2709
چرا اسباب‌کشی برای بچه‌ها سخت و دشوار است؟

چرا اسباب‌کشی برای بچه‌ها سخت و دشوار است؟

1400/07/02 بازدید193

برای کودکان اسباب‌کشی خانه یک اختلال ناگهانی است. زندگی‌ که آنها به آن عادت کرده‌اند از بین می‌رود و این باعث سردرگمی زیادی در ذهن آنها می‌شود. درک این واقعیت که چه اتفاقی در حال رخ دادن است به ناچار مشکلاتی را ایجاد می‌کند و برای آنها دشوار است. عواملی که بر کودکان تأثیر می‌گذارد شامل موارد زیر است:

- تغییر مدارس

- جابه‌جایی به دلیل طلاق

- ترک دوستان

- اختلال در زندگی

جا‌‌به‌جایی خانه و افسردگی بچه‌ها:

متأسفانه مواقعی وجود دارد که اسباب‌کشی می‌تواند باعث ایجاد افسردگی در کودکان خردسال شود. در واقع استرس می‌تواند علائمی مانند گریه بی‌دلیل، مشکلات خواب، سردرد و معده را تحریک کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که فرزندان شما از دوستان و خانواده جدا می‌شوند و از نظر تحصیلی افت می‌کنند. آنها حتی ممکن است افکار خودکشی داشته باشند.

 

چگونه در مورد اسباب‌کشی با فرزندان خود صحبت کنیم؟

قبل از شروع به جمع آوری وسایل بهتر است که در مورد جابجایی با فرزندان خود بحث کاملی داشته باشید. نکته اصلی این است که صادق و مستقیم باشید و به آنها فرصت دهید تا افکار، احساسات و نگرانی‌های خود را بیان کنند. شما همچنین می‌خواهید به احساسات مختلطی که ممکن است تجربه کنند بپردازید. علاوه بر کمک به فرزندان برای کنترل استرس مدیریت استرس نیز مهم است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که کودکان و نوجوانان هنگام اسباب‌کشی با آن روبرو می‌شوند این است که سعی کنند شرایط خود را مدیریت کرده و سطح استرس والدین خود را نیز افزایش دهند.

 

نکاتی برای کمک به کودکان برای سازگاری با اسباب‌کشی:

طبیعی است که کودک از ترک خانه خود ناراحت باشد. با این وجود برخی از راه‌های لذت بخش وجود دارد که به بچه‌های شما کمک می‌کند. در اینجا چند روش خلاقانه وجود دارد که می‌توانید به فرزندان خود در سازگاری با حرکت کمک کنید.

 

قبل از اسباب کشی چه‌کار کنیم؟

می‌توانید با گرفتن عکس یا فیلم راهی برای تجدید خاطره پیدا کنید. حتی می‌توانید باز هم به خانه محل سکونت خود برگردید تا خاطرات برای فرزندتان زنده شوند.

 

بعد از اسباب کشی چه‌کار کنیم؟

سعی کنید کارهایی را انجام دهید که به فرزندان شما کمک می‌کند تا در محیط جدید خود راحت باشد و دیگر احساس ناراحتی و غریبی نکند. به عنوان مثال می‌توانید برای اولین شب خود در خانه جدید خود برنامه خاصی را برنامه ریزی کنید. می‌توانید نگرانی‌های خود را با یک ارائه دهنده خدمات درمانی در میان بگذارید و با هم طرحی را برای کمک به فرزند خود در مدیریت انتقال ارائه دهید.

کودک چگونه وارد یک مدرسه و محیط جدید می‌شود؟

شروع یک مدرسه جدید برای بچه‌ها ترسناک است. کلاس ورزشی بعد از مدرسه و برنامه‌های دیگر راهی عالی برای دوست پیدا کردن کودکان و برقراری ارتباط با دانش آموزانی است که علایق یکسانی دارند. همچنین پیدا کردن افرادی که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند بسیار راحت‌تر است. اطمینان حاصل کنید که در پایان هر روز مدرسه وقت بگذارید تا با فرزند خود در مورد چگونگی تحصیل مدرسه، آموخته‌ها و مشکلاتی که با آن روبرو هستید صحبت کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاع بهتر با کارکنان مدرسه تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری:

زندگی دوباره در مکانی جدید سخت است و هر کودکی به طریق‌های مختلف با این تغییر سازگار می‌شود. بنابراین کودک‌شما به زمان نیاز دارد و مهم نیست چقدر طول می‌کشد مهم این است که صبور، حامی و پیشگام در یافتن بهترین راه‌ها برای مقابله با آنها باشید. تمرکز خود را بر گذراندن وقت با هم و بررسی وضعیت روزمره اوضاع بگذارید.

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها