2109
تقویت دقت، هوش و تمرکز با چابک الفبا

تقویت دقت، هوش و تمرکز با چابک الفبا

1393/06/18 بازدید970

 روزبه‌روز به این موضوع توجه بیش‌تری می‌شود که خلاقیت علاوه بر سطوح ملی، در سطح فردی نیز بسیار کلیدی است. خلاقیت موجب بهبود خودباوری، انگیزش، و دست‌آوردهای افراد می‌شود. امروزه در نقش حساس و تعیین کننده‌ی دوران کودکی در پرورش انسان، و خلاقیت ذاتی کودکان تردیدی نیست. با مطرح شدن ناکارآمدی سیستم‌های آموزش و پرورش مرسوم در محافل مختلف علمی جهان، نشانه‌های معناداری از توجه جدی برخی خانواده‌ها، جوامع، و حتی برخی دولت‌ها نسبت به رویکردی متفاوت در این زمینه دیده می‌شود.

این روندها، گروهی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر را بر آن داشته است تا با رویکردی علمی، و با تکیه بر ارزش‌ها، تجربه و تخصص در زمینه‌های خلاقیت، نوآوری و ارزش‌آفرینی، پاسخ‌گوی نیازهای اساسی این حوزه‌ها باشند. طراحی، توسعه و تولید چند گروه-محصول با هدف پرورش و تقویت خلاقیت، هوش، دقت و تمرکز کودکان از جمله فعالیت‌های اخیر این گروه بوده است.
 
بر کسی پوشیده نیست که دوران کودکی نقش حساس و تعیین کننده‌ای در پرورش انسان دارد. با رشد کودک، رابطه‌ای میان تفکر و عمل کودک پدیدار می‌شود و تلاش کودک برای شناخت عجایب و شگفتی‌های محیط پیرامونش جدی‌تر می‌گردد. این فراگیری و شناخت، بیش‌تر از طریق تجربه‌ی عملی صورت می‌پذیرد. این تجربه‌ی عملی یا "بازی" یکی از فعالیت‌های روزمره زندگی هر کودک است و بدون تردید می‌توان گفت که بازی بهترین شکل رفتار طبیعی هر کودک، و مناسب‌ترین راه برای بروز و رشد استعداد و خلاقیت‌های او به شمار می‌آید.
 
یکی از محصولات (اسباب‌بازی‌های) جدید و پرهیجان مجموعه‌ی «اسباب‌بازی‌های خلاق»، "چابک الفبا" می‌باشد که در  شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به ثبت رسیده است. این بازی کارتی که گروه هدف اصلی آن، کودکان 4 تا 10 سال است (درواقع این بازی محدودیت سنی ندارد)، علاوه بر سرگرمی، هیجان و خنده، باعث تقویت هوش، دقت و تمرکز می‌شود و از طریق بازی به آموزش حروف الفبای فارسی و اعداد نیز کمک می‌کند.
 
 
بازی چابک الفبا:
گروه سنی: 4 سال به بالا
تعداد بازیکنان: 2 تا 8 نفر
این بازی، شامل 55 کارت است که در هر کدام از آن‌ها، 8 نماد وجود دارد. در این نوع از بازی چابک، نمادها شامل حروف الفبای فارسی و اعداد (و چند نماد مرتبط دیگر) می‌باشند. بین هر دو کارت، فقط «یک نماد» مشترک وجود دارد که هر کس بتواند سریع‌تر آن را تشخیص بدهد و اسمش را بگوید، یک قدم به برنده شدن نزدیک می‌شود. این بازی را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد.
 
 
 
 
www.creativetoys.ir

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16082 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11435 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2375 بازدید