2109
آیا فعالیت بدنی برای همه زنان باردار بی خطر است؟

آیا فعالیت بدنی برای همه زنان باردار بی خطر است؟

1400/07/21 بازدید5137

خیر برای برخی از زنان ورزش در دوران بارداری بی خطر نیست. پزشک شما میتواند به شما کمک کند بفهمید که آیا ورزش برای شما بی خطر است یا خیر. شرایط زیر ممکن است ورزش در دوران بارداری را ناامن کند:

- زایمان زودرس زایمانی است که قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد. خونریزی از واژن و قطع شدن آب ممکن است نشانه زایمان زودرس باشد.

- اگر چند قلو باردار هستید از ارائه دهنده خود بپرسید که آیا ورزش برای شما بی خطر است یا خیر. ممکن است ارائه دهنده شما از شما بخواهد که فعالیتهای شدید یا پرمصرف انجام ندهید مانند دویدن. ممکن است بتوانید فعالیتهای کم اثری مانند پیاده روی ، یوگا قبل از تولد یا شنا انجام دهید.

-  فشار خون بارداری فشار خون بالا در دوران بارداری است. بعد از 20 هفته بارداری شروع می شود و بعد از زایمان از بین می رود.

- این زمانی است که جفت در رحم بسیار پایین قرار دارد و تمام یا قسمتی از دهانه رحم را می پوشاند. جفت در رحم شما رشد می کند و از طریق بند ناف به کودک غذا و اکسیژن می دهد. جفت سرراهی می تواند باعث خونریزی شدید و سایر عوارض بعدی در دوران بارداری شود.

- کم خونی زمانی اتفاق می افتد که شما گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن به بقیه بدن خود ندارید. اگر بیماری قلبی یا ریوی دارید ، از پزشک خود بپرسید که آیا ورزش در دوران بارداری بی خطر است یا خیر.

 

چه نوع فعالیت هایی در دوران بارداری ایمن نیستند؟

- اسب سواری ، اسکی در سراشیبی ، دوچرخه سواری خارج از جاده ، ژیمناستیک یا اسکیت.

- دراز و نشست وقتی به پشت دراز می کشید ، رحم شما روی رگ بزرگی فشار می آورد که خون را به قلب شما باز می گرداند. دراز کشیدن به پشت می تواند باعث کاهش فشار خون شما شده و جریان خون به نوزاد شما را محدود کند.

- اسکی روی آب ، موج سواری یا غواصی.

- ارتفاع چیزی از سطح زمین است. به عنوان مثال ، اگر در ارتفاع زیاد هستید ، احتمالاً در کوه هستید. ورزش در ارتفاعات بالا در دوران بارداری می تواند میزان اکسیژن را که به نوزاد شما می رسد کاهش دهد.

 

آیا بارداری نحوه واکنش بدن شما به ورزش را تغییر می دهد؟

نفس كشيدن:

با رشد کودک و تغییر بدن شما ، شما به اکسیژن بیشتری احتیاج دارید. شکم در حال رشد شما به دیافراگم فشار می آورد ، ماهیچه ای که به شما در تنفس کمک می کند. حتی ممکن است گاهی احساس تنگی نفس کنید.

انرژی:

بدن شما سخت در حال مراقبت از نوزاد است ، بنابراین ممکن است در دوران بارداری انرژی کمتری داشته باشید.

ضربان قلب:

قلب شما در دوران بارداری بیشتر کار می کند و تندتر می زند تا اکسیژن را به نوزاد شما برساند.

مفاصل:

بدن شما در دوران بارداری بیشتر هورمون تولید می کند. این می تواند بافتهایی را که از مفاصل شما حمایت می کنند ، شل کند. سعی کنید از هرگونه حرکتی که ممکن است به مفاصل شما فشار یا آسیب برساند ، خودداری کنید.

 

چه زمانی باید ورزش را متوقف کرد؟

- خونریزی از واژن یا نشت مایع از واژن

- درد قفسه سینه ، ضربان قلب سریع یا مشکل در تنفس

- احساس سرگیجه یا ضعف

- سردرد

چه زمانی می توانید بعد از زایمان دوباره ورزش کنید؟

با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید چه زمانی برای فعال بودن مجدد مناسب است. اگر زایمان طبیعی دارید بدون هیچ گونه عارضه ای ، معمولاً شروع ورزش چند روز پس از زایمان یا به محض آماده شدن بی خطر است. در هنگام زایمان طبیعی رحم منقبض می شود تا به بیرون راندن نوزاد از واژن (مجرای زایمان) کمک کند. اگر در حین زایمان سزارین یا عارضه دارید ممکن است برای شروع ورزش بعد از تولد بیشتر صبر کنید. ارائه دهنده شما می تواند به شما در تعیین زمان آماده شدن بدن برای ورزش کمک کند.

منبع: www.marchofdimes.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید