2109
پرسش‌نامه آنلاین + کاربردها ، گوگل فرم یا پرسال

پرسش‌نامه آنلاین + کاربردها ، گوگل فرم یا پرسال

1400/06/08 بازدید253

اگر شما هم صاحب کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستید، حتماً تا به حال با این مسئله مواجه شده‌اید که می‌خواهید برای اهداف گوناگون، نظرات مشتریان خود را از طریق روش‌های مختلف جمع آوری کنید تا جهت رونق کسب‌وکار خود و قرار دادن بهترین‌ها در اختیار مشتریانتان بکوشید.

حال بیایید از دیدگاهی دیگر به این مسئله نگاه کنیم. مثلاً تصور کنید که به عنوان مشتری قصد دارید نظرات و پیشنهادات خود را با فروشندگان محصول یا خدمات به اشتراک بگذارید.

در هر صورت مهم نیست که در چه نقشی هستید، شما می‌توانید با استفاده از ساخت پرسش‌نامه آنلاین یا پرسش‌نامه الکترونیکی اطلاعاتی را به دست آورید یا تجربه‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

پرسشنامه آنلاین چیست؟

پرسشنامه آنلاین ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد که به لطف یک پلتفرم اینترنتی، در مورد محصول یا خدماتی بازخورد بگیرید یا داده‌های مورد نظر را جمع‌آوری کنید.

از پرسشنامه آنلاین در چه مواردی استفاده می‌شود؟

پرسشنامه‌های اینترنتی به شما کمک می‌کنند، تا فرایند پرسش و پاسخ با نهایت کیفیت مطلوب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

برخی از موقعیت‌هایی که ساخت پرسش‌نامه آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارت است از:

  • اطلاع از نظرات مردم در مورد موضوعات مختلف
  • با خبر شدن از میزان رضایت مشتری
  • بررسی سطح اقتصادی - اجتماعی یا تحصیلی افراد یک جامعه
  • ارزیابی نظرات پرسنل و کارمندان یا اطلاع از میزان رضایت شغلی آنها

پرسش‌نامه آنلاین یا پرسش‌نامه کاغذی؟

 

آزمون آنلاین و پرسش‌نامه‌های کاغذی تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • برخلاف پرسش‌نامه‌های کاغذی، پرسش‌نامه‌های اینترنتی به شما کمک می‌کنند تا برای گرفتن نتیجه، مجبور نباشید از محلی به محل دیگر بروید و تنها با چند کلیک بر روی صفحه مانیتور، تبلت یا گوشی همراه خود، می‌توانید کار خود را انجام دهید.
  • با استفاده از پرسش‌نامه‌های آنلاین، به جای پرسش‌نامه‌های کاغذی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و با کمترین هزینه، تعداد زیادی پاسخ‌نامه به دست آورید.
  • صرفه‌جویی در زمان، چه در زمان توزیع پرسش‌نامه و چه در زمان بررسی نیز صرفه‌جویی در زمان، یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که با استفاده از پرسش و پاسخ آنلاین به جای کاغذ و کاغذ بازی، می‌توان به آسانی به آن دست یافت.
  • قرار دادن پرسش‌نامه‌های کاغذی در اختیار افراد ممکن است کمی آنها را معذب کند و این احساس به احتمال زیاد در نتیجه به دست آمده تأثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین پرسش‌نامه‌های آنلاین ناشناس می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای پاسخگویی باشد تا افراد صادقانه و به جزئیات بیشتر بپردازند.

 

با استفاده از پرسش‌نامه‌های آنلاین به جای نوع کاغذی آن می‌توانیم ذره‌ای در عدم تخریب محیط زیست سهم داشته باشیم.

"سلامت محیط زیست، تضمین سلامتی همه ماست"

مزایای ساخت پرسش‌نامه آنلاین

دریافت اطلاعات به صورت سریع و آنی

ساخت پرسش‌نامه آنلاین برخلاف روش سنتی مبتنی بر کاغذ، به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله از جمعیت کثیری از جامعه آماری خود پاسخ بگیرید.

دسترسی گسترده‌تر

پرسش‌نامه‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و به آسانی به تعداد زیادی از افراد مورد نظر دسترسی داشته باشید. همچنین، می‌توانید پرسش‌نامه را از طریق ایمیل یا پیامک برای آنان بفرستید و یا لینک آن را در شبکه‌های مجازی یا صفحات وب منتشر کنید و جامعه آماری خود را هر چه سریع‌تر شکل دهید.

صرفه‌جویی در منابع

همان‌طور که در قسمت بالا هم ذکر شد، ساخت پرسش‌نامه‌های الکترونیکی نه تنها مخارج شما را کاهش می‌دهد، بلکه سبب می‌شود تا منابع حفظ شده و درختان زیادی برای تولید کاغذ قطع نشوند.

تقسیم‌بندی بهتر

پرسش‌نامه‌های اینترنتی باعث می‌شوند تا تقسیم‌بندی بهتر باشد و پرسش‌نامه دقیقاً در اختیار کسانی قرار گیرد که مدنظر شخص پژوهشگر هستند. این مسئله موجب کسب اطلاعات دقیق‌تر با صحت بیشتر خواهد شد.

مشارکت بیشتر

در پرسش‌نامه‌های کاغذی طولانی بودن پرسش‌نامه ممکن است سبب شود تا افراد از پاسخ به آن امتناع کنند؛ اما با جایگزین آنلاین این نمونه، شرکت کنندگان بسیاری می‌توانند در هر جایی حتی در زمان استراحت خود در منزل به سؤالات موجود در پرسش‌نامه پاسخ دهند.

گوگل فرم یا پرسشنامه‌ پرسال؟

گوگل فرم یکی از وبسایت‌های در دسترسی است که از طریق آن می‌توانید به آسانی ساخت پرسش‌نامه مورد نظر خود را به اتمام برسانید. از طریق این پرسش‌نامه گوگل می‌توانید به طرح سؤالات آزمون‌های آنلاین، آماده سازی لیست حضور و غیاب، ساخت فرم‌هایی برای اطلاع از مشتریان و همکاران و همچنین سایر فعالیت‌های این چنینی سر و سامان دهید.کافیست مقاله آموزش گوگل فرم را در سایت پرسال مطالعه کنید.

 

اگرچه این وبسایت از مزایای بسیاری برخوردار است اما خالی از ایراد هم نیست! برای اینکه بتوانید به آسانی به توزیع پرسش‌نامه اینترنتی در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت بپردازید، ما به شما سامانه پرسال را معرفی می‌کنیم.

در ادامه سعی داریم به مقایسه این سامانه پرطرفدار و گوگل فرم بپردازیم تا شما همراهان عزیز بتوانید درست‌ترین انتخاب را داشته باشید و پرسش‌نامه خود را به بهترین نحو ممکن ایجاد کنید.

تفاوت پرسش‌نامه‌های گوگل و سامانه پرسال

  • در گوگل فرم هر شرکت کننده‌ای که بخواهد پرسش‌نامه را تکمیل کند، نیاز به ساخت اکانت در گوگل یا ایمیل دارد؛ اما در سامانه پرسال چنین نیست.
  • گوگل فرم، امکان فرستادن چند پرسش‌نامه در یک فایل را از شما سلب خواهد کرد و لازم است تا در چنین مواقعی به صورت تک تک پرسش‌نامه‌ها را بفرستید؛ اما چنین قابلیتی در سامانه پرسال وجود دارد تا بتوانید با تنظیمات دلخواه پرسش‌نامه‌های خود را آماده کنید.
  • در گوگل فرم این قابلیت وجود ندارد که شرکت کننده در صورت نیاز بتواند فایلی را در پرسش‌نامه آپلود کند؛ اما خوشبختانه با سامانه پرسال چنین محدودیتی وجود نخواهد داشت.

 

  • یکی از بهترین قابلیت‌های پرسال، امکان دریافت صوت است که این ویژگی برای پرسش‌نامه‌های گوگل در نظر گرفته نشده است. با وجود این قابلیت، این فرصت را در اختیار شخص شرکت کننده قرار خواهید داد تا در صورت تمایل بتواند پاسخ‌های خود را به صورت صوتی در اختیارتان قرار دهد.

همچنین چنین امکانی وجود دارد که شما بتوانید سؤالات خود را به صورت صوتی برای شرکت کنند‌گان بفرستید.

  • پرسش‌نامه‌های گوگل امکان دریافت خروجی SPSS را ندارند؛ بنابراین هنگام بررسی باید به صورت دستی وارد نرم افزارهای تحلیلی شوند و این مورد سبب می‌شود تا علاوه بر اتلاف وقت، احتمال خطا به شدت افزایش یابد؛ اما طرح پرسش‌نامه در سامانه پرسال، چنین ایرادی ندارد.
  • در پرسال می‌توانید به شرکت کننده این اختیار را بدهید که در صورت تمایل به برخی از سؤالات پاسخ ندهد؛ اما در گوگل فرم امکان شرط گذاری تقریباً امکان پذیر نیست.
  • اگر به عنوان طراح سؤال نمی‌توانید تا انتهای نظرسنجی منتظر نتایج بمانید و می‌خواهید در هر لحظه از پاسخ‌های داده شده به سؤالات آگاه شوید بهتر است به جای گوگل فرم از سامانه پرسال استفاده کنید.

به ما در پُرسآل بپیوندید

ما در سامانه پرسال با ساخت پرسش‌نامه آنلاین و سایر موارد مثل آزمون‌، فرم‌، نظرسنجی و رأی گیری به صورت آنلاین، در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی هستیم تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف شما گام برداریم.

هدف ما در این مجموعه برطرف کردن نیاز شما مشتریان عزیز به صورت رایگان یا با حداقل هزینه ممکن است. شما عزیزان می‌توانید در صورت هرگونه سؤال یا مشکل برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 8 صبح تا 10 شب از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به سامانه پرسال  مراجعه فرمایید. در این سامانه توضیحات کامل و جامعتری در این حوزه قرار گرفته است.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7460 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5428 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15008 بازدید