2109
سلامتی مادران در طول بارداری با چند اپ کاربردی

سلامتی مادران در طول بارداری با چند اپ کاربردی

1400/09/01 بازدید307

بسیاری از خانم‌های باردار از لحظه‌ای که متوجه می‌شوند باردار هستد، مجبورند ‌مبارزه با تهوع صبحگاهی، برنامه ریزی برای ویزیت پزشک، به خاطر سپردن مصرف ویتامین‌های دوران بارداری، چکاپ نوزاد در حال رشد و بسیاری از چیزهایی که پیرامون مسائل مادر و جنین وجود دارد را پیگیری کنند. از این رو کسب اطلاعات لازم پیرامون این مسائل اعم از سلامتی مادر و جنین، نحوه مصرف ویتامین‌ها و ... در این دوره می‌تواند مهم باشد. برای دسترسی به این اطلاعات راه‌های زیادی وجود دارد، اما یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و آسان‌ترین راه‌های دستیابی به اطلاعات مفید، مراجعه به اپ‌های کاربردی است که در این زمینه شکل گرفته است. در اینجا به معرفی چند اپ کاربردی برای مادران باردار پرداخته‌ایم.

Sprout Pregnancy

با اپ Sprout Pregnancy، می‌توانید حرکات تعاملی واقعی، لگدها و ضربان‌های قلب را برای نمایش واقعی آنچه که درست در داخل شکم در حال رشد اتفاق می‌افتد، ببینید. با نصب این برنامه و ثبت‌نام در ژورنال بارداری می‌توانید از تمام ویژگی‌های یک برنامه بارداری عالی لذت ببرید - اطلاعات روزانه و هفتگی در مورد کودک در حال رشد و بدن در حال تغییر، جدول زمانی بارداری شخصی، شمارنده ضربه، تایمر انقباض، وزن ردیاب و... از جمله امکانات جالب و کاربردی این اپ است. Sprout Pregnancy یکی از 50 برنامه برتر سال Time Magazine’s Top است. استفاده بعضی از امکانات این اپ مستلزم اتصال گوشی شما به ساعت هوشمند یا دستبند هوشمند است. اگر شما گوشی شما انقدر پیشرفته نیست و یا دستبند هوشمند ندارید می توانید از امکانات خرید اقساطی موبایل سامسونگ استفاده کنید.

 

Full Term – Contraction Timer

Full Term – Contraction Timer انقباضات زایمان را به سادگی ضربه زدن روی یک دکمه - به معنای واقعی کلمه - آسان می‌کند. برای ردیابی شروع و پایان هر انقباض، روی یک دکمه ضربه بزنید تا برنامه زمان، مدت زمان و فرکانس را در کل زایمان شما کنترل کند. این برنامه همچنین دارای یک ضربه شمار، بخش مرجع بارداری و ردیاب وزن است که امکاناتی چون تنظیم یادآوری برای وزن مادر و جنین را فراهم می‌آورد. این برنامه قابل نصب بر هر دو نسخه اندروید و IOS است.

 

Ovia Pregnancy Tracker

برنامه Ovia Pregnancy Tracker شامل منوی قوی از ویژگی‌ها، از جمله جدول زمانی شخصی‌شده با رشد آناتومیکی جنین، رندرهای سه بعدی از جنین، علائمی که باید مراقب آنها بود، مقالات اطلاعاتی، ابزارهای ایمنی غذا و دارو و موارد دیگر است. این برنامه همچنین امکان جمع‌آوری اطلاعات جامع مانند حرکت جنین، وعده‌های غذایی و حتی وضعیت جنین و مادر را فراهم کرده است که اغلب در نمودارها قابل مشاهده می‌باشد.

