2709
با حسادت کودک نسبت به نوزاد جدید چه کار کنیم؟

با حسادت کودک نسبت به نوزاد جدید چه کار کنیم؟

1400/06/06 بازدید290
قبل از اینکه کودک وارد خانواده شما شود به کودک نوپایتان گفته شد که او یک برادر یا خواهر کوچک دارد که با او بازی می‌کند و چقدر سرگرم می‌شود. سپس برادر یا خواهر کوچک متولد می‌شود. کودک فریاد می‌زند و اسباب بازی‌ها را به طرف بچه پرتاب می‌کند. او بچه را در آغوش می‌گیرد و شما او را به مراقبت بیشتر توصیه می‌کنید. 

 آموزش دهید:

اولین هدف شما محافظت از نوزاد است. راه دوم این است که به فرزند بزرگتر خود بیاموزید که چگونه با خواهر و برادر جدید خود به شیوه‌های مناسب ارتباط برقرار کند. با او صحبت کنید و او را راهنمایی و تشویق کنید. تا زمانی که احساس اطمینان نکنید که به هدف دوم خود رسیده‌اید بچه‌ها را کنار هم تنها نگذارید. 

 آموزش لمس آهسته:

به خواهر و برادر بزرگتر بیاموزید که چگونه کودک را نوازش کند. بگویید که چگونه این نوع لمس کردن باعث آرامش کودک می‌شود و از کودک بزرگتر برای انجام کار خوب تمجید کنید. این درس به کودک می‌آموزد که چگونه با کودک از نظر مثبت جسمانی باشد.

 از فرزندتان برای مراقبت از نوزاد کمک بگیرید:

 کودک بزرگتر شما یاد می‌گیرد که چگونه با کودک رفتار کند و از اقدامات شما درس می‌گیرد. شما مهم‌‌ترین معلم فرزند خود هستید. شما در هر کاری که انجام می‌دهید به فرزند خود آموزش‌های بسیاری می‌دهید.

 به کودک توجه کنید:

هر زمان که دیدید کودک بزرگتر به آرامی نوزاد را لمس می‌کند نظر مثبت بدهید.کودک بزرگتر خود را در آغوش بگیرید و ببوسید و به او بگویید که چقدر بهش افتخار می‌کنید.

 مراقب حرف زدن خود باشید:

همه چیز را به گردن کودک نیندازید. ما نمی‌توانیم به پارک برویم. نوزاد خوابیده است. ساکت باش بچه را بیدار می‌کنی. بعد از اینکه بچه را عوض کردم به تو کمک می‌کنم. بهتر است از دلایل جایگزین استفاده کنید. اکنون دستانم مشغول است. ما بعد از ناهار می رویم. من تا سه دقیقه دیگر به شما کمک می‌کنم."
 

حامی باشید:

احساسات ناگفته فرزند خود را بپذیرید زیرا همه چیز مطمئناً با نوزاد جدید در اینجا تغییر کرده است. نظرات خود را ملایم و کلی بیان کنید. بگویید باید سخت باشد که مادر وقت زیادی را با نوزاد بگذراند.

 به کودک محبت کنید:

به کودکتان عشق بورزید و با او مهربان باشید.

 آن‌ها را درگیر کنید:

به خواهر یا برادر بزرگتر خود بیاموزید که چگونه با کودک مهربان باشد یا چگونه کودک را سرگرم کند. اجازه دهید خواهر و برادر بزرگتر هدایای نوزاد را باز کنند و از دوربین برای گرفتن عکس از نوزاد استفاده کنند.

 انجام فعالیت‌های شخصی در خانه:

فعالیت‌های خارج از خانه را کاهش دهید و پیش فرزدندتان بمانید.

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها