2109
خط کم رنگ در تست بارداری چه معنی می‌دهد؟

خط کم رنگ در تست بارداری چه معنی می‌دهد؟

1400/08/30 بازدید2903

بسته به نوع تست بارداری که استفاده می‌کنید علامت مثبت یا منفی بودن معمولاً یک یا دو خط را در پنجره مشاهده خواهید کرد که نتایج را نشان می‌دهد. البته لزوماً به این معنی نیست که باردار نیستید (اگرچه این احتمال وجود دارد). در عوض این می‌تواند به این معنا باشد که هنوز گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) هورمون تولید شده توسط سلول‌هایی که پس از لانه گزینی به جفت تبدیل می‌شوند وجود ندارد تا با آزمایش تشخیص داده شود.

 

خط بسیار کم رنگ در تست بارداری به چه معناست؟

خط بسیار کم رنگ در تست بارداری معمولاً به این معنی است که لانه گزینی اتفاق افتاده است و شما در مراحل اولیه بارداری هستید. اما باید چند روز یا چند هفته بعد دوباره تست کنید تا ببینید آیا این خط ضخیم‌تر و تیره‌تر شده است یعنی بارداری شما در حال پیشرفت است. ممکن است یک خط کم رنگ در تست بارداری خود مشاهده کنید و چند هفته بعد پریود شوید، به این معنی که شما در واقع باردار نیستید یا برای مدت کوتاهی باردار بوده‌اید. این بدان معنا نیست که آزمایش جواب نداده است اما ممکن است شما یک سقط اولیه و شایع بارداری به نام حاملگی شیمیایی را تجربه کرده باشید. همچنین می‌تواند نشان دهنده انواع دیگر از دست دادن‌های اولیه بارداری مانند حاملگی خارج از رحم باشد.

نتیجه مثبت تست بارداری چگونه است؟

نتیجه مثبت تست بارداری معمولاً یا به صورت علامت مثبت، دو خط دوتایی یا یک خط در دایره یا پنجره نتایج نشان داده می‌شود اگرچه انواع دیگری از نتایج آزمایش وجود دارد از جمله نتایج دیجیتالی که کلمه «بله» را نشان می‌دهند.

آیا نتیجه آزمایش بارداری که به سختی قابل مشاهده است می‌تواند منفی باشد؟

نتیجه آزمایش بارداری که به سختی قابل مشاهده است معمولاً نمی‌تواند منفی باشد. اکثر تست‌های بارداری خانگی ادعا می‌کنند که تا ۹۹ درصد دقیق هستند و زمانی که توسط تکنسین‌های آزمایشگاهی در شرایط‌ ایده‌آل آزمایش می‌شوند احتمالاً درست هستند اما مطالعات مربوط به تست‌های بارداری خانگی که در دنیای واقعی توسط زنان در خانه استفاده می‌شوند نشان می‌دهند که آن‌ها کمی کمتر قابل اعتماد هستند و ممکن است دچار خطا شوند. در اینجا مواردی وجود دارد که به شما کمک کمی‌کند تا ببینید باردار هستید یا خیر.

 

یائسگی:

اگر زنی در دوران پیش از یائسگی پریود خود را از دست بدهد و آزمایش بارداری انجام دهد نتایج گاهی اوقات (اما به ندرت) به دلیل افزایش غیرطبیعی سطح هورمون لوتئینیزه‌کننده مثبت می‌شود.

 زمانی که دچار سقط زودرس بارداری می‌شوید:

نتیجه مثبت کاذب همچنین می‌تواند نشان دهنده حاملگی شیمیایی اخیر، حاملگی خارج از رحم یا سایر انواع از دست دادن بارداری زودرس باشد.

 ادرار شما رقیق شده است:

برای تیرگی ادرار خود آب زیاد مصرف کنید. اما اگر ادرار شما برای آزمایش برای تشخیص hCG آنقدر رقیق شده باشد ممکن است نتایج نادرست باشد. با این حال اگرچه انجام آزمایش اول صبح زمانی که ادرار شما بیشترین غلظت را دارد اغلب توصیه می‌شود اما لازم نیست زیرا تست‌های بارداری مدرن بسیار حساس هستند و می‌توانند هر زمان که از آن‌ها استفاده می‌شود hCG را تعیین کنند.

اگر تست حاملگی درست نشان ندهد آیا حتماً باردار هستید؟

اگر تست بارداری مثبت ضعیف دریافت کردید باردار هستید اما ممکن است برای جشن گرفتن زود باشد. تست‌های بارداری خانگی در توانایی تشخیص بارداری در زنانی که اخیراً قاعدگی خود را از دست داده‌اند چه به دلیل حاملگی شیمیایی یا دلایل دیگر متفاوت است. اگر آزمایش منفی دارید اما فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید یا برعکس آزمایش را یک هفته پس از عقب افتادن قاعدگی تکرار کنید یا با پزشک خود صحبت کنید.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها