2109
چه زمانی نوزادان می‌نشینند؟

چه زمانی نوزادان می‌نشینند؟

1400/07/14 بازدید868

نوزادان معمولاً 9 ماه پس از تولد خود می‌نشینند اما برخی از نوزادان به این مراحل رشد نشستن بسیار زودتر رسیده‌اند. 4 ماه و برخی دیگر 8 ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

نقاط عطف نوزادان هنگام نشستن در چیست؟

برخی از نوزادان از 3 ماهگی شروع به نشستن می‌کنند اما برخی دیگر تا 7 ماهگی یا 8 ماهگی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. وقتی کودک شما علاقه‌ای به نشستن به تنهایی ندارد و شما می‌خواهید او از این طریق تحرک بیشتری داشته باشد می‌تواند خسته کننده باشد. میانگین سنی که نوزادان یاد می‌گیرند به تنهایی بنشینند بدون هیچ گونه حمایت دیگری حدود 6 ماهگی است. برای والدین دشوار است که بدانند از نظر مراحل رشد چه انتظاری دارند زیرا هر نوزاد با سرعت خود رشد می‌کند. اما روی یک چیز می‌توانید حساب کنید آن‌هم این‌که کوچولوی شما به زودی می‌نشیند.

نکاتی برای آموزش نشستن به نوزاد:

قبلاً به ما گفته شده است که نوزادان سریع رشد می‌کنند و باید مهارت‌های جسمی یا حرکتی خود را توسعه دهند. یکی از مهارت‌هایی که اغلب در این سن یاد می‌گیرند نشستن است که برای هر والدینی مهم است. نوزادان ممکن است وقتی قدرت ماهیچه‌های پشت خود را پیدا می‌کنند یاد بگیرند که به تنهایی بنشینند. این امر همچنین به تقویت و توسعه ماهیچه‌های اصلی بدن نوزاد شما کمک می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا به درستی بنشینند.

 

چه زمانی نوزادان می‌توانند بدون کمک بنشینند؟

- نوزاد شما این توانایی را دارد که سر خود را به خوبی کنترل کند تا بتواند به اطراف نگاه کند و سر خود را بدون سقوط از این طرف به آن طرف بچرخاند.

- هنگامی که اسباب بازی‌ها را بالای صورت یا گردن نوزاد خود قرار می‌دهید او به جای چرخاندن سر خود با دستان خود دست به دست می‌شود.

والدین چگونه می‌توانند به کودک خود در یادگیری موقعیت نشستن کمک کنند؟

کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به آنها انجام دهید. یکی از اولین مهارت های حرکتی که نوزاد یاد می‌گیرد نحوه نشستن است. همچنین برای کودکانی که نمی توانند به تنهایی بنشینند والدین می‌توانند با ارائه انواع اسباب بازی‌ها و اشیاء به اندازه کافی در نحوه نشستن به کودک کمک کنند. این امر او را تشویق می‌کند که خود را بلند کند و به آنها کمک می‌کند تا در عضلات گردن و بازوها قدرت ایجاد کنند. والدین باید اطمینان حاصل کنند که وقتی کودک با این وسایل بازی می‌کند همیشه او را زیر نظر داشته باشند زیرا اگر کودک هنوز به اندازه کافی قوی نباشد می‌تواند از حالت نشسته به زمین بیفتد. اگر می‌خواهید بفهمید چگونه به کودک کمک کنید تا بنشیند کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. برای شروع مطمئن شوید که پشت آنها به اندازه کافی پشتیبانی شده است تا روی ماهیچه‌‌های گردن نچرخد.

 

منبع: www.momnewsdaily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید