2109
عفونت ادراری پس از زایمان

عفونت ادراری پس از زایمان

1400/08/14 بازدید4227

ناراحتی در هنگام ادرار کردن می‌تواند برای دوره بهبودی بدن شما پس از زایمان باشد. چه از طریق واژینال یا از طریق سزارین. اما درد شدیدی که کاهش نمی‌یابد می‌تواند نشانه‌ای از عفونت دستگاه ادراری پس از زایمان (UTI) باشد.

 

علت درد ادرار پس از زایمان چیست؟

فشار ناشی از خروج کودک ممکن است به مثانه شما آسیب رسانده باشد. استفاده از یک بطری پری یا آبپاش هنگام ادرار کردن می‌تواند تا حدودی این ناراحتی را کاهش دهد.

درد طبیعی ادرار پس از زایمان چیست؟

درد کوتاه مدت ادرار می‌تواند هر زنی را پس از زایمان تحت تأثیر قرار دهد. اما جزئیات این ناراحتی زمانی که احتمالاً از بین می‌رود. ارتباط زیادی با نحوه زایمان شما دارد.

ادرار دردناک بعد از زایمان طبیعی است؟

مقداری درد عمومی طبیعی است زیرا پرینه شما پس از آن فشار دادن بهبود می‌یابد و ممکن است در هنگام ادرار کردن بیشتر متوجه آن شوید. ممکن است سه تا شش هفته طول بکشد تا درد ناشی از پارگی به طور کامل کاهش یابد. اما بدترین ناراحتی هنگام ادرار کردن باید به تدریج ظرف چند روز از بین برود و سپس به طور کامل ناپدید شود.

ادرار دردناک بعد از سزارین به چه علت است؟

تحقیقات نشان می‌دهد که بر خلاف آنچه انتظار دارید، درد ادرار پس از زایمان در مادرانی که سزارین شده‌اند در مقایسه با آن‌هایی که از طریق واژینال زایمان کرده‌اند، کمی شایع‌تر است.

UTI پس از زایمان چیست؟

عفونت‌های دستگاه ادراری عفونت‌هایی هستند که در هر قسمت از سیستم ادراری ایجاد می‌شوند. آن‌ها معمولاً در مثانه یا مجرای ادرار رخ می‌دهند اما می‌توانند بر کلیه‌ها نیز تأثیر بگذارند. زمانی که باکتری‌های مضر وارد مجاری ادراری شوند، عفونت‌های ادراری ایجاد می‌شوند. عفونت ادراری پس از زایمان صرفاً عفونت دستگاه ادراری است که در روز‌ها یا هفته‌های پس از زایمان اتفاق می‌افتد. بیشتر اوقات آن‌ها نتیجه دریافت یک کاتتر هستند که می‌تواند باکتری‌ها را به دستگاه ادراری وارد کند و سپس منجر به عفونت شود.

 

علائم عفونت ادراری پس از زایمان چیست؟

- درد یا سوزش هنگام ادرار کردن

- فشار یا درد شدید در زیر شکم

- احساس نیاز به دفع مکرر ادرار، حتی اگر فقط یک یا دو قطره از آن خارج شود

- ادرار کدر یا بدبو

- درد ادراری که به نظر می‌رسد بعد از زایمان به جای بهتر شدن بدتر می‌شود

در صورت مشاهده هر یک از این علائم با پزشک خود تماس بگیرید. عفونت‌های ادراری معمولاً باید با آنتی‌بیوتیک‌ها درمان شوند و نادیده گرفتن عفونت معمولاً به جای بهتر شدن باعث بدتر شدن آن می‌شود. اگر عفونت بدتر شود، ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنید:

  •  تب و لرز
  • درد در ناحیه کمر یا پهلو
  •  تهوع و استفراغ

نکاتی برای پیشگیری از عفونت ادراری پس از زایمان:

- به مقدار زیاد مایعات بنوشید:

مایعات به دفع باکتری‌ها از دستگاه ادراری کمک می‌کنند.

-  بلند شوید و راه بروید:

حرکت دادن بدن، مثانه و روده‌های شما را نیز تشویق می‌کند که حرکت کنند.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16248 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11526 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2639 بازدید