2109
اجازه دهید فرزندتان کودکی کند

اجازه دهید فرزندتان کودکی کند

1400/06/03 بازدید708
کودکان بسیار شیطون و بازیگوش هستند. با این حال معمولاً مادران و پدران تلاش می‌کنند تا از کثیف شدن لباس بچه‌ها جلوگیری کنند. مطمئناً دست‌های شسته نشده روی میز شام و انبوهی از اسباب بازی‌هایی که هرگز تمیز نمی‌شوند عذاب آور است. در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید اجازه دهید کودک شما کثیف شود :


ممکن است سلامت آنها را بهبود بخشد:

قرار گرفتن در معرض خاک به کودکان کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی خود را ایجاد کنند که محافظت مادام العمر را ارائه می‌دهد. خاک می‌تواند از کودکان در برابر آلرژی و بیماری محافظت کند و  پدیده‌ای است که همچنان مورد مطالعه قرار می‌گیرد. با این حال شما هنوز هم باید قوانین بهداشتی را رعایت کنید.

 بگذارید تجربه کند:

 ‌تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که حواس چندگانه تحریک می‌شوند مغز بیشتر یاد می گیرد. بنابراین سعی کنید اعداد، رنگ‌ها و کلمات جدید را با استفاده از مواد طبیعی که حواس چندگانه را درگیر می‌کنند آموزش دهید.

مهارت‌های حرکتی را ایجاد کنید:

روش‌های دیگری نیز برای تمرین مهارت‌های حرکتی خوب برای فرزند شما وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از اسباب بازی‌‌ها بچه‌ها را تشویق می‌کنند که وسایل کوچک را بردارند و بازی کنند یا بر روی تخته‌ها بدون دردسر بنویسند. کودک فقط می‌تواند آنچه را که انتظار می‌رود و از قبل برنامه‌ریزی شده انجام دهد. فرصتی برای آزمایش فراتر از محدودیت‌ها ویژگی‌های موجود در اسباب بازی وجود ندارد.

شیطونی باعث می‌شود بچه‌ها فکر کنند:

کاوشگر کوچک شما می‌تواند از تخیل خود برای ایجاد هر چیزی که می‌خواهد استفاده کند. همچنین به آنها این امکان را می‌دهد تا آزمایش کنند. در اینجا فرزند شما می‌تواند شروع به پرسیدن سوالات، مشاهدات و تغییر وضعیت کند تا ببیند آیا نتیجه را تغییر می‌دهد یا خیر.

شیطونی باعث می‌شود بچه‌ها در نظافت بهتر عمل کنند:

با اطلاع دادن 15 دقیقه‌ای قبل از زمان تمیز کردن، به فرزند خود کمک کنید تا برای گذر از بازی برای نظافت آماده شود. دوباره آن را در 10 دقیقه و سپس 2 دقیقه قبل از زمان آن یادآوری کنید. هنگامی که شروع به صحبت در مورد کارهای بعدی خود می‌کنید دوباره به فرزند خود یادآوری کنید. این کمک می‌کند تا کار بعدی واقعا هیجان انگیز به نظر برسد حتی اگر زمان کم باشد. به کودک خود ابزارهای مخصوص تمیز کردن مانند یک حوله و برس یا حتی یک پیش بند تمیز‌کننده بدهید. به این ترتیب تمیزکاری نیز مانند یک بازی است و می‌تواند به شما در تشویق بچه‌ها برای عادت‌های خوب که به دنبال کثیف شدن هستند کمک ‌کند.

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید