2709
نکاتی درباره مسافرت جاده‌ای خانوادگی با کودک

نکاتی درباره مسافرت جاده‌ای خانوادگی با کودک

1400/06/14 بازدید400
مسافرت با کودک با نیاز‌های ویژه به معنای برنامه‌ریزی زیاد و در بعضی موارد همراه داشتن وسایل خاص است. برخلاف سفر هوایی، رانندگی به شما امکان می‌دهد لوازم بیشتری را به همراه خود داشته باشید و هر زمان که لازم بود چندین جا توقف در طول مسیر انجام دهید. سفر با کودکان خردسال با اتومبیل نیز سرگرم‌کننده است زیرا مسافران می‌توانند از مناظر لذت ببرند و برای کشف جاذبه‌های محبوب متوقف شوند. کودکانی که با شرایط پیچیده و مزمن سلامتی سفر می‌کنند، گروه آسیب پذیر مسافران هستند. ناگفته نماند که مسافرت در جاده با کودکان با نیاز‌های خاص چالش‌هایی را به وجود می‌آورد. مسافرت در جاده احتمالاً بهترین روش سفر برای کودک با نیاز‌های ویژه است، اما هیچ روش سفری بدون مشکل نیست. در اینجا موارد مثبت و منفی سفر با کودک با نیاز‌های ویژه آورده شده است:
مزایای سفر برای کودکان :

وقتی سفر‌ها با دقت و صحیح برنامه‌ریزی می‌شوند، سفر به طور فعال سلامت روانی و جسمی را تقویت می‌کند. سفر می‌تواند یک پیشرفت واقعی در مهارت‌های اجتماعی فرزند شما ایجاد کند. سفر کودک شما را از منطقه راحتی خارج می‌کند و تجربیات زندگی او را افزایش می‌‌دهد. سفر می‌تواند خاطرات خاصی ایجاد کند که همه شما برای همیشه گرامی داشته باشید. برای هر احتمالی باید درجه بالایی از برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و این امر گاهی بر خودانگیختگی تأثیر می‌گذارد

در اینجا چند نکته برای کمک به خانواده‌های دارای کودک با نیاز‌های ویژه در داشتن بهترین و به یاد ماندنی‌ترین سفر خانوادگی ممکن است:

۱- برنامه‌ریزی داشته باشید:

در ماه‌های قبل از تاریخ سفر خود برای تحقیق در مورد مقاصد احتمالی وقت بگذارید. به دنبال هتل‌های مناسب برای کودکان با نیاز‌های ویژه باشید. جزئیاتی مانند دسترسی، امنیت و هرگونه امکاناتی را که ممکن است راحتی کودک شما را افزایش دهد بررسی کنید. دریابید که برای زمان صرف غذا، زمان خواب و زمان حمام باید چه وسایلی را بسته‌بندی کنید. اگر کودک شما به غذا‌های خاص حساسیت دارد به دنبال هتلی بگردید که به شما امکان طبخ غذا در اتاق را بدهد. در چنین هتل‌هایی عموما مایکروویو، یخچال کوچک و آشپزخانه تهیه شده است. بنابراین می‌توانید غذا‌های مورد علاقه کودک خود را با خیالی آسوده بپزید. اگر هتل مورد نظر شما نیاز‌های فرزند شما را برآورده نمی‌کند از همسرتان بخواهید که محل اقامت در مناطق دیگر را پیشنهاد دهد.

۲- کودک را با نیاز‌های ویژه را برای سفر جاده‌ای آماده کنید:

به ویژه کودکان دارای معلولیت رشد، حتی کوچکترین تغییر می‌تواند منجر به ناراحتی و سقوط شود. برای اطمینان از لذت بردن کودک از سفر خود، آن‌ها را از ماجراجویی هیجان‌زده کنید.

۳- با پزشک کودک خود مشورت کنید:

برخی از کودکان نمی‌توانند سفر طولانی داشته باشند زیرا به معاینات پزشکی مکرر نیاز دارند. به همین دلیل همیشه هرگونه برنامه سفر را با پزشک کودک خود در میان بگذارید. بممکن است مفید باشد که یک لیست دقیق از دارو‌های تجویز شده فعلی کودک خود را درخواست کنید. اگر کودک شما در جاده مریض شود به راحتی می‌توانید کمک پزشکی دریافت کنید. 
 

۴- ایمنی خودرو را در اولویت قرار دهید:

هدف شما به عنوان والدین لذت بردن از یک سفر جاده‌ای بدون استرس و رسیدن سالم به مقصد است. به همین دلیل می‌خواهید تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای ایمن ماندن در جاده‌ها انجام دهید. توجه داشته باشید که ایمن نگه داشتن مسافران با نیاز‌های ویژه، بسته به نیاز‌های خاص کودک به تجهیزات و روش‌های متنوعی نیاز دارد. البته شما باید صندلی‌های اتومبیل مناسب را نصب کنید تا کودک شما در طول سفر راحت باشد. همچنین از ویژگی‌های ایمنی وسیله نقلیه خود مانند قفل کودک برای جلوگیری از باز شدن درب اتومبیل از کودکان استفاده کنید. داشتن یک‌ مانیتور کودک برای صندلی عقب ‌ایده خوبی است که به راحتی مراقب کودک خود باشید. فراموش نکنید که از قبل روغن موتور فشار لاستیک و سایر موارد مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو را بررسی کنید.

۵- کودکان را سرگرم کنید:

لیست پخش مورد علاقه کودک خود را از جمله آهنگ‌های آرام برای تهیه آرامش هنگامی که کودک احساس تحریک بیش از حد می‌کند تهیه کنید. سرگرم كردن كودكان در اتومبیل باعث از بین رفتن بی‌حوصلگی می‌شود و مانع از حواس پرتی شما در هنگام رانندگی می‌شود. سفر‌های جاده‌ای سرگرم‌کننده هستند.

منبع: parenting.kars4kids.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها