2709
فعالیت‌های ریاضی برای کودکان 6 ساله

فعالیت‌های ریاضی برای کودکان 6 ساله

1400/07/20 بازدید876

از آنها بخواهید آب را داخل لیوان و بطری بریزند:

فرزندان خود را مجبور کنید آب را در لیوان‌های با اندازه‌های مختلف بریزند. از آنها بخواهید که لیوان‌ها را از کوچک به بزرگ و بزرگ به کوچک مرتب کنند. این فعالیت می‌تواند به آنها در یادگیری مفهوم اندازه گیری کمک کند. شما می‌توانید این فعالیت را با کمک ماسه نیز امتحان کنید.

 به آنها بگویید دارت بازی کنند:

بگذارید فرزندان شما به رنگ مورد نظر برسند. در مرحله بعد یک نمودار ایجاد کنید و به آنها کمک کنید تا نقاط خود را ثبت کنند. به این ترتیب می‌توانید شمارش و نمودار را به آنها آموزش دهید.

 با آنها ساعت بازی کنید:

یک ساعت بزرگ روی زمین بکشید و از فرزندان خود بخواهید عقربه‌های ساعت و دقیقه باشند. یک ساعت را صدا کنید و به آنها بگویید که ساعت را با ایستادن در موقعیت صحیح مشخص کنند. این یک فعالیت سرگرم کننده برای یادگیری نحوه خواندن ساعت خواهد بود.

بگویید مانند غورباغه بپرند:

این یک فعالیت اندازه گیری است که در آن فرزندان شما باید مانند قورباغه یا کانگورو بپرد. پس از پرش یک نوار اندازه گیری یا خط کش بردارید و به آنها بگویید مسافتی را که طی کرده اند اندازه بگیرید.

یکسری علامت ریاضی رسم کنید و از آن‌ها بخواهید علامت‌ها را پیدا کنند:

کودک خود را به شکار علامت ببرید و با نگاه کردن به تابلوهای راهنما به او کمک کنید تا با اشکال بیشتر آشنا شود. از علائم مختلفی که در بیرون مشاهده می‌کنید عکس بگیرید.

 با کودک تاس بازی کنید:

این یکی دیگر از روش‌های عالی برای تمرین افزودن است. برای این فعالیت به تاس و کاغذ و مداد نیاز دارید. از فرزندان خود بخواهید تاس‌ها را بچرخانند و اعداد را اضافه کنند. بازیکنان دیگر را وادار به نوبت این کار را کنند. ابتدا فرزندان خود را راهنمایی کنید و سپس اجازه دهید آنها مالکیت بازی را در دست بگیرند. در هنگام افزودن اعداد متوجه اطمینان آنها خواهید شد.

نتیجه‌گیری:

همه این فعالیت‌ها می‌توانند یادگیری ریاضی را برای کودکان شما سرگرم کننده و جذاب کنند. با استفاده از اسباب بازی‌ها، کاغذها یا ورق‌های قابل چاپ هر فعالیتی را که انجام می‌دهند فراموش نکنید. به آنها نشان دهید که چگونه می‌توانیم از ریاضی در زندگی روزمره خود استفاده کنیم. به این ترتیب فرزندان شما از دوران کودکی مهارت‌های ریاضی را توسعه می‌دهند.

 

منبع: www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها