2109
تعریق شبانه در دوران بارداری

تعریق شبانه در دوران بارداری

1400/06/02 بازدید2226
تعریق شبانه زمانی که باردار هستید بسیار رایج است. بنابراین اگر احساس گرما و عرق می‌کنید نگران نباشید زیرا این یک بخش معمول از تجربه بارداری است. تعریق یکی از راههای طبیعی طبی است که به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. در دوران بارداری دمای بدن شما کمی افزایش می‌یابد. این یک موضوع جانبی طبیعی برای رشد نوزاد است. تغییرات هورمونی افزایش حجم خون و افزایش وزن همگی موثر هستند. هنگامی که شروع به گرم شدن می‌کنید تعریق شما را سرد می‌کند و از گرم شدن بیش از حد شما جلوگیری می‌کند که می‌تواند برای شما و نوزاد شما خطرناک باشد. علاوه بر این تغییرات هورمونی می‌تواند باعث شود که هیپوتالاموس مغز شما عرق بیش از نیاز را فعال کند.

به چه علت در شب عرق می‌کنیم؟

شکم شما می‌تواند مانند یک بخاری گرما تولید کند. با این حال تمام این تعریق ناشی از تغییرات در کل بدن است. این‌ها برخی از رایج ترین عوامل ایجاد کننده عرق در بدن زنان باردار هستند.

- تغییر هورمون‌ها:

تغییر سطح هورمون‌ها در دوران بارداری مسئول بسیاری از علائم و ناراحتی‌های بارداری از جمله افزایش اندک دمای بدن و در نتیجه افزایش تعریق است.

- افزایش گردش خون:

در دوران بارداری خون بیشتری در بدن شما در گردش است که می‌تواند احساس گرما را در شما ایجاد کند. در حقیقت با شروع سه ماهه سوم حجم خون شما تقریباً 50 افزایش می‌یابد.

- متابولیسم بالاتر:

هنگامی که باردار هستید کالری بیشتری می‌سوزانید و گرمای بیشتری تولید می‌کنید زیرا بدن شما سخت تر کار می‌کند و متابولیسم بالا می‌رود. شما باید مراقب خود و فرزندتان باشید.

- افزایش وزن:

هنگام حمل بار اضافی به ویژه در سه ماهه سوم حرکت و تحرک باعث می‌شود تا بدن گرمای بیشتری تولید کند. بعلاوه حمل نوزاد مرکز ثقل بدن شما را تغییر می‌دهد که می‌تواند بدن شما را برای حفظ تعادل خود سخت تر کار کند و احساس گرما می‌کند.

- آب و هوا:

وقتی در خارج از منزل در هوای گرم و مرطوب به سر می‌برید می‌توانید بیشتر عرق کنید زیرا برای خنک شدن به تلاش بیشتری نیاز است.

- فعالیت بدنی:

هنگام بارداری ممکن است در حین ورزش، تمیز کردن خانه، پیاده روی یا مشارکت در هر فعالیت دیگری که بدن شما را تحت فشار قرار می‌دهد و بیش از حد معمول عرق کنید.

- اضطراب:

تعریق یک واکنش طبیعی به استرس و عصبی شدن است. در نتیجه اگر دچار اضطراب یا نوسانات خلقی هستید ممکن است هنگام بارداری عرق کنید.

- بیماری:

تب ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر بیماری‌ها نیز باعث افزایش دمای بدن می‌شود که می‌تواند باعث تعریق بیشتر شود.

- دارو:

تعریق یکی از عوارض جانبی برخی داروها است. این شامل داروهای خاصی است که تهوع را درمان می‌کنند که برخی از زنان باردار برای از بین بردن حالت تهوع صبحگاهی از آنها استفاده می‌کنند.

- غذا و نوشیدنی:

غذاهای تند، الکل و کافئین همگی می‌توانند باعث تعریق شوند بنابراین محدود کردن آنها در رژیم غذایی می‌تواند به کنترل تعریق کمک کند. (شما باید در دوران بارداری از مصرف الکل اجتناب کنید و از کافئین اجتناب کنید یا آن را محدود کنید و غذاهای تند می‌توانند باعث سوزش سر دل و همچنین عرق کردن شوند.

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9928 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7249 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15215 بازدید