2109
7 نوشیدنی عالی برای مادران شیرده

7 نوشیدنی عالی برای مادران شیرده

1400/07/29 بازدید2083

برای داشتن شیر مادر مهم است که بدن خود را هیدراته نگه دارید زیرا شیردهی ‌می‌تواند شما را واقعا تشنه کند. این بدان معناست که شما باید در بیشتر روز چیزی بنوشید. اگرچه آب بهترین گزینه است اما می‌تواند کمی کسل کننده باشد. در اینجا برخی از گزینه‌های خوش طعم برای حفظ شیر مادر و خلق و خوی شما وجود دارد!

 آب:

توصیه می‌شود هنگام شیردهی بیشتر از حد معمول آب بنوشید. به طور متوسط توصیه می‌شود که روزانه 8 فنجان آب بنوشیم تا از عملکردهای منظم خود پیروی کنیم. بدن در دوران شیردهی آب بیشتری را پردازش می‌کند بنابراین توصیه می‌شود روزانه نزدیک به 13 فنجان یا 3.1 لیتر بنوشید.

 

 آب به همراه میوه جات:

ما می‌دانیم که آب می‌تواند خسته کننده باشد. به سادگی یک پارچ را در قسمت بالا با حدود 1/3 میوه و 2/3 یخ پر کنید، سپس تا قسمت بالایی را با آب پر کنید. خیار و خربزه، توت فرنگی و هندوانه، تمشک و لیمو… را به آب اضافه کنید. برای تسریع روند پارچ را هم بزنید در غیر این صورت آن را یک شب در یخچال بگذارید.

 چای گیاهی:

چای‌های گیاهی می‌توانند آرامش بخش و خوشمزه باشند. شما باید بدانید که چه گیاهانی در چای شما وجود دارد زیرا برخی از گیاهان دارویی برای کاهش میزان تغذیه در هنگام از شیر گرفتن استفاده می‌شوند (نعناع هندی و بادرنجبویه به نام چند مورد از آنها) و برخی دیگر مانند کاواکاوا و جینسینگ می‌توانند برای مادر مضر باشد.

 شیر بادام:

شیر بادام در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی موجود است و در طعم های شیرین، شیرین نشده، وانیل و عسل وجود دارد. با طعم شیرین‌تر و ملایم‌تر از شیر سویا قابل خریداری هستند، این امر برای بسیاری از مادران راحت است.

 آب میوه:

شما نمی‌خواهید با آب میوه زیاده روی کنید اما یک لیوان در روز افزودنی خوبی برای رژیم غذایی شما است. برای جلوگیری از قند اضافی یا شربت ذرت با فروکتوز زیاد نوشیدنی‌های 100٪ آب میوه انتخاب کنید. بهتر است یک دستگاه آب میوه‌گیری تهیه کنید و آب میوه‌های سالم‌تری برای خود تهیه کنید.

آب سبزیجات:

مخلوط آب سبزیجات می‌تواند به شما کمک کند برخی ویتامین‌های اضافی را در رژیم غذایی خود با کمی تلاش دریافت کنید. قبل از نوشیدن بیش از حد آن در یک جلسه  میزان سدیم موجود در آب آن را بررسی کنید اما از آن به عنوان بخشی خوش طعم در مصرف مایعات روزانه خود لذت ببرید.

 

منبع: www.mom365.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید