادگی در سنین پایین‌تر رخ دهد و پیش از موعد باشد، در اعتماد به نفس و ارتباطات اجتماعی وی تاثیر بسزایی می‌گذارد. از این رو درمان‌ها و پیشگیری‌های بسیاری برای سفت شدن پوست در دسترس همه وجود دارد که یکی از این درمان ها مراجعه به پزشک متخصص و انجام لیفت صورت و گردن است.

اگر دچار افتادگی پوست شده‌اید و یا می‌خواهید از شل شدن پوست خود جلوگیری کنید، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب به این نکات اشاره شده است و یکی از درمان‌های معمول و پرمخاطب برای سفت شدن پوست، که همان لیفت صورت است، به طور کامل معرفی شده‌است. نگران چین و چروک‌های ایجاد شده در پوست صورت خود نباشید، به سادگی می‌توان از شر آن‌ها خلاص شد.

سفت شدن پوست صورت

کسی از داشتن پوست شل لذت نمی‌برد. آن‌هایی که پوست‌های شلی دارند، پیرتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند و در صورت آن‌ها چین و چروک‌های فراوان مشاهده می‌شود. اما افراد زیادی هستند که سفتی پوست خود را از دست داده‌اند و دچار افتادگی شده‌اند. گاهی با کاهش وزن‌های قابل توجه در مدت زمان کوتاه این افتادگی پوستی دیده می‌شود. گاهی کار شما در فضای باز است و برای مدت طولانی در معرض آفتاب هستید.

هر کسی به هر دلیلی ممکن است دچار افتادگی پوست صورت شود. حال چه باید کرد؟ آیا می‌توان کاری برای سفت شدن پوست انجام داد؟ آیا می‌توان از شل شدن آن پیشگیری کرد؟ پاسخ این سوالات خوشبختانه مثبت است.

شل شدن پوست در چه نقاطی از بدن رخ می‌دهد؟

شل شدن پوست می‌تواند در هر نقطه از بدن دیده شود. مثلا اگر در مدت زمان کوتاهی بدون ورزش‌کردن وزن خود را کاهش دهید، شل شدن پوست را در پاها، بازوها، شکم، سینه و صورت افتادگی را مشاهده می‌کنید.

راهکارهایی برای سفت شدن پوست صورت

هنگامی که پوست صورت دچار افتادگی می‌شود، در آن چین و چروک‌هایی ایجاد می‌شود که از زیبایی چهره می‌کاهد. راهکارهایی برای سفت شدن پوست و در نتیجه رفع شلی و افتادگی پوست صورت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. نکته‌ی جالب توجه این است که برخی از این راهکارها خانگی هستند و با صرف چند دقیقه‌ی کوتاه، می‌توانید شادابی و طراوت را به پوست خود هدیه دهید. برای سفت شدن پوست صورت باید؛

تغذیه

با رعایت چند نکته‌ی تغذیه‌ای می‌توانید از افتادگی پوست جلوگیری کرده و سفت شدن آن را تضمین کنید. مقدار آبی که مصرف می‌کنید و خوراکی‌هایی که می‌خورید در سفت شدن پوست شما تاثیر مستقیم دارند.

ورزش

ورزش کردن از مهم‌ترین عوامل و محرک‌ها در ساخت کلاژن است. کلاژ‌ن‌ها پروتئین‌های رشته‌ای هستند که در سفت شدن پوست تاثیر دارند. این پروتئین‌ها به پوست خاصیت کشسانی می‌دهند. بیشتر شدن آن‌ها به افزایش سفت شدن پوست کمک می‌کند.

سبک زندگی

تغییر چند عادت اشتباه و تکرار چند رفتار درست می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از افتادگی پوست و سفت شدن آن داشته‌باشد. اگر چند عادت اشتباه مثل سیگار کشیدن و یا مصرف سایر دخانیات را کنار بگذارید، می‌توانید تاثیرات آن را به سرعت در پوست خود مشاهده کنید.

نکات مهم برای جلوگیری و درمان شل شدن پوست صورت

این عبارت را شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. برای درک بهتر آن به نکات زیر که در پیشگیری و درمان شل شدن پوست تاثیر دارند، توجه کنید.

پیشگیری از شل شدن پوست

برای پیشگیری از شل شدن پوست و حفظ سفتی آن بهتر است این موارد را رعایت کنید؛

  • روزانه حداقل 8 لیوان آب را بنوشید. در صورتی که پوست آب از دست بدهد، خشک می‌شود و آسیب خواهد‌دید. پوست کم‌آب در معرض شل شدن قرار دارد.
  • از خوردن نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید. الکل باعث از دست دادن آب بدن می‌شود و در صورتی که آب از دست‌رفته را جایگزین نکنید، پوست شما در معرض آسیب قرارخواهد‌گرفت.
  • میوه و سبزیجات دارای فیبر زیادی هستند و ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن را تامین می‌کنند. سعی کنید مقدار مناسبی میوه و سبزی مصرف کنید. مصرف کم این مواد می‌تواند در سفت شدن پوست تاثیر مثبت بگذارند.
  • از مصرف سیگار و دخانیات بپرهیزید. دخانیات دارای مواد شیمیایی آسیب‌زننده به پوست هستند و طراوت و شادابی پوست را از بین‌می‌برند.
  • استرس را از زندگی خود حذف کنید. استرس می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست وارد کند. علاوه بر پوست، باقی تمامی بدن تحت تاثیر استرس قرار می‌گیرد و این مورد برای بدن بسیار مخرب است و باعث کاهش کیفیت زندگی فرد می‌شود.
  • از ضد آفتاب و آب‌رسان پوستی استفاده کنید و روتین‌های پوستی را با دقت انجام دهید. یکی از موثرترین راه‌ها در پیشگیری از افتادگی پوست صورت، استفاده‌ی مداوم از ضدآفتاب و آبرسان است. اشعه‌های مضر آفتاب می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست صورت وارد کنند.
  • ورزش کردن در تحریک کلاژن‌سازی پوست موثر است. سعی کنید به طور منظم ورزش کنید.

