2109
اشتها به طور کلی در دوران بارداری چه زمانی افزایش می یابد؟

اشتها به طور کلی در دوران بارداری چه زمانی افزایش می یابد؟

1400/08/24 بازدید1132

اکثر زنان در طول سه ماهه دوم بارداری، تقریباً زمانی که تهوع صبحگاهی به پایان می رسد، تغییری در اشتهای خود احساس می کنند. ممکن است در هر زمانی از روز بیشتر احساس گرسنگی کنید، اما شاید به خصوص در طول شب و صبح زود، زیرا سطح قند خون شما به تدریج در طول شب با فاصله زمانی طولانی‌تر بین وعده‌های غذایی کاهش می‌یابد.

 

برای افزایش اشتها در دوران بارداری چه کاری می توانم انجام دهم؟

1. آب بنوشید:

به راحتی می توان کم آبی بدن را با گرسنگی اشتباه گرفت و از آنجایی که بدن شما بسیار مشغول بچه دار شدن است، به مایعات بیشتری از همیشه نیاز خواهید داشت.

2- کالری خود را کنترل کنید:

اکثر مادران در سه ماهه اول اصلاً به کالری بیشتری نیاز ندارند. در سه ماهه دوم زنانی که قبل از باردار شدن وزن طبیعی داشتند، تنها به حدود 300 تا 350 کالری بیشتر در روز نسبت به رژیم غذایی قبل از بارداری خود نیاز دارند (ممکن است بیشتر یا کمتر نیاز داشته باشید).

3- یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری داشته باشید:

 

مطمئن شوید که رژیم بارداری شما مغذی است نه صرفا سیر کننده. برای حفظ قدرت، یک کربوهیدرات با فیبر بالا (مانند غلات کامل یا میوه) را با پروتئین و چربی سالم (مانند کره آجیل یا لبنیات) همراه کنید. غذاهای تازه و کامل را نسبت به غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده انتخاب کنید. و غذاهایی را بخورید که خوردن آنها به تلاش بیشتری نیاز دارد، زیرا تمام این جویدن ها به شما کمک می کند تا با لقمه های کمتری احساس سیری کنید. به عنوان مثال، یک سالاد بزرگ، مواد مغذی و فیبر زیادی را برای سیر کردن شما ارائه می دهد و به جویدن بیشتر از یک بشقاب ماکارونی تصفیه شده نیاز دارد.

4- وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید:

به جای سه وعده غذایی مربعی در روز، پنج یا شش وعده غذایی کوچک را انتخاب کنید که هر سه ساعت یک بار مصرف شود. وقتی هر چند ساعت یک بار کمی غذا می خورید، هرگز به جایی نخواهید رسید که گرسنه بمانید و به احتمال زیاد زیاده روی کنید.

5- تنقلات همراه داشته باشید:

برای اینکه در زمان اعتصاب گرسنگی از خوردن فست فودهای غیر مغذی عقب نشینی نکنید، یک کیسه خوراکی همراه خود داشته باشید تا در مدت کوتاهی چیزی سالم برای خوردن داشته باشید.

6- مراقب افزایش وزن بارداری خود باشید:

اگر در سه ماهه اول وزن زیادی اضافه نکرده اید (یا حتی به دلیل حالت تهوع مقداری از وزن خود را از دست داده اید)، گرسنگی بارداری ممکن است راهی برای بدن شما باشد.

چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که اشتهای بارداری کاهش یابد؟

از آنجایی که بیشتر زنان برای حمایت از کودک در حال رشد نیاز به دریافت حدود 500 کالری اضافی در روز دارند، ایده خوبی است که روز خود را با حدود 6 وعده غذایی کوچک غنی از مواد مغذی تقسیم کنید.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید