2109
عفونت های ویروسی در دوران بارداری

عفونت های ویروسی در دوران بارداری

1400/08/15 بازدید1211

اگر باردار هستید مهم است که اقدامات احتیاطی را در برابر عفونت های ویروسی انجام دهید. عفونت ویروسی یک بیماری مسری است. اکثر ویروس ها به کودک شما آسیب نمی رسانند. با این حال برخی از ویروس ها می توانند باعث سقط جنین یا نقایص مادرزادی در کودک شما شوند. یک ویروس می تواند بر دستگاه تنفسی (تنفس) شما تأثیر بگذارد و می تواند علائم دیگری ایجاد کند. آنفولانزا و سرماخوردگی نمونه هایی از عفونت های ویروسی هستند. نمونه های دیگر عبارتند از:

  •  آبله مرغان
  •  سیتومگالوویروس
  •  سرخجه
  • ویروس زیکا

زنان باردار می توانند در معرض افراد مبتلا به عفونت های ویروسی قرار بگیرند. آنها مستقیماً از طریق لمس کردن، بوسیدن یا فعالیت جنسی پخش می شوند. شما می توانید آنها را به طور غیر مستقیم از طریق سرفه یا عطسه دریافت کنید. آنها همچنین از طریق تماس با سطوح آلوده، غذا و آب پخش می شوند.

 

اگر در معرض آنفولانزا قرار بگیریم چه می شود؟

آنفولانزا می تواند برای زنان باردار جدی تر باشد.

اگر در معرض آبله مرغان قرار گرفتم چه کنم؟

آبله مرغان توسط ویروس واریسلا ایجاد می شود و بسیار مسری است. در دوران بارداری می تواند جدی باشد. گاهی اوقات آبله مرغان می تواند باعث نقص مادرزادی شود. اگر در گذشته آبله مرغان داشته اید بعید است که دوباره به آن مبتلا شوید. اگر آبله مرغان نداشته اید یا مطمئن نیستید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک خون شما را آزمایش می کند تا ببیند آیا ایمنی دارید یا خیر. .

اگر در معرض سیتومگالوویروس قرار گرفتیم چه می‌شود؟

زنانی که در مراکز مهدکودک یا مراکز مراقبت های بهداشتی کار می کنند بیشترین خطر ابتلا را دارند. زنان باردار با این مشاغل باید پس از دست زدن به پوشک دست های خود را بشویند و از بغل کردن یا بوسیدن نوزاد خودداری کنند. اگر فکر می کنید با فردی که سیتومگالوویروس دارد قرار گرفته اید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر در معرض سرخجه قرار بگیرم چه می شود؟

علائم سرخجه در بزرگسالان درد مفاصل و عفونت احتمالی گوش است. این ویروس می تواند باعث نقایص شدید مادرزادی یا مرگ جنین شود. اگر این علائم را دارید یا در معرض قرار گرفته اید با پزشک خود صحبت کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در معرض یک فرد آلوده قرار گرفته اید یا علائم ویروسی دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند در صورت امکان، درمان را ارائه دهند و کودک شما را از نظر علائم عفونت تحت نظر بگیرند.

 

منبع:

familydoctor.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید