2109
آیا خوردن تخم مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا خوردن تخم مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟

1400/07/18 بازدید997

تخم مرغ خام یا نپخته می تواند ارگانیسم های بیماری زا مانند باکتری سالمونلا را حمل کند که می تواند باعث مسمومیت غذایی شود. از آنجا که بارداری به طور موقت سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. زنان باردار به ویژه در برابر بیماری های ناشی از غذا آسیب پذیر هستند. در صورت ابتلا به سالمونلا احتمالاً تب شدید، اسهال و کم آبی بدن دارید. در موارد جدی این علائم می تواند آنقدر شدید باشد که باعث زایمان زودرس یا حتی سقط جنین شود. پاستوریزاسیون و پخت باکتری سالمونلا را از بین می برد. به همین دلیل  مهم است که در دوران بارداری فقط تخم مرغ های کاملا پخته یا پاستوریزه بخورید تا مطمئن شوید که باکتری ها از بین رفته اند. 

شما همچنین می خواهید از موارد زیر اجتناب کنید:

غذاهایی که حاوی تخم مرغ خام یا نیم پز هستند (مگر اینکه این تخم مرغ ها پاستوریزه شوند).

غذاهایی که با تخم مرغ تهیه می شوند مانند تخم مرغ آب پز و سالاد تخم مرغ مگر اینکه مطمئن باشید که غذا با خیال راحت تهیه شده است (به عنوان مثال کاملاً پخته شده) و کمتر از دو ساعت (یا یک ساعت در حالت نشسته) نشسته است. روز گرم). تهیه این غذاها در خانه ایمن تر است. بنابراین می دانید که تخم مرغ ها به دنبال اقدامات ایمنی ایمنی غذا پخته و سرو می شوند.

 

آیا تخم مرغ های پخته شده در دوران بارداری بی خطر هستند؟

بله، تخم مرغ های آب پز در صورتی که کاملاً پخته، جابجا شده و به درستی نگهداری شوند بی خطر هستند. برای اطمینان از بی خطر بودن تخم مرغ پخته شده:

- مطمئن شوید که تا زمانی که زرده و سفیده کاملاً سفت شوند پخته است. این به طور معمول به این معنی است که تخم مرغ ها را حداقل 12 دقیقه بجوشانید.

- در یخچال (در پوسته یا پوست کنده) در دمای 40 درجه فارنهایت نگهداری کنید و ظرف یک هفته پس از پخت استفاده کنید.

- اجازه ندهید تخم مرغ های پخته شده بیش از 2 ساعت بمانند (اگر هوا گرم است 1 ساعت)

خوردن تخم مرغ درد وران بارداری بی خطر است؟

تخم مرغ ها وقتی پخته و با خیال راحت سرو شوند منبع عالی تغذیه در دوران بارداری هستند. تخم مرغ حاوی مواد مغذی مهمی برای شما و نوزاد در حال رشد شما است از جمله:

- پروتئین (مواد ساختمانی برای سلول های کودک)

- کولین (که از رشد مغز نوزاد شما حمایت می کند و از نقص لوله عصبی جلوگیری می کند)

- ویتامین A (برای تشکیل بسیاری از اندام های نوزاد از جمله قلب ، ریه ، چشم و استخوان مهم است)

- ویتامین D (برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است از رشد استخوان های نوزاد حمایت می کند و از عوارض بارداری و زایمان مانند پره اکلامپسی جلوگیری می کند).

 

نتیجه گیری:

تخم مرغ های پاستوریزه درون پوسته مانند یک تخم مرغ معمولی در یک کارتن هستند، اما برچسب پاستوریزه خواهند داشت. تخم های غیر پاستوریزه معمولاً "دستورالعمل استفاده ایمن" را روی کارتن نشان می دهند. در این دستورالعمل آمده است که باید تخم مرغ ها را در یخچال نگه دارید و آنها را تا زمان سفت شدن زرده ها بپزید و غذاهای حاوی تخم مرغ را به طور کامل بپزید.

 

منبع: www.babycenter.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15669 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11163 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2282 بازدید