2109
چگونه والدین مثبت اندیشی باشیم؟

چگونه والدین مثبت اندیشی باشیم؟

1400/06/22 بازدید317

چه شما والدین یک کودک باشید یا یک نوجوان همه‌ما می‌توانیم قبول کنیم که فرزندپروری یک چالش است! می‌تواند یک روز فوق العاده باشد و روز دیگر خسته کننده، استرس‌زا و طاقت فرسا باشد.

چگونه می‌توانم کودکم را در طول شب بخوابانم؟

چگونه می‌توانم دختر نوجوانم را متقاعد کنم که دروغ نگوید؟

چرا کودک نوپای من از پرتاب اسباب بازی دست نمی‌کشد؟

ما می‌توانیم افکار و احساسات خود را در مورد مشکلات والدین تعدیل کنیم و والدین آرام  و مثبت‌تری باشیم. با ایجاد چند تغییر کوچک ما در واقع از فرزندان خود لذت بیشتری می‌بریم. در اینجا چند تغییر کوچک وجود دارد که رابطه قوی‌تر و مثبت‌تری بین شما و فرزند شما ایجاد می‌کند.

به مشکلات خود فکر کنید:

به این فکر کنید که چرا این رفتار شما را خیلی اذیت می‌کند. آیا در مقابل دیگران خجالت می‌کشید؟ اکثر این رفتارها ممکن است آزاردهنده باشد اما از نظر رشد مناسب بوده و به فرزند شما یا شخص دیگری آسیب نمی‌رساند. هرچه کمتر درباره آن‌ها استرس داشته باشید زودتر به پایان می‌رسند.

برقراری ارتباط با فرزندتان:

برقراری ارتباط با فرزند کار شما را به عنوان والدین آسان‌تر می‌کند. اگر فرزند شما رفتار بدی از خود نشان می‌دهد ابتدا سعی کنید قبل از رسیدگی به رفتار بد با فرزند خود ارتباط برقرار کنید. این رفتار ممکن است مظهر نیاز به توجه، احساس رها شدن یا انزوا یا سایر احساسات ناخوشایند باشد.

خودتان را کنترل کنید:

خود را مربی زندگی فرزند خود در نظر بگیرید کسی که او را تشویق به تصمیم‌گیری خوب و الگوگیری از رفتارهای مناسب می‌کند.

کودک را به چیزی که شما می‌خواهید وادار نکنید:

تمام ایده‌های خود را در مورد اینکه فرزند شما قبل از تولد چگونه بوده دور بریزید و واقعاً به کودکی که در حال حاضر دارید خوب نگاه کنید. این امر به ویژه برای والدین چند فرزند اهمیت دارد. هر کودک متفاوت بوده و با ویژگی‌ها، نقص‌ها و شخصیت‌های متفاوتی است و باید به گونه‌ای تربیت شود که متناسب با نیازهای آن‌ها باشد.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14663 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4496 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3803 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

2 روز پیش
|
3280 بازدید