2109
فعالیت‌های ریاضی برای کودکان ۴ و ۵ ساله

فعالیت‌های ریاضی برای کودکان ۴ و ۵ ساله

1400/07/06 بازدید385

ترسیم اشکال هندسی:

این فعالیت کودکان را تشویق می‌کند تا اشکال هندسی را از طریق مدل‌های بصری درک کنند. کودکان پیش دبستانی خود را با مفهوم خطوط مستقیم و خطوط منحنی آشنا کنید. روی کاغذ اشکال بکشید و از کودک بخواهید که نخ را در رنگ آغشته کرده و روی کاغذ قرار دهد تا شکل بگیرد. آنها را راهنمایی کنید که چگونه نخ‌ها را خم می‌کنند تا به اشکال مختلف برسند. به تعداد خطوط خمشی برای هر شکل هندسی توجه کنید.

 بولینگ بازی کنند:

این یک فعالیت شگفت انگیز است که در آن کودکان می‌توانند شمارش را هنگام بازی یاد بگیرند. چند بطری پلاستیکی بردارید و به فرزند خود کمک کنید تا بطری‌ها را به شکل مثلثی مرتب کند. حالا کودک خود را تشویق کنید که یک توپ بچرخاند و به بطری‌ها ضربه بزند. از آنها بخواهید بطری‌هایی را که بعد از هر ضربه‌ای افتاده اند بشمارند.

 

از کاغذهای رنگی استفاده کنید:

مقداری کاغذ رنگی، چسب و دستمال کاغذی بردارید. با برش یک کاغذ یک مثلث درست کنید و برای فرزند خود توضیح دهید که چگونه می‌توان این مثلث را تا کرد و مخروطی شکل داد. اجازه دهید مثلث را هر طور که می‌خواهند تزئین کنند و  آن را به صورت مخروط تا بزنند. با استفاده از نوار ثابت کنند و آن را به عنوان کلاه تولد بپوشند.

 

 استفاده از خمیر شیرینی پزی:

مفهوم تطبیق را از طریق این فعالیت خلاقانه به فرزندان خود بیاموزید. خمیر را درست کنید، مقداری کوکی را با استفاده از کاتر برش بزنید و بقیه را به فرزندان خود تحویل دهید. اجازه دهید آنها اشکال را بفهمند و تعدادی دیگر را برای مطابقت با اشکال ایجاد شده توسط شما ایجاد کنند.

 

فعالیت‌های ریاضی برای کودکان 5 ساله

 با کارت‌ها بازی کنید:

این یک بازی با ورق ریاضی آسان و سرگرم کننده است که شامل افزودن است. یک کارت به هم ریخته بردارید، کارت‌های چهره را بردارید و از فرزند خود بخواهید کارت‌ها را روی هم قرار دهد. هر بازیکن باید پنج کارت را انتخاب کند و به همان تعداد معادله انجام دهد که مجموع آنها برابر ده است.

 

 اندازه‌گیری قد کودکان:

مفهوم اندازه‌گیری با این فعالیت را برای فرزند خود توضیح دهید. یک نمودار ارتفاع روی مقوا بکشید و آن را روی دیوار قرار دهید. از فرزند خود دعوت کنید تا نمودار را با رنگ و برچسب تزئین کند. در مرحله بعد نحوه خواندن قد را به آنها بیاموزید و آنها را مجبور به اندازه گیری قد کنید.

 

بگذارید آبمیوه‌ای که میخورد را اندازه بگیرد:

کودکان عاشق بازی با آب هستند و بنابراین این فعالیت اندازه‌گیری برای آنها سرگرم کننده خواهد بود. لیوان‌های اندازه گیری آب و یک شیشه بزرگ بردارید. از آنها بپرسید که چند فنجان آب برای پر کردن ظرف بزرگ لازم است و بگذارید آنها مفهوم اندازه‌گیری را بررسی کنند.

 قدم زدن روی اشکالی که هندسی هستند:

پیاده روی شکل می‌تواند به بهبود مهارت‌های تشخیص شکل فرزند شما کمک کند. برای این فعالیت باید اشکال را روی یک کاغذ بزرگ یا روی زمین بکشید. بر روی طرح کلی شکل ها قدم بزنید و به فرزند خود بگویید که شما را دنبال کند. در حالی که گوشه‌ای را بر روی شکل می‌چرخانید به فرزند خود آموزش دهید که از کدام طرف و چند بار نوبت می‌گیرید.

 

یک سالاد درست کنید:

هنگام تهیه دستور العمل‌های خوشمزه در آشپزخانه شمارش را تمرین کنید. با فرزندان خود یک سالاد تهیه کنید و از آنها بخواهید تا مواد سالاد را بشمارند. به عنوان مثال آنها را مجبور کنید تعداد تکه‌های خیار، گوجه‌فرنگی، نخود فرنگی و غیره را بشمارند.

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15811 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11303 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2310 بازدید