 

لیفت صورت

اگر پوست شما سفتی خود را از دست داده‌باشد و شل شده‌باشد، می‌توانید از تکنیک‌های جراحی و غیرجراحی لیفت صورت برای رفع افتادگی بهره ببرید. در ادامه به معرفی مفصل این روش خواهیم پرداخت. لیفت صورت و گردن که یکی از عوامل رفع افتادگی پوست و چین و چروک است از مهمترین خدمات لیفت به حساب می آید.

لیفت صورت به معنی بالاکشیدن پوست صورت و سفت کردن و محکم‌کردن پوست صورت است.

آیا لیفت صورت به سفت شدن پوست کمک می‌کند؟

پاسخ این سوال مثبت است. هنگامی که پوست دچار افتادگی، چین و چروک و شل شدن شده‌باشد، می‌توان با لیفت صورت این موارد را برطرف کرد. در روش‌های متنوع لیفت صورت، با کشیدن پوست و یا برداشتن چربی اضافی، همچنین با تحریک کلاژن‌سازی، پوست سفت می‌شود و افتادگی و چین و چروک‌‌ها برطرف می‌شوند. لیفت صورت می‌تواند دائمی، نیمه موقتی و یا موقتی باشد. دوام لیفت بستگی به روش انتخابی شما دارد.

مثلا انتخاب روش جراحی لیفت صورت، افتادگی پوست صورت را به طور دائمی برطرف می‌کند. اما روش‌های غیرجراحی لیتف صورت شامل لیفت با نخ، هایفوتراپی، کربوکسی تراپی، RF فرکشنال، فیلرها، بوتاکس و پلکسر، افتادگی را برای مدت قابل توجهی برطرف می‌کنند و سپس نیازمند ترمیم و تمدید هستند. برخی روش‌های لیفت صورت موقتی هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چسب لیفت اشاره کرد.

 

هزینه لیفت صورت

قیمت لیفت صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه پزشک متخصص و محل کلینیک یا بیمارستان در تعیین هزینه بسیار تاثیرگذار است. در روشی مانند لیفتینگ با تزریق ژل، نوع ماده استفاده شده در قیمت گذاری تاثیر دارد. در روش‌هایی که نیاز به لیفت با دستگاه خاصی است، باید مدل دستگاه بررسی شود. اصولا کلینیک‌ها برای دستگاه‌های جدید هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

از آن‌جایی که لیفتینگ صورت یک عمل زیبایی بوده و برای درمان از آن استفاده نمی‌شود، بیمه هزینه لیفت را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. به همین دلیل باید تمام هزینه کلینیک یا بیمارستان را شخص پرداخت کند.

آیا سفت شدن پوست صورت در یک هفته امکان پذیر است؟

استفاده از روش‌های لیفت صورت این امکان را به شما می‌دهد که در مدت زمان کم، پوست سفت و محکمی داشته‌باشید و از شر افتادگی و شلی پوست خلاص شوید.

استفاده از محصولات سفت‌کنند‌ه‌ی پوست

برخی از محصولات مثل کرم‌های لیفت صورت و یا ماسک‌های سفت‌کننده‌ی پوست می‌توانند تاثیر بسزایی در رفع افتادگی و شل شدگی پوست بگذارند. این محصولات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی موثری هستند که در حفظ طراوت پوست موثرند. برخی از این محصولات، کلاژن‌سازی را در پوست تحریک می‌کنند. روغن‌های گیاهی نیز در سفتی پوست تاثیر دارند.

بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت

از جمله روغن‌های گیاهی و طبیعی که در سفت شدن پوست صورت نقش دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • روغن اسطوخودوس
  • روغن گل شمعدانی
  • روغن چوب صندل
  • روغن لیمو
  • روغن رزماری
  • روغن کندر

نتیجه :

امروزه لیفت (https://doctoreto.com/blog/lift/) یکی از خدمات مهمی است که برای جوانسازی و رفع چین و چروک و افتادگی پوست ارائه میشود. لیفت صورت و گردن که یکی از عوامل رفع افتادگی پوست و چین و چروک است از مهمترین خدمات لیفت به حساب می آید.

و لیفت صورت و گردن با روش های مختلفی انجام میشود مانند تزریق ژل، تزریق چربی، کربوکسی تراپی، هایفوتراپی و که همه این روش ها به جوانسازی پوست شما در صورت و گردن کمک میکند.

و توصیه ما به شما این است که برای دریافت خدمات بهتر در زمینه لیفت صورت و گردن برای انجام این کار حتما به متخصصین زیبایی مراجعه کنید و در این مطلب سعی بر این بود که شما عزیزان را با تمام نکات مهم در مورد این موضوع آشنا کنیم و روش های مختلف لیفت صورت و گردن را بیان کنیم.

دکترتو : https://doctoreto.com/blog/

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید