2109
آیا می‌توانم در دوران شیردهی وزن کم کنم؟

آیا می‌توانم در دوران شیردهی وزن کم کنم؟

1400/06/28 بازدید2505
ما می‌دانیم که رژیم گرفتن و کاهش وزن در دوران بارداری به طور کلی یک گزینه مناسب نیست و به همین دلیل است که بسیاری از ما مشتاق هستیم بعد از به دنیا آمدن نوزاد خود شروع به کاهش وزن کنیم. با این حال تغذیه با شیر مادر نیاز به کالری اضافی دارد و اگر کاهش وزن خیلی سریع باشد یا کالری زیاد محدود شود این احتمال وجود دارد که میزان شیر شما تحت تأثیر قرار گیرد به این ترتیب کاهش وزن در دوران شیردهی باید به تدریج انجام شود و نیاز بیشتر شما به کالری و مواد مغذی را در نظر داشته باشید.

کاهش وزن در دوران شیردهی به چه صورت است؟

اکثر متخصصان معتقدند که کاهش وزن در دوران شیردهی می‌تواند بی‌خطر باشد اما این کار باید با دقت انجام شود. تغذیه با شیر مادر نیاز به کالری اضافی دارد و اگر بدن خود را از مقدار زیادی از این کالری محروم کنید این احتمال وجود دارد که میزان شیر شما کاهش یابد. در واقع بسیاری از والدین شیرده متوجه می‌شوند که کاهش وزن به طور طبیعی اتفاق می‌افتد زیرا شیردهی کالری زیادی می‌سوزاند. اگرچه کاهش وزن ناخواسته در دوران شیردهی در والدین مختلف بسیار متفاوت است اما مطالعات نشان داده است که والدین شیرده تمایل به کاهش وزن بیشتری دارند.

کاهش وزن در دوران بارداری چه مزایایی دارد؟

احساس سلامتی و انرژی برای همه مفید است از جمله والدینی که بعد از زایمان به فکر کم کردن وزن خود هستند. بنابراین در حالی که نمی‌خواهید در دوران شیردهی رژیم غذایی بسیار محدود کننده‌ای را شروع کنید اطمینان از تغذیه سالم همیشه ایده خوبی است. اما در حالی که تلاش برای حفظ وزن سالم بعد از زایمان برای سلامت کلی شما مفید است کاهش وزن از نظر افزایش شیر یا سالم نگه داشتن شیر برای نوزاد هیچ فایده مستقیمی ندارد.
 
نتیجه‌گیری:
والدین شیرده اغلب دستورالعمل‌های مربوط به کاهش وزن را گیج‌کننده می‌دانند. آنها ممکن است شنیده باشند که کاهش وزن در دوران شیردهی هرگز عادی نیست یا ممکن است شنیده باشند که کاملا خوب است. کاهش وزن در دوران شیردهی اگر به تدریج انجام شود با تمرکز بر تغذیه سالم و ورزش به جای محدودیت کالری می‌تواند ایمن باشد.

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

login captcha

حتما میشه توی دوران شیردهی هم وزن کم کرد. میشه از قرص و یا ویال های خوراکی ال کارنیتین استفاده کرد. البته حتمن باید با شیردهی بچه حداقل 2-3 ساعت فاصله داشته باشه. باز برای اطمینان میتونی از مشاوره تلفنی داروخانه آنلاین داروبوم هم استفاده کنی.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6982 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5124 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14950 بازدید