 

My Pregnancy

اگر به دنبال یک برنامه جهت پیگیری بارداری هستید که اصول اولیه را به شما ارائه دهد بدون اینکه تبلیغات و اطلاعات بیش از حد شما را غرق کند (مانند ایده‌های نام نوزاد و نمودار تولد)، برنامه My Pregnancy احتمالاً مناسب است. این برنامه با یک رابط کاربری تمیز، به سادگی در هر هفته به شما می‌گوید کودک شما در کجا رشد می‌کند و در آن هفته چه انتظاراتی از بدن خود دارید. این برنامه همچنین شامل یک چک لیست برای هر دوره سه ماهه، یک ردیاب وزن و یک ضربه شمار است.

 

Ovia

با این برنامه کاملاً قابل تنظیم برای روز بزرگ شمارش معکوس کنید. نام، جنسیت، و تاریخ زایمان و اهداف بارداری و اطلاعات سلامتی خود را وارد کنید و با پیشرفت بارداری خود اطلاعات شخصی دریافت کنید. تصاویر اندازه دست و پای فعلی کودکتان را ببینید. بیش از 2000 مقاله، نکات و ابزار بارداری را مرور کنید. با سایر مادران آینده ارتباط برقرار کنید و نقاط عطف بارداری را دنبال کنید. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های دوران بارداری خود را به صورت ایمن و خصوصی با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

 

Belly—Your Pregnancy

Belly—Your Pregnancy یک برنامه ردیابی بارداری است که از نظر بصری جذابیت زیادی دارد و تمام اطلاعات مورد نیاز برای ردیابی بارداری را هفته به هفته در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله تصاویر سه بعدی از جنین، به روز رسانی در مورد رشد آناتومیکی کودک و پیشرفت‌های بدن شما، از جمله ناراحتی‌های رایج.

 

چیزی که این برنامه را به ویژه برای شرکای سرمایه گذاری شده در بارداری قابل توجه می‌کند این است که به شما امکان می‌دهد با اسکن یک کد QR یا وارد کردن "کد دنبال کردن" یک فرد باردار، بارداری شخص دیگری را دنبال کنید. مثلاً شریک زندگی شما به سادگی می‌تواند برنامه را در تلفن خود دانلود کند و سپس اسکن کند تا آن را دنبال کند.

Foods to Avoid When Pregnant

نام این برنامه غذاهایی که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کرد، می‌باشد. گرچه نام خلاقانه‌ای نیست؛ اما راهنمای بسیار مفیدی برای غذاهایی است که یک مادر باردار باید در دوران بارداری خود از آنها اجتناب کند و یا برعکس، غداهایی که مجاز به استفاده از آنها است. مثلاً اگر هوس فست‌فود کرده‌اید، می‌توانید برنامه را بررسی کنید تا ببینید آیا در لیست پنیرها، سس‌ها، گوشت‌های فراوری شده و سایر خوراکی‌های ناامن قرار می‌گیرد یا نه. علاوه بر این، این برنامه دستورالعمل‌هایی برای غذاهایی که باید در دمای مناسب پخته شوند و سایر عوامل مهم در تهیه غذا را به شما ارائه می‌دهد. غذاها به دسته‌های اصلی (گوشت و تخم‌مرغ، پنیر و لبنیات، سبزیجات و غیره) و دسته‌های فرعی تقسیم می‌شوند که جستجوی آن در این اپ بسیار آسان است.

 

سخن پایانی

اپ‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، اپ‌هایی هستند که می‌تواند به سلامتی مادر و جنین در دوران بارداری کمک زیادی نماید. مادران بارداری که برای سلامتی خود و جنین‌ خود اهمیت زیادی قائل هستند، خوب است با دانلود و نصب یک یا چند مورد از این اپ‌ها، پیگیر وضعیت خود باشد. البته لازم است بدانید برخی از این اپ‌ها به شکل آفلاین نیز  خدماتی را ارائه می‌دهند؛ اما استفاده از برخی از آنها تنها به صورت آنلاین است که در این مورد هم می‌توان با دسترسی به اینترنت پرسرعت و خرید بسته‌های اینترنتی پرسرعت همچون بسته اینترنتی شبانه ایرانسل، به خدمات ارزان و مقرون به صرفه اینترنت نیز دست یافت. بدین طریق می‌توانید از مزایای اپ‌های معرفی شده لذت ببرید.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید