2109
چه مقدار شکر برای کودکان مناسب است؟

چه مقدار شکر برای کودکان مناسب است؟

1400/08/30 بازدید237

کودکان ۲ ساله و بزرگتر باید مصرف قند و شکر  خود را به ۲۵ گرم یا حدود ۶ قاشق چایخوری در روز محدود کنند. امروز هم ۱۸ آذر و روز جهانی شیرینی است. برخلاف قند‌های طبیعی که در غذا‌هایی مانند شیر (لاکتوز) یا میوه و سبزیجات (فروکتوز) یافت می‌شوند غذا‌هایی که قند طبیعی در خود دارند همچنین حاوی مواد مغذی مانند پروتئین و سایر ویتأمین‌ها و مواد معدنی هستند که کودکان برای رشد به آن‌ها نیاز دارند.

 

مصرف شکر چه تأثیری در سلامتی کودکان دارد؟

هر چه کودک کوچک شما نوشیدنی‌های شیرین، کیک، آب نبات و کلوچه‌های بیشتری بخورد فضای کمتری برای غذا‌های مغذی که برای رشد او ضروری هستند در شکم خود خواهد داشت.

چگونه مصرف قند کودک خود را محدود کنیم؟

- نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید:

حدود نیمی از قند اضافه شده در رژیم غذایی کودکان از نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر (نوشابه، میوه و نوشیدنی‌های ورزشی) تأمین می‌شود. این نوشیدنی‌ها یکی از بزرگترین منابع قند تصفیه شده و کالری خالی در رژیم غذایی کودک هستند و عامل اصلی چاقی در دوران کودکی هستند. در عوض برای او آب، شیر گاو یا شیر سویا سرو کنید.

- از شیرینی به عنوان جایزه استفاده نکنید:

برای هر مناسبت خاصی شیرینی سرو کنید. به جای ارائه کاپ کیک یا کیک برای هر جشن یا رویداد سعی کنید میوه‌ها یا سبزیجات را آماده کنید.

- از دادن آب نبات به کودک خودداری کنید:

وقتی فرزندتان ناراحت می‌شود به طور خودکار به سراغ آب نبات مورد علاقه‌اش نروید تا او را شاد کنید. این می‌تواند یک رابطه ناسالم بین احساسات و غذا‌های پر کالری ایجاد کند.

- شیرینی‌های سالم به کودک بدهید:

طعم شیرینی را که او می‌خواهد در قالب دسر‌های سالم‌تری مانند میوه‌های تکه شده با ماست به کودک خود بدهید. به این ترتیب او شیرینی و نیاز‌های تغذیه‌ای خود را برآورده می‌کند.

- به ماده مغذی داخل شیرینی جات توجه کنید:

تمام مواد تشکیل دهنده یک محصول بر روی برچسب به ترتیب ذکر شده است. بنابراین یک میوه "مغذی" که سه ماده اولیه خود را به عنوان "شکر، شربت ذرت با فروکتوز بالا و کنسانتره آب میوه" فهرست می‌کند به وضوح قند بیشتری نسبت به میوه دارد. به خاطر داشته باشید که شکر با نام‌های بسیار دیگری نیز شناخته می‌شود بنابراین مراقب این عبارات باشید:

شربت ذرت با فروکتوز بالا

کنسانتره آب میوه

لاکتوز

مالتوز

ساکارز

گلوکز

دکستروز

آب نیشکر تبخیر شده

ملاس

مالت جو

مالت دیاستاتیک

اتیل مالتول

مالتودکسترین

عسل

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9544 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6935 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15196 بازدید