2109
خارش سر چگونه درمان می‌شود؟

خارش سر چگونه درمان می‌شود؟

1400/07/24 بازدید11709

خارش پوست سر باعث تحریک پوست سر می‌شود. بسیاری از شرایط می‌تواند منجر به خارش پوست سر شود مانند شوره سر، واکنش‌های آلرژیک و بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس. درمان بستگی به علت دقیق خارش سر دارد.

 

خارش سر را چگونه در خانه درمان کنیم؟

بسیاری از درمان‌های خانگی و تغییر شیوه زندگی وجود دارد که می‌توانید برای تسکین خارش پوست سر انجام دهید. مطمئن شوید که موهای خود را تمیز کرده و هرگونه محصول شیمیایی مانند شامپو را آبکشی می‌کنید. همچنین مهم است که یک روال منظم شستن موها را رعایت کنید. اگر پوست سر شما خشک است و باعث خارش سر شما می‌شود مرطوب کردن ناحیه می‌تواند کمک کننده باشد. می‌توانید این کار را با انواع روغن‌ها مانند نارگیل، نعناع یا درخت چای انجام دهید. روغن درخت چای کاربردهای دیگری دارد از جمله اینکه می‌تواند شپش سر را از بین ببرد. حشرات کوچکی که به سر و گردن حمله می‌کنند. مدیتیشن همچنین ممکن است برای کمک به درمان خارش پوست سر ناشی از کهیر ناشی از استرس، بثورات پوستی ناشی از واکنش یا افزایش اگزما، التهاب خارش دار پوست. ثابت شده است که مدیتیشن استرس کلی را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید احساس خارش کهیر را با کمپرس سرد برطرف کنید. کشف علت کهیر شما همچنین می‌تواند به کاهش خطر خارش پوست سر در آینده کمک کند.

جراحی و روش‌های تخصصی:

اگر سرطان پوست باعث خارش پوست سر شما می‌شود پزشک توده سرطان پوست و بافت اطراف آن را با جراحی بر می‌دارد. سرطان‌های پوست تا زمانی که کاملاً بزرگ نشوند علائم آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌کنند. وقتی به اندازه بزرگتری می‌رسند ممکن است خارش، خونریزی یا حتی صدمه به آنها وارد شود. نوع جراحی که برای درمان سرطان سلول بازال و کارسینوم سلول سنگ‌فرشی مورد استفاده قرار می‌گیرد جراحی موهس نام دارد. در طی این روش پزشک لایه به لایه رشد سرطانی را حذف می‌کند.

 

بهترین درمان خارش پوست سر چیست؟

بهترین درمان خارش سر بستگی به علت آن دارد. برای درمان خارش پوست سر ناشی از پسوریازیس به شامپویی با اسید سالیسیلیک نیاز دارید. با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید که چه چیزی باعث خارش پوست سر شما می‌شود تا بتوانید موثرترین درمان را دریافت کنید.

 

چگونه می‌توان شوره سر و خارش پوست سر را از بین برد؟

شما می‌توانید با استفاده از شامپوهای ضد شوره که در داروخانه شوره سر را از بین ببرید. این شامپوها به طور معمول در از بین بردن شوره سر و خارش همراه با آن موثر هستند.

چگونه می‌توان از خارش پوست سر جلوگیری کرد؟

برای کاهش خطر ابتلا به خارش پوست سر باید بهداشت را رعایت کنید. موهای خود را به طور مرتب بشویید و مطمئن شوید که همه روغن‌ها، باقی مانده و محصولات تمیز شسته شده‌اند. همچنین هنگام شستن موهای خود به جای آب گرم از آب سرد استفاده کنید تا خطر خشک شدن پوست سر کاهش یابد که می‌تواند منجر به خارش شود.

چه روغن ضروری برای خارش پوست سر مفید است؟

در صورت خارش پوست سر چند روغن ضروری وجود دارد که می‌توانند برای شما مفید باشند مانند روغن نارگیل، نعناع و درخت چای.

 

منبع: www.verywellhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9683 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7065 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید