2109
درمان آکنه در دوران بارداری

درمان آکنه در دوران بارداری

1400/07/27 بازدید4079

اکنون که باردار هستید ممکن است متوجه افزایش ناگهانی آکنه شوید. شاید بارداری باعث می‌شود که برای اولین بار دچار آکنه شوید. آزاردهنده است اما بدانید که تغییرات پوستی در دوران بارداری بسیار شایع است. اینکه آیا تصمیم به درمان آکنه در دوران بارداری دارید یا نه بستگی به پوست، وضعیت شما و توصیه‌های متخصص زنان و زایمان دارد. قطعاً می‌توان آن را انجام داد و  فقط باید با کمی دقت انجام شود.

 با مراقبت خوب و ملایم از پوست شروع کنید:

اگر کرم‌ها تحریک کننده به نظر می‌رسند از مصرف آنها خودداری کنید. اگر پوست شما احساس خشکی می‌کند از لوسیون یا کرم مرطوب کننده سبک استفاده کنید. پوست شما ممکن است در دوران بارداری بسیار حساس‌تر باشد. بنابراین محصولات معمولی مراقبت از پوست شما ممکن است شروع به سوزش یا تحریک پوست کنند.

 با متخصص پوست خود صحبت کنید:

قبل از شروع هرگونه درمان حتی محصولات آکنه بدون نسخه با متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید. آکنه خفیف ممکن است اصلاً نیازی به درمان خاصی نداشته باشد و پزشک ممکن است قبل از شروع درمان منتظر بماند تا نوزاد متولد شود. در آن زمان آکنه ممکن است به خودی خود از بین رفته باشد. برای سلامتی نوزاد در حال رشد باید در محصول مورد استفاده خود بیشتر دقت داشته باشید.

 درمان‌ها به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شوند:

در حالی که استفاده از درمان‌های زیر در دوران بارداری بی‌خطر تلقی می‌شود قبل از استفاده از داروهای آکنه باید با پزشک خود مشورت کنید.

بنزوئیل پراکسید:

بنزوئیل پراکسید در بسیاری از داروهای آکنه بدون نسخه یافت می‌شود. این دارو در زنان باردار به طور کامل مطالعه نشده است. با این حال این یکی از رایج‌ترین داروهای درمان آکنه است و اکثر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی استفاده از آن در دوران بارداری را بی‌خطر می‌دانند.

اریترومایسین:

اگر متخصص پوست تصمیم می‌گیرد که برای آکنه التهابی خود نیاز به داروی تجویزی دارید اریترومایسین یک گزینه است. این آنتی بیوتیک به کاهش باکتری‌های ایجاد کننده آکنه کمک می‌کند. با این حال این موثرترین درمان برای آکنه نیست و اغلب همراه با یک درمان دیگر آکنه تجویز می‌شود.

درمان آکنه صورت:

این یک گزینه کاملاً غیر دارویی برای درمان آکنه است. در طول آکنه صورت یک متخصص زیبایی پوست را عمیقاً پاکسازی و لایه برداری می‌کند. این یک روش خوب برای مراقبت از خود در دوران بارداری است. فقط مطمئن شوید که به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید که باردار هستید.

درمان‌هایی که باید از آنها اجتناب کرد چه مواردی هستند؟

بسیاری از داروهای درمان آکنه می‌توانند به جنین در حال رشد آسیب برسانند و باید در دوران بارداری از آنها اجتناب کرد. قبل از درمان آکنه به متخصص پوست خود اطلاع دهید که باردار هستید.

- آکوتان (ایزوترتینوئین):

ایزوترتینوئین که معمولاً با نام تجاری آن آکوتان شناخته می‌شود و با نقایص شدید هنگام تولد در نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری این دارو را مصرف کرده‌اند مرتبط است.  ایزوترتینوئین همچنین احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد.

- رتینوئیدهای موضعی:

مادران باردار یا شیرده نباید از رتینوئیدهای موضعی دیفرین (آداپالن)، تازوراک (تازاروتن) و Retin-A (ترتینوئین) استفاده کنند. تأثیر رتینوئیدهای موضعی بر روی جنین در حال توسعه به طور کامل مطالعه نشده است. به این ترتیب آنها نباید در زنان باردار یا شیرده استفاده شوند.

- تتراسایکلین:

تتراسایکلین خوراکی و مشتقات آن داکسی سایکلین و مینوسیکلین می‌توانند در رشد طبیعی استخوان‌ها و همچنین تغییر رنگ دندان‌های جنین در حال رشد اختلال ایجاد کنند. مادران باردار یا شیرده نباید از این آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنند.

 

منبع: www.verywellhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید